רבם דקרו

וגם אלו שלא לומדים הוראת הרבנים שלא יתגייסו ואע"פ כן אלו המתגייסים (שלא נמנים על בחורי הישיבות והנ"ל בוודאי יש להם מצוה רבה שמסכנים חייהם בשביל להגן על עם ישראל ומחרפים נפשם ממש ואיך אפשר לומר עליהם שעושים עבירות והרי גם הרבנים משבחים אותם על זה רק לגבי בחורי הישיבות סוברים שחייבים להמשיך בלימודם ושגם אלו שלא המסגרת הצבאים לא מתאימה מספיק אליהם).
סתירה מיניה וביה?????
הרבנים אומרים להם לא להתגייס,
מי שמתגייס ולא לומד יש לו מצוה
אהרבנים משבחים אותם שהתגייסו

או שלא הבנתי אותך,
או שלא הבנתי את הרבנים

אשריך שזכית לקדש שם שמים ולחזור בתשובה שלימה - (אבל יש דברים נוספים שכדאי ללמוד מחכמי וגדולי ישראל ואז לכתוב, ולא לשמוע שיעור אחד או אמירה שהתפרסמה, ולהוסיף דברים פחות נכונים ברוח התורה)
 
סתירה מיניה וביה?????
הרבנים אומרים להם לא להתגייס,
מי שמתגייס ולא לומד יש לו מצוה
אהרבנים משבחים אותם שהתגייסו

או שלא הבנתי אותך,
או שלא הבנתי את הרבנים

אשריך שזכית לקדש שם שמים ולחזור בתשובה שלימה - (אבל יש דברים נוספים שכדאי ללמוד מחכמי וגדולי ישראל ואז לכתוב, ולא לשמוע שיעור אחד או אמירה שהתפרסמה, ולהוסיף דברים פחות נכונים ברוח התורה)
דבריי ברורים ודאי שיש לשמוע לקול הרבנים ולומדי התורה לא יתגייסו חייב את לימוד התורה. וגם אלו שלא לומדים מהציבור החרדי והרבנים אומרים שלא להתגייס מכל מיני סיבות ודאי שיקשיבו. אך אלו שבלאו הכי מתגייסים יש להם מצווה רבה ועליהם לא דיברו הרבנים וכי לטעמך חיילי צה"ל צריכים להניח את נשקם וללכת הביתה כי זו "עבירה" להיות חייל? הרי שום בר דעת לא יאמר לחיילים לחזור הביתה ולא להגן עלינו.
בבקשה תשמע את דברי מרן זצ"ל ונדמה לי שאחרי דבריו הברורים לא צריך להוסיף כלום.
 
שמעתי כי היה היום כינוס של הפלוגה, והיה שם תערובת
לפי מה שפירסמו בתקשורת היתה שם ישיבה נפרדת, גברים בצד ימין של האולם אנשים בצד שמאל, עם רווח באמצע. והם אמרו שזו טעות מצידם שלא הוסיפו גם מחיצה
 
דבריי ברורים ודאי שיש לשמוע לקול הרבנים ולומדי התורה לא יתגייסו חייב את לימוד התורה. וגם אלו שלא לומדים מהציבור החרדי והרבנים אומרים שלא להתגייס מכל מיני סיבות ודאי שיקשיבו. אך אלו שבלאו הכי מתגייסים יש להם מצווה רבה ועליהם לא דיברו הרבנים וכי לטעמך חיילי צה"ל צריכים להניח את נשקם וללכת הביתה כי זו "עבירה" להיות חייל? הרי שום בר דעת לא יאמר לחיילים לחזור הביתה ולא להגן עלינו.
בבקשה תשמע את דברי מרן זצ"ל ונדמה לי שאחרי דבריו הברורים לא צריך להוסיף כלום.
כמה חסר היום השקפתו החדה והאמתית של מרן.
מאידך לבכות ולהלחם נגד גזרת הגיוס ומאידך חיבוק חם ואוהב לחיילים.

ולא או או. או שמחבקים ומנרמלים בשקט את גיוס החרדים, או ששוכבים על הכביש וצועקים לחיילים טמאים (/כותבים כאן בפורום שהם עוברים עברה בעצם שהותם שם)
 
יש שתהו לעצמם למה הרב שליט"א לא התייחס לטענה של תורה מגנא ומצלא
כמה סיבות:
א. הרב רצה להסביר להם שאף לשיטתם, שאינם מחשיבים את לימוד התורה בתור שמירה עפ"ל, אין היתכנות לגיוס.
ב. הרב ביאר להם בדרך אגב את סוגיית שוויון בנטל בכלל, אף בענייני עבודה וכלכלה למה אין אנו יכולים להתערבב איתם בשום פנים.
ג. ועוד, הרב רצה לומר שגם אם האויב יהיה בשערי השכונה ח"ו, במצב שבאמת יהיה חיוב ללכת ולהשיב מלחמה שערה מצד דין התורה, אנחנו לא נלחם איתם כתף אל כתף אלא כ2 מחנות נפרדים, בכל מצב אנו נשכון לבדד, וגם אם יבוא האויב אל המחנה האחד והכהו, טוב יכה הגוף, והנפש הנשארת תהיה לפליטה.
ד. במישור הפרקטי, הרב רוצה שיבינו שבאמת- נמות ולא נתגייס! שזה לא סיסמא, בדיוק כמו שהקב"ה לא סיסמא ח"ו, שיפנימו לקראת מה הם הולכים, ואז אולי הם יחשבו שוב. שהרי פשוט וברור לכל בן אדם, שמטרתם באמת לא לשם שמיים, ו"הבעיה הקיומית" מעניינת אותם כשלג דאשתקי אשתקד, ומי כמו הרב שליט"א יודע זאת.
אשרינו שנתפסנו על דברי תורה.
 
אין חולק על מה שאמר מרן רבנו גדול הדורות שאנחנו אבק!! לידו.
וב"ה כשאני עובר ליד חיילים לעולם (לא רק בעת מלחמה, ומכל סוגי החיילים) אני נעצר ואומר להם תודה עם חיוך רחב, ותדע - שגם כך שמעתי מפי קודשו של חכם משה צדקה שליט"א.

מאידך:

למר אבי יש ישיבה למתחזקים (והייתי עמו כמה פעמים בבסיסים לחזק את התלמידים שכן הולכים) לא היה אחד שאמר אחרת "התקופה ששירתתי בצבא (אני מדבר בעיקר על נח"ל!!!) הייתה הירידה הכי חמורה שלי ביהדות ובשמירת המצוות"
ואני מדבר על חברה חילונים, מבית חילוני או דתי פרווה, שעברו על כמה וכמה איסורים לצערנו, ובכ"ז הרגישו לאחר שנתיים בישיבה ירידה רוחנית.

לסיכום מי שהולך לצבא יש לו זכות שהוא שומר ומגן עלינו (בוודאי ללומדי התורה יש ערך כפול שבלימוד התורה מגנים על החיילים וגם על כל עמ"י בכל מקום שהם, ולא רק בגבולות המדינה...), אבל לומר שעושים מצווה??? וודאי שלא.

את דברי מרן זכינו לשמוע בשידור חי בזמנו כך שאין צורך ללמד אותי מה מרן אמר (הייתי נוכח גם בפגישות של מרן עם חיילים כמה פעמים) ודרך אגב - נכדו של מרן למד אצל אבי בישיבה, והלך לצבא... (לצערי ולצערו של מרן בוודאי)

בקיצור - "איני מלמד את בני אלא תורה"
 
אין חולק על מה שאמר מרן רבנו גדול הדורות שאנחנו אבק!! לידו.
וב"ה כשאני עובר ליד חיילים לעולם (לא רק בעת מלחמה, ומכל סוגי החיילים) אני נעצר ואומר להם תודה עם חיוך רחב, ותדע - שגם כך שמעתי מפי קודשו של חכם משה צדקה שליט"א.

מאידך:

למר אבי יש ישיבה למתחזקים (והייתי עמו כמה פעמים בבסיסים לחזק את התלמידים שכן הולכים) לא היה אחד שאמר אחרת "התקופה ששירתתי בצבא (אני מדבר בעיקר על נח"ל!!!) הייתה הירידה הכי חמורה שלי ביהדות ובשמירת המצוות"
ואני מדבר על חברה חילונים, מבית חילוני או דתי פרווה, שעברו על כמה וכמה איסורים לצערנו, ובכ"ז הרגישו לאחר שנתיים בישיבה ירידה רוחנית.

לסיכום מי שהולך לצבא יש לו זכות שהוא שומר ומגן עלינו (בוודאי ללומדי התורה יש ערך כפול שבלימוד התורה מגנים על החיילים וגם על כל עמ"י בכל מקום שהם, ולא רק בגבולות המדינה...), אבל לומר שעושים מצווה??? וודאי שלא.

את דברי מרן זכינו לשמוע בשידור חי בזמנו כך שאין צורך ללמד אותי מה מרן אמר (הייתי נוכח גם בפגישות של מרן עם חיילים כמה פעמים) ודרך אגב - נכדו של מרן למד אצל אבי בישיבה, והלך לצבא... (לצערי ולצערו של מרן בוודאי)

בקיצור - "איני מלמד את בני אלא תורה"
איזה חמוד אתה.
בשורה אחת "אין חולק על מה שאמר מרן זצ"ל", ומיד אח"כ יושב לפלפל לנסות להסביר למה לעניות דעתך מרן לא צודק.
דור מעניין יש לנו.
 
אין חולק על מה שאמר מרן רבנו גדול הדורות שאנחנו אבק!! לידו.
וב"ה כשאני עובר ליד חיילים לעולם (לא רק בעת מלחמה, ומכל סוגי החיילים) אני נעצר ואומר להם תודה עם חיוך רחב, ותדע - שגם כך שמעתי מפי קודשו של חכם משה צדקה שליט"א.

מאידך:

למר אבי יש ישיבה למתחזקים (והייתי עמו כמה פעמים בבסיסים לחזק את התלמידים שכן הולכים) לא היה אחד שאמר אחרת "התקופה ששירתתי בצבא (אני מדבר בעיקר על נח"ל!!!) הייתה הירידה הכי חמורה שלי ביהדות ובשמירת המצוות"
ואני מדבר על חברה חילונים, מבית חילוני או דתי פרווה, שעברו על כמה וכמה איסורים לצערנו, ובכ"ז הרגישו לאחר שנתיים בישיבה ירידה רוחנית.

לסיכום מי שהולך לצבא יש לו זכות שהוא שומר ומגן עלינו (בוודאי ללומדי התורה יש ערך כפול שבלימוד התורה מגנים על החיילים וגם על כל עמ"י בכל מקום שהם, ולא רק בגבולות המדינה...), אבל לומר שעושים מצווה??? וודאי שלא.

את דברי מרן זכינו לשמוע בשידור חי בזמנו כך שאין צורך ללמד אותי מה מרן אמר (הייתי נוכח גם בפגישות של מרן עם חיילים כמה פעמים) ודרך אגב - נכדו של מרן למד אצל אבי בישיבה, והלך לצבא... (לצערי ולצערו של מרן בוודאי)

בקיצור - "איני מלמד את בני אלא תורה"
אין לי כמובן את היכולת לדעת מה ראית או מה אתה יודע ולא באתי לחדש חידושים אמרתי את הפשוט כפי שאני מבין.
תמוה בעיני אחרי דברי מרן לבוא ולומר שאין לחיילים מצווה במעשיהם. אני אעתיק תמלול דבריו מאתר הידברות לתועלת הקוראים ואדגיש את החשוב בדבריו לעניינינו.
https://www.facebook.com/Hidabroot
במהלך שיעורו השבועי של מרן הרב עובדיה זצוק"ל הסביר עד כמה חשוב להביע הערכה כלפי חיילי צה"ל שנלחמים ומוסרים את נפשם למען עם ישראל, ובזכות פעילותם, זוכים לשבת וללמוד תורה.
כך פתח הרב עובדיה זצ"ל את דבריו: "חיילי צה"ל נמצאים בצבא ומשרתים. עושים את מלאכתם מלאכת שמיים, שומרים על עם ישראל, על ידי ששומרים עלינו אנחנו יכולים ללמוד תורה, יכולים להתפלל, אם לא היו שומרים עלינו - אלה - אנשי צה"ל, מה היינו עושים? אלה הרשעים האלו היו באים, פרא אדם, היו נותנים לנו מנוחה? שנשב להתפלל וללמוד תורה? לא!".
"אלה, הצה"ל הזה, עושים חסד עם ישראל, כולם אנשי חסד, ה' ישמור צאתם ובואם ויחזרו לביתם לחיים טובים ולשלום", הוסיף.
ברגע זה פנה מרן לציבור והסביר את חשיבות הכרת הטוב כלפי הלוחמים: "כל אחד צריך להעריך את זה, לא בחינם אנחנו עושים להם 'מי שברך' ביום שבת לפני פתיחת ההיכל לחיילי צה"ל, לא לחינם, הם מוסרים את נפשם בשביל זה, כמה מסכנים נהרגים על יחוד קדושת ה', על יחוד קדושת ארץ ישראל".
"לכן צריך להעריך את הדבר הזה, לברך אותם", התרגש הרב זצ"ל. "לראות חייל? צריך לנשק אותו! הוא מוסר את עצמו בשביל עם ישראל! הוא נותן לנו ללמוד תורה, נותן לנו להתפלל. אם לא היה הוא יכולתי להתפלל? כל רגע יבואו אנשי החמאס, מה היינו יכולים לעשות, איפה היינו הולכים".
לסיום דבריו, בירך הרב את החיילים: "הקב"ה ישמור אותם, ייתן להם משאלות לבם לטובה ולברכה, ויקימו בתים נאמנים בישראל, ויחזרו לביתם לחיים טובים ולשלום".
וכאן שואל הבן, האם מי שעושה מלאכת שמיים לא עושה מצוה?
האם מי ששומר על עם ישראל לא עושה מצוה?
האם מי שבזכותו עם ישראל לומדים תורה לא עושה מצוה?
האם מי שמוסר נפשו בשביל זה לא עושה מצוה?
האם מי שבזכותו ע"י יכול להתפלל לא עושה מצוה.
האם מי שעושה חסד וכל כולו חסד לא עושה מצוה.

אתמהה?!

אינני בא חלילה לזלזל בך, בדבריך או בידיעות שלך, רק מבין אחרת.
 
חזור
חלק עליון