• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

ראש ישיבת 'אבני נזר' הגאון הגדול הרב זמיר כהן שליט"א: כל הסיבות למה חרדים לא מתגייסים לצבא

ישיבישער של מרן

Well-known member
חבר צוות
ראש ישיבת 'אבני נזר' הגאון הגדול הרב זמיר כהן שליט"א:
כל הסיבות למה חרדים לא מתגייסים לצבא

ברקע סערת גיוס בני הישיבות יוצא ראש הישיבה בסרטון הסברה השקפתי חד וברור מדוע בני הישיבות אינם מתגייסים לצבא,
כמה אחוז של לומדי תורה יש?
מה גורם הצבא לכל אלו שמתגייסים?
את מי הם מקדמים?
ומי אלו המובילים את מחאת גיוס בני התורה?
1711548610959.png
בסרטון אומר הרב למה החרדים לא מתגייסים לצבא? והוא מסביר: "ראשית השאלה היא לא למה חרדים אינם מתגייסים אלא למה בחורי הישיבות אינם מתגייסים, כיוון שישנם חרדים רבים שכן משרתים בחילות השונים בצבא ובמשטרה. או בפעילות הקשה בזק"א באיסוף חלקי גופות ועוד, והם עושים זאת גם משום הערכים שספגו בישיבה.
יש מגוייסים למד"א, לארגון הצלה, לעזר מציון, ארגונים אחרים שפועלים ועושים לעם ישראל, כך שהשאלה היא ביחס לבחורי הישיבות."
ממשיך הרב ואומר: "בזה יש תשובה למאמין בבורא עולם ונתן תורה, ויש תשובה גם למי שלא מאמין.
ברוך ה' שאין הרבה אפיקורסים בעם ישראל, למאמין, מיסודות היהדות שיש יחסי גומלין, בין פעולות רוחניות לבין המציאות הגשמית, כשם שקיים קשר ברור, בין המצב הנפשי של האדם לבין בראיות הגוף.
לפי דברי בורא העולם בעצמו בתורתו, לומדי התורה הם חלק ממערך ההגנה של עם ישראל. וכשם שיש חיל שריון וחיל הים ויש גם חיל מודיעין שאינו יוצא לשדה הקרב אבל הוא קריטי להצלחת המערכה, כך ישנה השפעה מכרעת ללימוד התורה ולהתחזקות הרוחנית של עם ישראל. על הנצחון בשדה הקרב"
עוד מוסיף הרב זמיר ואומר: "למשה רבינו היה צבא ולדוד המלך היה צבא, ועם ישראל גם היום צריך צבא שיהיה חזק ואיכותי, אבל במקביל חייבים קבוצה מסיבית של לומדי תורה, בקום המדינה היה עם ישראל מעט והיו גם מעט לומדי תורה.
היום עם ישראל גדל ובמקביל אנחנו זקוקים, ליותר מתנדבים לומדי תורה לשם מערך ההגנה של עם ישראל. לפי האמונה היהודית, על מספר לומדי התורה להיות לפחות שליש ממספר החיילים בצבא כידי לתת מערך מושלם לחיילים בשדה הקרב ובמציאות כיום מספר לומדי התורה רחוק מלהגיע לשליש."
בהמשך דבריו אומר הרב זמיר כי הביע לאחרונה המומחה מספר 1 של צבא ארצות הברית ללוחמה בשטח בנוי את פליאתו על מספר המועט יחסית של הנופלים בקרבות בעזה מול הסטטיסטיקות האמריקאיות המדברות על אלפים רבים של הרוגים במערכה כזו.
עוד מוסיף הרב ואומר לנו כל אדם הוא עולם שלם, אבל אחרי הכל הם מופתעים מניסי ההצלה של עם ישראל... כל מאמין יודע שיש קשר ברור בין המצב הרוחני שלנו לבין המצב בשדה הקרב.
בהמשך דבריו מסביר הרב זמיר את תושבתו גם למעטים שאינם מאמינים באלוקים ובתורה ואומר: "יש לזכור שגם מההיבט של האינטרס הלאומי של קיום עם ישאל בדורות הבאים, קיים הכרח שיהיו לומדי תורה שיקדישו את חייהם לתורה.
ההסטוריה מוכיחה שקהילות יהודיות דתיות שלא היו בהם ישיבות וכוליים לומדי תורה, חברי הקהילה, למרבה הצער, אבדו מעם ישראל בזה אחר זה, עד שאותה קהילה נמחקה מהעולם.
ואין ספק שבלי לומדי התורה שישמשו מגדלור רוחני לסביבה, זה יהיה חלילה גם גורלה של מדינת ישראל בעוד כמה דורות."
עוד מוסיף הרב ואומר: "כפי שעיננו רואות את מה שקורה לצעירים רבים שהתחנכו בלי תורה, יורדים מהארץ, מתבוללים בגויים, דבר שקרה למרבה הצער, גם לצאצאי דור המייסדים של מדינת ישראל, כמו בן גוריון וחבריו.
דבר נוסף שיש לתת עליו את הדעת מסביר הרב הוא על הצבא כיום המשמש בהנחיה מכוונת של ראשי הצבא - כור היתוך לעזיבת הדת, ויעידו על כך אין ספור אחינו מהמגזר הדתי לאומי שהתפקרו שם."
עוד מוסיף הרב ואומר כי לפי מחקר שנערך, מתוך כל אלף בוגרים של המגזר הדתי לאומי, בין 210 ל – 510 עוזבים את הערכים שגדלו עליהם, פורקים את הדת מעליהם. תלוי היכן התחנכו, אבל אלה המספרים, אז נכון שלא הכל בצבא, אבל כולם מודים שיש לצבא עם האווירה חלק נכבד בתהליך הזה.
לפני כשבועיים הכריז ראש אכ"א על קרן תמיכה מיוחדת לחיילים שעזבו את הדת. למה אין קרן תמיכה לחיילים שחזרו לדת, שגדלו בבית לא דתי והתחזקו בצבא? הרי גם להם לא קל עם בני משפחותיהם, הרי זה וכל האווירה האנטי – תורנית המכוונת בצבא, כמו שירת נשים, גם כשמדובר בחיילים שומרי תורה ומצוות.
ועוד דברים שאין טעם לפרט אותם כאן.
כל אלה יחד מהווים אמירה ברורה לכל החרדים: אל תבואו לכאן אלא אם כן תגיעו על דעת להתחלן.
בהמשך דבריו אומר הרב כי זהו סוד גלוי שבצבא מקדמים רק את מי שדוגל בחילון החיילים, המגמה שם ברורה ולא ייתכן שניתן יד לחילון ילדינו.
מסיים ראש ישיבת 'אבני נזר' הגאון הגדול הרב זמיר כהן ואומר: "מעניין מאוד שאלה המובילים כעת את הקמפיין נגד בחורי הישיבות הם אותם אנשים שלפני לא הרבה זמן קראו לסרבנות והכריזו לא רק שלא נתגייס, נקרא לחיילים לסרב פקודה.... וכל זאת מכיוון שיש להם מגמה מסוימת להוריד את מהשלטון את מי שהם לא חפצים ביקרו.
לנו מה שיש רק להציג את האמת על השולחן ולהתפלל שהשם יברך את עמו בשלום"
 

נושאים דומים בפורום

חזור
חלק עליון