• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

שאלות הקשורים למנהגי ימי בין המצרים, מישהו יכול לעזור?

יוסף דהן

Well-known member
אני לא יודע מה הדין ללבוש או לקנות בגדים חדשים למי שלא נוהג לברך עליהם שהחיינו כגון שלא שמח בחולצה חדשה בבין המצרים בשבתות ובימים שלאחר ר''ח.
ב. מה הדין לשמוע שירים כאשר רצונו לתת קצב בפעילות הגופנית שלו
 
בהלכה ובאגדה:

"אף שהתבאר לעיל שנוהגים להימנע מללבוש בגד חדש בימי החול שבבין המצרים כדי שלא לברך עליו "שהחיינו" בזמן כזה ומחדשים רק בשבת, מכל מקום לאחר ראש חודש אב יש להשתדל שלא ללבוש בגד חדש אפילו בשבת."

"לא יקנה בגדים חדשים, אף שאינו לובשם אלא לאחר תשעה באב, אבל מותר לקנות בד, כדי לתפור ממנו בגד לאחר תשעה באב"

"ארבע התעניות ובין המצרים
לא יקנה נעליים חדשות, הגם שאינו נועלם אלא לאחר תשעה באב. ואולם מותר לקנות נעלי בד או גומי לצורך תשעה באב, וינעל אותם מעט זמן לפני תשעה באב"
 
אני לא יודע מה הדין ללבוש או לקנות בגדים חדשים למי שלא נוהג לברך עליהם שהחיינו כגון שלא שמח בחולצה חדשה בבין המצרים בשבתות ובימים שלאחר ר''ח.
ב. מה הדין לשמוע שירים כאשר רצונו לתת קצב בפעילות הגופנית שלו
א. מה הכוונה לא נוהג לברך שהחיינו , הרי רוב העולם שמחים בקניית לבוש בעיקר אם מהודר או שעלה יקר , אם מדובר על לבנים או גופיות לא מברכין עליהם כלל, אבל על בגדי מיוחדים אה"נ מברכין, ועד ר"ח נהגו להקל בשבתות ומר"ח נהגו להחמיר שלא לברך.
ב. לגבי שירים, נשמע שכל רצונו בשמיעת השירים זה כדי לתת לו "דרייב" או חשק לעשות ספורט ודווקא זה קרוב לסיבת איסורן משום שנזכור החורבן ולא נגיע לשמחה , כי הרי ע"י שמיעת השיר הוא מתעורר לרגש מסוים שזה הסיבה שנמנעים מלשמוע שירי זמר.
 
א. מה הכוונה לא נוהג לברך שהחיינו , הרי רוב העולם שמחים בקניית לבוש בעיקר אם מהודר או שעלה יקר , אם מדובר על לבנים או גופיות לא מברכין עליהם כלל, אבל על בגדי מיוחדים אה"נ מברכין, ועד ר"ח נהגו להקל בשבתות ומר"ח נהגו להחמיר שלא לברך.
ב. לגבי שירים, נשמע שכל רצונו בשמיעת השירים זה כדי לתת לו "דרייב" או חשק לעשות ספורט ודווקא זה קרוב לסיבת איסורן משום שנזכור החורבן ולא נגיע לשמחה , כי הרי ע"י שמיעת השיר הוא מתעורר לרגש מסוים שזה הסיבה שנמנעים מלשמוע שירי זמר.
הכוונה למסורתי שלא נוהג ולא מכיר את הברכה אלא רק על פירות.
והתשובה שמותר לפי המדויק בילקו''י. עי' במצורף
ב. וגם הדבר השני אמור להיות מותר כמו שהתיר הר' אברהם ישראל לנהג עייף שלא רוצה להירדם בנסיעה. אך לא בטוח שאפשר לדמות ולכן שאלתי.
 

קבצים מצורפים

  • __באר התורה קפ פרשת מטות תשפב.pdf
    617.6 KB · צפיות: 0
חזור
חלק עליון