אושרי רביב
Well-known member
שאלה לכולם ואשמח מאוד לתשובההספר על ברכות ח"ב, נמצא בשלבי הגה"ה ממש אחרונים.
למה כותבים הגה"ה? גם בשלחן המערכת כתב כך, ובילקוט יוסף. זה ראשי תיבות?... כי מן הסתם כותבים הגהה, ולא הגה"ה. אשמח לדעת.
תודה רבה
שאלה לכולם ואשמח מאוד לתשובההספר על ברכות ח"ב, נמצא בשלבי הגה"ה ממש אחרונים.
הג"ה או הגה"ה - הגהת הכותב [המחבר, או העורך המסדר המלקט המגיה]שאלה לכולם ואשמח מאוד לתשובה
למה כותבים הגה"ה? גם בשלחן המערכת כתב כך, ובילקוט יוסף. זה ראשי תיבות?... כי מן הסתם כותבים הגהה, ולא הגה"ה. אשמח לדעת.
תודה רבה
שאלה לכולם ואשמח מאוד לתשובה
למה כותבים הגה"ה? גם בשלחן המערכת כתב כך, ובילקוט יוסף. זה ראשי תיבות?... כי מן הסתם כותבים הגהה, ולא הגה"ה. אשמח לדעת.
תודה רבה
מאיפה הבאת את זה?הג"ה או הגה"ה - הגהת הכותב [המחבר, או העורך המסדר המלקט המגיה]
ועל הרמ"א יש מי שכתב - הגהת הרמ"א
אכן זה פרסום מכתבים של מרן שליט"א, אף אחד שזה פרסום כל מכתביו.הבהרה:
הוצאו דברים מהקשרם, חבל לנסות לחפש ולקנטר.
לא צריך לעדכן אותי בכמות שעות העבודה על הספר 'קובץ בית יוסף', והערכתו של מרן שליט"א על הספר הזה, מישהו חלק על זה? איפה הכנסתם את זה בדברי??
***
כוונתי הייתה שיש כל כך הרבה מכתבים למרן שליט"א (א.ה. אפשר להוציא 8 ספרי שו"ת הראשון לציון בכמות המכתבים שיש!) שכמות המכתבים שמתפרסמים בקובץ, זה בדיחה לעומת מה שבאמת יכולים להוציא לאור. ואין זה סותר, הקובץ ימשיך לצאת, ויש בזה זיכוי הרבים גדול והנאה מרובה, ואפשר תוך כדי להוציא לאור ספרים מסודרים של מכתבי מרן שליט"א שלא יכולים לפרסם בקובץ ב"י על פי סדרי השולחן ערוך וכו'.
אגב, מרן שליט"א הסכים איתי לכל מילה.
חיפוש קל בפרויקט השו"ת מראה לא כךועוד ספרים רבים
יש מקומות שכתוב ודו"ק ויש ודוק ובשניהם הכוונה שהדברים עמוקים ודקדק בהםודו"ק - ודייק ותמצא קושטא, או ודייק ותמצא קל [או ודקדק].
והרב מוצפי כתב: ראשי תיבות ״ועיין דברי ותמצאם קלים״.
והכל אותו עיקרון.
מה זה סותרחיפוש קל בפרויקט השו"ת מראה לא כך
ים של שלמה מסכת ביצה פרק א
הג"ה מן המחבר ז"ל עצמו
פני יהושע מסכת פסחים דף פב עמוד ב
הג"ה מנכד המחבר
ועוד הרבה מקומות
מה טענתך, היינו הגהת המחבר, וכדו'חיפוש קל בפרויקט השו"ת מראה לא כך
ים של שלמה מסכת ביצה פרק א
הג"ה מן המחבר ז"ל עצמו
פני יהושע מסכת פסחים דף פב עמוד ב
הג"ה מנכד המחבר
ועוד הרבה מקומות
ודו"ק זה ודאי ר"ת, ודוק אינו ר"ת, מה קשר בין אחד לשנייש מקומות שכתוב ודו"ק ויש ודוק ובשניהם הכוונה שהדברים עמוקים ודקדק בהם
תסביר מה הר"ת באלומה זה סותר
הג"ה מן המחבר ז"ל עצמו זה ר"ת הגהת המחבר מן המחבר עצמו -נשמע לך בסדר?מה טענתך, היינו הגהת המחבר, וכדו'
זה אותו הדבר רק יש מי שטעה וכיון שראה " חשב שזה ר"ת והמציאו כל מיני המצאות אבל האמת שאין זה ר"תודו"ק זה ודאי ר"ת, ודוק אינו ר"ת, מה קשר בין אחד לשני
בוצע.אולי כדאי שהרב בנימין לוריא, יעביר זאת לאשכול נפרד.
כמו מה שאומרים על "תיקו" שעושים כל מיני ווארטים וראשי תיבות, אבל הפשטות זה "תעמוד השאלה במקומה".זה אותו הדבר רק יש מי שטעה וכיון שראה " חשב שזה ר"ת והמציאו כל מיני המצאות אבל האמת שאין זה ר"ת
לא נכוןשנית א"א להוציא 8 כרכים של שו"ת הראשון לציון, כי למרות אלפי המכתבים, ברוב המוחלט אין חידושים, ואלי פרטים קלים, שלא מצדיקים הדפסה חוזרת של תשובה שלימה.
מה לא נכון? עובדה...לא נכון
מה הקשר הכותב??? מה הוא כתב ???יש הגהת הכותב מנכד המחבר
לא מתווכחזה פשוט שאין על מה להתווכח
ישנם מכתבים רבים שניתן לפרסם, ויש בהם מן החידוש. חכו ותראו, זה יצא עוד מספר שניםמה לא נכון? עובדה...
בהחלט.הג"ה מן המחבר ז"ל עצמו זה ר"ת הגהת המחבר מן המחבר עצמו -נשמע לך בסדר?