ידוע שיש נושא שלם בביאור החילוק בין תקיעה לשברים
שיש שאומרים שהתקיעה היא יותר ארוכה מהשברים
ויש אומרים שהתקיעה היא פשוטה והשברים יש בהם שבירה באמצע
וכמדומני שמהשו''ע משמעיותר כצד א' אע''פ שמנהג ישראל לשבור את השבר
עכ''פ יש שני מנהגים מרכזים כיצד עושים שברים
הספרדים והחסידם עושים טו-או טו- או
ואילו הליטאים עושים או-טו או -טו
ויש נוסח פרושים שעושים או-טו-או והגר''מ שטרנבוך בספרו טוען שהגרח מבריסק ביטל את המנהג הזה מחשש שמא באו טו יצא יד''ח שבר ומתחיל תרועה
אבל יש מעלה אצל השברים הספרדי שזה מפסיק בין שבר לשבר ואילו אצל הליטאים פעמים שיכול להשמע כקול עולה ויורד
ושמעתי שאצל הגרח קניבסקי הקפידו לעשות כעין הפסקה כמובן לא נשימה שהלא צריך לעשות בנשימה אחת אלא כדי להפסיק בין השברים
שיש שאומרים שהתקיעה היא יותר ארוכה מהשברים
ויש אומרים שהתקיעה היא פשוטה והשברים יש בהם שבירה באמצע
וכמדומני שמהשו''ע משמעיותר כצד א' אע''פ שמנהג ישראל לשבור את השבר
עכ''פ יש שני מנהגים מרכזים כיצד עושים שברים
הספרדים והחסידם עושים טו-או טו- או
ואילו הליטאים עושים או-טו או -טו
ויש נוסח פרושים שעושים או-טו-או והגר''מ שטרנבוך בספרו טוען שהגרח מבריסק ביטל את המנהג הזה מחשש שמא באו טו יצא יד''ח שבר ומתחיל תרועה
אבל יש מעלה אצל השברים הספרדי שזה מפסיק בין שבר לשבר ואילו אצל הליטאים פעמים שיכול להשמע כקול עולה ויורד
ושמעתי שאצל הגרח קניבסקי הקפידו לעשות כעין הפסקה כמובן לא נשימה שהלא צריך לעשות בנשימה אחת אלא כדי להפסיק בין השברים