• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • הודפס מחדש ע"י 'המרכז למורשת מרן' הספר "ילקוט יוסף - פורים משולש", עם מגילת אסתר בתוספת ביאורים ממנהיג הדור מרן הראש"ל שליט"א. מחיר מיוחד לזיכוי הרבים: 15 ש"ח בלבד. >> לרכישה ישירה באתר לחצו כאן

ראשי תיבות הג"ה

אושרי רביב

Well-known member
הספר על ברכות ח"ב, נמצא בשלבי הגה"ה ממש אחרונים.
שאלה לכולם ואשמח מאוד לתשובה
למה כותבים הגה"ה? גם בשלחן המערכת כתב כך, ובילקוט יוסף. זה ראשי תיבות?... כי מן הסתם כותבים הגהה, ולא הגה"ה. אשמח לדעת.
תודה רבה
 
שאלה לכולם ואשמח מאוד לתשובה
למה כותבים הגה"ה? גם בשלחן המערכת כתב כך, ובילקוט יוסף. זה ראשי תיבות?... כי מן הסתם כותבים הגהה, ולא הגה"ה. אשמח לדעת.
תודה רבה
הג"ה או הגה"ה - הגהת הכותב [המחבר, או העורך המסדר המלקט המגיה]
ועל הרמ"א יש מי שכתב - הגהת הרמ"א
 
שאלה לכולם ואשמח מאוד לתשובה
למה כותבים הגה"ה? גם בשלחן המערכת כתב כך, ובילקוט יוסף. זה ראשי תיבות?... כי מן הסתם כותבים הגהה, ולא הגה"ה. אשמח לדעת.
תודה רבה
הג"ה או הגה"ה - הגהת הכותב [המחבר, או העורך המסדר המלקט המגיה]
ועל הרמ"א יש מי שכתב - הגהת הרמ"א
מאיפה הבאת את זה?
הסבה שמים גרשיים למעלה זה כמו ודו"ק שאין זה ר"ת - אלא כיון שאין זה ממש חלק מדברי התורה נוהגים לשים " וכמו ברש"י הזה בזבחים ויש עוד מקומות
 

קבצים מצורפים

  • רשי זבחים.png
    רשי זבחים.png
    293.1 KB · צפיות: 7
מאיפה הבאת את זה?
מספר לפני 250 שנה
1743099200163.png
ועוד ספרים רבים
זה כמו ודו"ק שאין זה ר"ת
ודו"ק - ודייק ותמצא קושטא, או ודייק ותמצא קל [או ודקדק].
והרב מוצפי כתב: ראשי תיבות ״ועיין דברי ותמצאם קלים״.
והכל אותו עיקרון.
 
הבהרה:
הוצאו דברים מהקשרם, חבל לנסות לחפש ולקנטר.
לא צריך לעדכן אותי בכמות שעות העבודה על הספר 'קובץ בית יוסף', והערכתו של מרן שליט"א על הספר הזה, מישהו חלק על זה? איפה הכנסתם את זה בדברי??
***
כוונתי הייתה שיש כל כך הרבה מכתבים למרן שליט"א (א.ה. אפשר להוציא 8 ספרי שו"ת הראשון לציון בכמות המכתבים שיש!) שכמות המכתבים שמתפרסמים בקובץ, זה בדיחה לעומת מה שבאמת יכולים להוציא לאור. ואין זה סותר, הקובץ ימשיך לצאת, ויש בזה זיכוי הרבים גדול והנאה מרובה, ואפשר תוך כדי להוציא לאור ספרים מסודרים של מכתבי מרן שליט"א שלא יכולים לפרסם בקובץ ב"י על פי סדרי השולחן ערוך וכו'.

אגב, מרן שליט"א הסכים איתי לכל מילה.
אכן זה פרסום מכתבים של מרן שליט"א, אף אחד שזה פרסום כל מכתביו.
שנית א"א להוציא 8 כרכים של שו"ת הראשון לציון, כי למרות אלפי המכתבים, ברוב המוחלט אין חידושים, ואלי פרטים קלים, שלא מצדיקים הדפסה חוזרת של תשובה שלימה.
 
ועוד ספרים רבים
חיפוש קל בפרויקט השו"ת מראה לא כך
ים של שלמה מסכת ביצה פרק א
הג"ה מן המחבר ז"ל עצמו
פני יהושע מסכת פסחים דף פב עמוד ב
הג"ה מנכד המחבר
ועוד הרבה מקומות
ודו"ק - ודייק ותמצא קושטא, או ודייק ותמצא קל [או ודקדק].
והרב מוצפי כתב: ראשי תיבות ״ועיין דברי ותמצאם קלים״.
והכל אותו עיקרון.
יש מקומות שכתוב ודו"ק ויש ודוק ובשניהם הכוונה שהדברים עמוקים ודקדק בהם
ודו"ק זה לא ר"ת למרות כל ההמצאות שיש בזה (אני שמעתי עוד המצאה שזה ר"ת ודוחק קצת)
זה פשוט מאוד לכל צורב וכמו שיש מקומות שיש " למרות שזה לא ר"ת וכמו שהבאתי מרש"י בזבחים יש עוד מלא מקומות
 
חיפוש קל בפרויקט השו"ת מראה לא כך
ים של שלמה מסכת ביצה פרק א
הג"ה מן המחבר ז"ל עצמו
פני יהושע מסכת פסחים דף פב עמוד ב
הג"ה מנכד המחבר
ועוד הרבה מקומות
מה זה סותר
יש הגהת הכותב מנכד המחבר
השם של זה "הגהת הכותב"
 
חיפוש קל בפרויקט השו"ת מראה לא כך
ים של שלמה מסכת ביצה פרק א
הג"ה מן המחבר ז"ל עצמו
פני יהושע מסכת פסחים דף פב עמוד ב
הג"ה מנכד המחבר
ועוד הרבה מקומות
מה טענתך, היינו הגהת המחבר, וכדו'
יש מקומות שכתוב ודו"ק ויש ודוק ובשניהם הכוונה שהדברים עמוקים ודקדק בהם
ודו"ק זה ודאי ר"ת, ודוק אינו ר"ת, מה קשר בין אחד לשני
 
זה אותו הדבר רק יש מי שטעה וכיון שראה " חשב שזה ר"ת והמציאו כל מיני המצאות אבל האמת שאין זה ר"ת
כמו מה שאומרים על "תיקו" שעושים כל מיני ווארטים וראשי תיבות, אבל הפשטות זה "תעמוד השאלה במקומה".
 
חזור
חלק עליון