• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

השב להודעה

כל הטעם שאומרים תתאה גבר הוא מחמת קלישות כח העירוי שמתקרר מאויר העולם ולכן התתאה גבר

ולכן אכא משום בישול

ובאופן שלא יהיה עירוי אלא יהיו מיים חמים וקרים באותו כוס בזה אפשר שאין מחלוקת מה גבר ועכ''פ גם אם יש מחלוקת אין אנו פוסקים כמ''ד תתאה.

ומה שהקשה מהרמב''ן- נראה שהטעם שהרב אסר אף שהסיר אינו על האש הוא מחמת השו''ע ולא מחמת הרמב''ן ורק לאסור לשים כשהסיר ע''ג האש לפי''ד הרמב''ן בתור בישול גמור מהתורה

אין אני מונח כעת בענינים אלו אבל לפו''ר.


חזור
חלק עליון