• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

להמשיך ללמוד בליל הבר מצווה קודם ברכות התורה

הצעיר ני"ו

Well-known member
כשאחיני נ"י נהיה בר-מצווה אז ביום הבר-מצווה היה באולם שעשו לו את הבר מצווה וישב עם גמרא (ירושלמי) מסכת שקלים והיה בתוך כדי לימוד שהגיע השקיעה (זה היה בחורף) הוא שם לב שלא בירך "אהבת עולם" שכידוע צריך לברך כדי לצאת יד"ח ברכת התורה הרי כנהוג יתפלל ערבית רק אחר כך באזור השעה 20:30 לערך וזה כבר לאחר צאת הכוכבים והוא שאל את דודו מה הדין האם מותר לו להמשיך ללמוד אם לא? והשיבו שמותר. אשמח לחות דעתכם בנידון
 
נערך לאחרונה:
יש פתרון שיתנה ויגביל את ברכתו עד הערב, ואז יוכל לחזור לברך לכו"ע, כי הברכה שלו פקעה ע"י התנאי שעשה
כמו שמצינו בהרבה מקומות בהלכה עצה מועילה זו
וגם מרן זצ"ל השתמש בה לכמה הלכות
 
עכשיו אני רואה שאת עיקר השאלה לא הבאתי מחילה:
כשאחיני נ"י נהיה בר-מצווה (כמובן הכיר הדין הנ"ל) אז ביום הבר-מצווה היה באולם שעשו לו את הבר מצווה וישב עם גמרא (ירושלמי) מסכת שקלים והיה בתוך כדי לימוד שהגיע השקיעה (זה היה בחורף) הוא שם לב שלא בירך "אהבת עולם" שהרי כנהוג יתפלל ערבית רק אחר כך באזור השעה 20:30 לערך וזה כבר לאחר צאת הכוכבים והוא שאל את דודו מה הדין האם מותר לו להמשיך ללמוד אם לא? והשיבו שמותר. אשמח לחות דעתכם בנידון
 
לא תמיד טוב..
הרי יש פוסקים שסוברים הרהור כדיבור דמי...
מרן זצ"ל כתב בכ"מ שדעה זו יחידה ממש ואין לחוש לה כלל,
וצא וראה, גם בשאר בפוסקי ספרד המחמירים מאד בספק ברכות, כמו מרן הבא"ח וכה"ח,
שמורים הרבה פעמים בספק ברכה להרהרה בלבו, ולא חשו לדעה זו כלל.
 
חזור
חלק עליון