אושרי רביב
Well-known member
בעניין שזירה אי הויא לעיכובא, ואי כוונה לשמה מעכבא ביה, עיין בשו"ת יביע אומר ח"ו (חאו"ח סי' א).
וראיתי ביפה ללב הנד"מ ע"י מכון הכתר (הערות חוקר לב אות ג) שכתב, כי צריך עיון על דברי מרן זיע"א בשו"ת יביע אומר שם (אות ב) בשם הביאור הלכה, שאין לסמוך על המקילים, אלא אף בדיעבד השזירה לשמה מעכבת.
והעיר, כי בביאור הלכה כתב שאפשר שיש לסמוך על המקילים בשעת הדחק, ורק אם לא היו שזורים כל כתב בתחילת הדיבור שאין לסמוך על זה.
ולא ראיתי שנתעוררו לדון בזה, וגם אלו שהביאו דבריו, למדו סתום מן המפורש, שאינו מכשיר כלל. ראה בעמודי הוראה (ביאור הוראה סימן יא אות יט).
אשמח ליישוב, ומצוה ליישב דעת מרן זיע"א מאור עינינו.
וראיתי ביפה ללב הנד"מ ע"י מכון הכתר (הערות חוקר לב אות ג) שכתב, כי צריך עיון על דברי מרן זיע"א בשו"ת יביע אומר שם (אות ב) בשם הביאור הלכה, שאין לסמוך על המקילים, אלא אף בדיעבד השזירה לשמה מעכבת.
והעיר, כי בביאור הלכה כתב שאפשר שיש לסמוך על המקילים בשעת הדחק, ורק אם לא היו שזורים כל כתב בתחילת הדיבור שאין לסמוך על זה.
ולא ראיתי שנתעוררו לדון בזה, וגם אלו שהביאו דבריו, למדו סתום מן המפורש, שאינו מכשיר כלל. ראה בעמודי הוראה (ביאור הוראה סימן יא אות יט).
אשמח ליישוב, ומצוה ליישב דעת מרן זיע"א מאור עינינו.