הדבר מובן מסברא.מי שהסתפק אם אמר יעלה ויבוא וכדומה
והוא 90 אחוז שאמר אם נשאר בגדר ספק וחוזר או שרובו ככולו
עד היום היה פשוט לי שחוזר
אך הראוני בדעת נוטה אחרת
אשמח אם יש מקור אחר
אדרבה כל ספק נשאר שם של ספק עליוהדבר מובן מסברא.
שהצריכו אותו לחזור כי "מסתמא" לא הזכיר.
אבל אם רוב הסיכויים שהזכיר למה שיחזור?
אשמח לצילום הדף [אין לי את זה]הרב אלישיב (ציוני הלכה תפילה עמוד קפה) השיב על שאלה כיוצ"ב: "הואיל ומסתבר לו שאמר כהוגן אינו צריך לחזור, כל שאין חזקה שאמר שלא כדין, אי"צ לחזור". עכ"ל.
כלומר, בשביל שלא להחזירו לא צריך שבודאי אמר כהוגן, אלא העיקר שאין חזקה שאמר שלא כהוגן.
מי שהסתפק אם אמר יעלה ויבוא וכדומה
והוא 90 אחוז שאמר אם נשאר בגדר ספק וחוזר או שרובו ככולו
עד היום היה פשוט לי שחוזר
אך הראוני בדעת נוטה אחרת
אשמח אם יש מקור אחר
הצג קובץ מצורף 40164הצג קובץ מצורף 40165
נכון שנשאר שם ספק עליו.אדרבה כל ספק נשאר שם של ספק עליו
האם ספק דרבנן שהולכים לקולא חייב להיות ספק שקול
ואם יש 60 אחוז להחמיר יש להחמיר?