• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

ראש הישיבה רבינו מרן הגר"ש בצלאל שליט"א

1689160915851.png

מאת משה ויסברג
תמונה מרגשת ומסקרנת במיוחד התפרסמה לאחר הסתלקותו של הגאון רבי יוסף חיים הכהן קופשיץ זצ"ל, ראש ישיבה בישיבת 'פורת יוסף' בירושלים, בה נראה הגר"ש בצלאל מסייע לנהג מונית לסחוב ראש הישיבה זצ"ל.

בתמונה נראה על כסא גלגלים הגאון רבי יוסף חיים קופשיץ זצ"ל בכניסה לביתו ברחוב אבינדב בירושלים יחד עם רעו וידידו יבלחט"א הגאון רבי שמואל בצלאל ראש ישיבת 'פורת יוסף' ומגדולי הדור הספרדים. השניים זכו למסור יחד שיעורים בישיבה במשך 40 שנה ונהגו לעשות יחדיו את הדרך בצהריים בחזור מהישיבה, שממוקמת בעיר העתיקה בירושלים, לביתם במערב העיר.

עד לפני כמה שנים היו השניים נוסעים באוטובוס כפשוטי העם, אך בשנים האחרונות, עקב גילם המופלג, הישיבה העמידה לרשותם מונית שהחזירה אותם לביתם.
אך מאז שהגרי"ח קופשיץ זצ"ל נזקק לכסא גלגלים עקב מצב בריאותו, לא חס הגר"ש בצלאל בן ה-83 על כבודו והיה מרים את ידידו יחד עם נהג המונית עד לביתו ברחוב אבינדב.
 
נערך לאחרונה:
חבר מועצת חכמי התורה ור"י 'פורת יוסף' הגאון רבי שמואל בצלאל הוציא לאור את ספרו העשירי על סדר הש"ס. בצעד חריג ביקש חבר המועצת להעניק את הספר החדש לראש הישיבה הגאון רבי דוד אברהם עם הקדשה אישית.1689162191956.png
 
רה"י לא נוהג לתת כלל הקדשות.
פעם ביקש ממנו מישהו שיתן את ספרו עם ברכה והקדשה לעסקן פלוני, בכדי שיפעל ע"י כך, וסירב באומרו שאינו מוכן לכך בשפו"א, כי חושש מלא תחניפו וכו'.
יש הבדל גדול בין עסקן פלוני לבין ראש ישיבה
 

נושאים דומים בפורום

חזור
חלק עליון