כוונתך לומר שאין חיוב לומר כל קטע וקטע מההגדה, וא"כ גם אם לא יוצא יד"ח מהקטן בקטע זה, הרי שגם אם לא קרא את הקטע יצא יד"ח, לכן שרי.אפשר אולי לישב את דעת מרן זצל
שקטן כן יכול להוציא את האחרים
כי עיקר הגדה הוא שפסח מצה ומרור ומשמע שמי שלא אמר רק את זה לא יצא יח ואם כן שקטן קורא קטע אחר אין לחוש
ושמגיעים לפסח מצה ומרור המנהג נראה לי שכולם קוראים.
כןכוונתך לומר שאין חיוב לומר כל קטע וקטע מההגדה, וא"כ גם אם לא יוצא יד"ח מהקטן בקטע זה, הרי שגם אם לא קרא את הקטע יצא יד"ח, לכן שרי.
כיון שהסביר שהתשובה הולכת על מקרה אחר.כן
ולא צריך לומר שזו סתירה במשנת מרן זצל ומה גם יתכן שחזר בו
וזו לא שמועה אלא כתב יד ממש
אז כיצד לומר ''בודאי''
לא הבנתי מה המקרהכיון שהסביר שהתשובה הולכת על מקרה אחר.
בשאלה היה כולם ישתקושכולם קוראים ביחד והקטנים משתתפים.
הצג קובץ מצורף 19727
זה בדיוק מה שהסביר. שבשאלה התכוונו למשהו אחד ובתשובה התכוון למשהו אחר.בשאלה היה כולם ישתקו
ופשטות ישתקו זה לא יוציאו מילה מהפה ולא ילחשו או כדו'
ואם כן זה לא בודאי
תראה ידי כהן ח''ב של זה הקטן עמ' להערה לו שהתשובה הזו נשלחה לרב חותה וכיצד ביאור דברי מרן לא כמו הרב ללושמכתב נג:
הצג קובץ מצורף 19326
ל