מתוך ה'מגדלות מרקחים':
וארא בחלמי והנה שבע שבלים עולות בקנה אחד מלאות וטובות (מא כב)
הנה לא נזכר בתורה בפירוש האם אותם השבלים היו חיטים או שעורים. ובפירוש בעל הרוקח כתב ד"מלאות וטובות" אלו חיטים. ויתכן לומר לפי מה דאמרינן בפסחים מח. אמר רב פפא שמע מינה גריעין חיטי חסיכתא מחיטי מעלייתא טפי מדגריען שערי חסיכתא משערי מעלייתא, דהיינו שההפרש בחיטים בין חיטים טובות לחיטים גרועות, הוא יותר גדול מההפרש בשעורים בין שעורים טובות לשעורים גרועות.
ולכן בחלום זה שהראו לפרעה את ההפרש הכי גדול שאפשר בין השנים הטובות לרעות, כמו בחלום הפרות שראה את הפרות היפות ביותר ואת הרעות שאין כמותן לרוע, כך ראה בשבלים של חיטים דוקא, שבהם המרחק בין הטובות לרעות הוא הגדול ביותר, ומכל מקום בלעו הרעות את הטובות, וק"ל.
וארא בחלמי והנה שבע שבלים עולות בקנה אחד מלאות וטובות (מא כב)
הנה לא נזכר בתורה בפירוש האם אותם השבלים היו חיטים או שעורים. ובפירוש בעל הרוקח כתב ד"מלאות וטובות" אלו חיטים. ויתכן לומר לפי מה דאמרינן בפסחים מח. אמר רב פפא שמע מינה גריעין חיטי חסיכתא מחיטי מעלייתא טפי מדגריען שערי חסיכתא משערי מעלייתא, דהיינו שההפרש בחיטים בין חיטים טובות לחיטים גרועות, הוא יותר גדול מההפרש בשעורים בין שעורים טובות לשעורים גרועות.
ולכן בחלום זה שהראו לפרעה את ההפרש הכי גדול שאפשר בין השנים הטובות לרעות, כמו בחלום הפרות שראה את הפרות היפות ביותר ואת הרעות שאין כמותן לרוע, כך ראה בשבלים של חיטים דוקא, שבהם המרחק בין הטובות לרעות הוא הגדול ביותר, ומכל מקום בלעו הרעות את הטובות, וק"ל.

