• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

השב להודעה

דעת הרב עובדיה שלכתחילה מותר להפלל מנחה אחרי קבלת שבת והראיה שדין קבלת שבת ביחיד דומה לבין השמשות וכמו שבבין השמשות רשאי לכתחילה להתפלל מנחה כמש"כ ביביע אומר ח"ז סל"ד וז"ל ועינינו הרואות שהמנהג בכמה בתי כנסת בירושלים אין נזהרים לסיים החזרה של מנחה קודם שקיעת החמה, אלא פעמים רבות נמשכת בתוך זמן בין השמשות, ומקבלים השבת באמירת בואי כלה ומזמור שיר ליום השבת, בתוך זמן ביה"ש. ויש להם על מה שיסמוכו. ואף על פי שבספר בן איש חי ש"ב (פר' וירא אות ו) כתב, שהמאחר לקבל שבת בביה"ש הפסיד מצות תוספת. ע"ש. במחכ"ת אין דבריו מוכרחים, מהטעמים הנ"ל עכ"ל הרי שאין להם לבטל מנהגם שמתפללים מנחה בבין השמשות מכאן שזה לכתחילה והוא הדין להתפלל מנחה אחרי קבלת שבת שזה לכתחילה


והרי בבין השמשות מקבל שבת לבד אפילו אם לא אמר בפירוש שמקבל כמש"כ הרב עובדיה שם ע"ש וקשה שיכול להתפלל מנחה כרגיל ואין שום בעיה ולמה להקדים להתפלל מנחה


דייק בלשון הרא"ש ויקדים להתפלל ערב שבת תפלת מנחה כדי שיקבל עליו השבת מבעוד יום. – הטעם שצריך להקדים ולהתפלל מנחה לא משום שהתפילה בדיעבד מפני שמתפלל אחרי קבלת שבת אלא משום שצריך לקבל שבת מבעוד יום דמשמע שא"א להתפלל מנחה ולאחר מכן לקבל שבת ולפי דבריכם היה לו לומר ויקדים להתפלל ערב שבת תפלת מנחה כדי שיתפלל קודם שיקבל שבת שלפי דבריכם הבעיה היא בתפילה ולא בקבלת השבת ודו"ק


חזור
חלק עליון