• ניתן לשלוח מערכות ויישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

שיחות טל' ופגישות לאחר סגירת ווארט

ברור הדבר שבאופן כללי אסור לדבר עם בחורה אפי' לאחר שהתארסו [ואדרבה יש שיאמרו שאפי' זה חמור יותר, ואכמ''ל], נפשי בשאלתי, מה א''כ ההיתר שנתפשט בכל אופן כדבר ברור, הרי בשלמא בפגישות לפני שסגרו הדבר מוכרח, אבל אחרי שסגרו מ''ט בעינן להא.
[אף שידעתי מה שכתב החזו''א במכתב ש'צריך להתחתן מתוך חיבור' מ''מ כמדומה שהדברים כבר יצאו מפורפציה לגמרי].
 
ברור הדבר שבאופן כללי אסור לדבר עם בחורה אפי' לאחר שהתארסו [ואדרבה יש שיאמרו שאפי' זה חמור יותר, ואכמ''ל], נפשי בשאלתי, מה א''כ ההיתר שנתפשט בכל אופן כדבר ברור, הרי בשלמא בפגישות לפני שסגרו הדבר מוכרח, אבל אחרי שסגרו מ''ט בעינן להא.
[אף שידעתי מה שכתב החזו''א במכתב ש'צריך להתחתן מתוך חיבור' מ''מ כמדומה שהדברים כבר יצאו מפורפציה לגמרי].
פריצי הדור פרצוה.
 
נערך לאחרונה:
ברור הדבר שבאופן כללי אסור לדבר עם בחורה אפי' לאחר שהתארסו [ואדרבה יש שיאמרו שאפי' זה חמור יותר, ואכמ''ל], נפשי בשאלתי, מה א''כ ההיתר שנתפשט בכל אופן כדבר ברור, הרי בשלמא בפגישות לפני שסגרו הדבר מוכרח, אבל אחרי שסגרו מ''ט בעינן להא.
[אף שידעתי מה שכתב החזו''א במכתב ש'צריך להתחתן מתוך חיבור' מ''מ כמדומה שהדברים כבר יצאו מפורפציה לגמרי].
אם לא ידברו היא תהיה כזרה בעיניו.
חוץ מזה, ראה במצורף
 

קבצים מצורפים

  • הסתכלות בכלתו - ילקוט יוסף.PDF
    943.2 KB · צפיות: 15
פריצי התמונה במייל פרצוה.
קיבלתי את התוכחה. אבל אדרבה זה רק מוכיח על הרלוונטית שבאתי לדון, לא באתי לומר 'הכל' מותר, לא באתי לומר 'הכל אסור', באתי סה''כ להבין 'למה מותר', ומה אני יעשה שתמונה אני מבין למה מותר, ואילו לדבר כו''כ הרבה שעות ע''ג שעות אינני מבין.
אם בכל אופן יש לך מקור שנתסמכו עליו גדולי הרבנים להתיר הדיבורים אשמח מאד מאד מאד לשמוע.
 
קיבלתי את התוכחה. אבל אדרבה זה רק מוכיח על הרלוונטית שבאתי לדון, לא באתי לומר 'הכל' מותר, לא באתי לומר 'הכל אסור', באתי סה''כ להבין 'למה מותר', ומה אני יעשה שתמונה אני מבין למה מותר, ואילו לדבר כו''כ הרבה שעות ע''ג שעות אינני מבין.
אם בכל אופן יש לך מקור שנתסמכו עליו גדולי הרבנים להתיר הדיבורים אשמח מאד מאד מאד לשמוע.
בזמני (כשעוד לא היו מכשירים סלולריים) היו כללים מתי לדבר ומתי להפגש, אבל בעידן זה נפרצו הגדרות בעוונות.
 
אם לא ידברו היא תהיה כזרה בעיניו.
חוץ מזה, ראה במצורף
קראתי מקופיא המצורף והבנתי שאכן לכאו' יש לאסור הדבר בתוקף. ואדרבה אני מעתה צועק ככרוכיא, שבמקום לדבר ולהסביר מדוע יש להתיר בענין מסוים, שיצעקו ויסבירו לנו שהדבר שנתפשט הוא אסור, וכמדומה לא שמעתי קול צעקה בנושא הזה ספציפי מראשל''צ הרבה שנים [אולי אני טועה], וכאן הבן שואל האם אין כאן הסכמה שבשתיקה?
 
בזמני (כשעוד לא היו מכשירים סלולריים) היו כללים מתי לדבר ומתי להפגש, אבל בעידן זה נפרצו הגדרות בעוונות.
אתה יכול לפרט יותר מה היו הכללים פחות או יותר, וכמה באמת שמרו עליהם, זה מענין וחשוב מאד בכדי להבין עד כמה השתנה המצב
 
ואילו לדבר כו''כ הרבה שעות ע''ג שעות אינני מבין.
קראתי מקופיא המצורף והבנתי שאכן לכאו' יש לאסור הדבר בתוקף. ואדרבה אני מעתה צועק ככרוכיא, שבמקום לדבר ולהסביר מדוע יש להתיר בענין מסוים, שיצעקו ויסבירו לנו שהדבר שנתפשט הוא אסור, וכמדומה לא שמעתי קול צעקה בנושא הזה ספציפי מראשל''צ הרבה שנים [אולי אני טועה], וכאן הבן שואל האם אין כאן הסכמה שבשתיקה?
הדבר בעייתי. אסור להסתכל באשה ואסור להרבות שיחה שלא לצורך.
מי שבאמת נוהג שעות ע"ג שעות או מסתכל בה או במקום סגור באמת זה אסור.
אבל אם לא יפגש עמה כלל כשיבואו להתחתן תהיה זרה בעיניו ויתכן ותתגנה עליו ויהיה לו קשה לקבל אותה לביתו. (אני מכיר מישהו שבין האירוסין לחתונה היה כמעט שנה ולא ראה ולא דיבר עם כלתו... תדמיינו את זה... הוא אמור להתחתן עם מישהו שהוא לא זוכר לא מכיר!)
אני לא זוכר שיחה יותר מחצי שעה (בזמנים קבועים) ופגישה בהליכה במקום פתוח יותר משעה וחצי (בזמנים קבועים) ובראיה בעלמא.
 
הדבר בעייתי. אסור להסתכל באשה ואסור להרבות שיחה שלא לצורך.
מי שבאמת נוהג שעות ע"ג שעות או מסתכל בה או במקום סגור באמת זה אסור.
אבל אם לא יפגש עמה כלל כשיבואו להתחתן תהיה זרה בעיניו ויתכן ותתגנה עליו ויהיה לו קשה לקבל אותה לביתו.
אני לא זוכר שיחה יותר מחצי שעה (בזמנים קבועים) ופגישה בהליכה במקום פתוח (בזמנים קבועים) יותר משעה וחצי ובראיה בעלמא.
קנאת סופרים תרבה חכמה, וזה המצב שאני אוחז בו כעת. פשוט לקנאות בהנהגות הקדושות הללו. אך זו צרה צרורה, כי אם אני ישנה את 'כללי המשחק באמצע המשחק' זה יכול להיות פתנית טראגית חלילה, היא לא תבין והדבר ישמע לבחורה משונה מאד וקיצוני מאד שפתאום נהפכת למחמיר במקום שרוב העולם נהגו בזה שלא לצמצם ממש.
 
אתה יכול לפרט יותר מה היו הכללים פחות או יותר, וכמה באמת שמרו עליהם, זה מענין וחשוב מאד בכדי להבין עד כמה השתנה המצב
אם אני זוכר נכון, טלפון פעם בשבוע, ביום שישי עד חצי שעה.
פגישה פעם בשבועיים, של שעה וחצי שעתיים.
ובתוך פגישות אלו נכנסו העניינים הטכניים של רישום נישואין, ראיית דירות לשכירות וכו'.
 
קנאת סופרים תרבה חכמה, וזה המצב שאני אוחז בו כעת. פשוט לקנאות בהנהגות הקדושות הללו. אך זו צרה צרורה, כי אם אני ישנה את 'כללי המשחק באמצע המשחק' זה יכול להיות פתנית טראגית חלילה, היא לא תבין והדבר ישמע לבחורה משונה מאד וקיצוני מאד שפתאום נהפכת למחמיר במקום שרוב העולם נהגו בזה שלא לצמצם ממש.
אני דווקא שאלתי חברים מה המנהג, ואע"פ שיש חברים שממעטים יותר השתדלתי ללכת בדרך האמצע. לא להיות קיצוני לשום כיוון. (עד כמה שההלכה מתירה).
אם אני זוכר נכון, טלפון פעם בשבוע, ביום שישי עד חצי שעה.
פגישה פעם בשבועיים, של שעה וחצי שעתיים.
ובתוך פגישות אלו נכנסו העניינים הטכניים של רישום נישואין, ראיית דירות לשכירות וכו'.
בדיוק. (רק שאני נוהג לשוחח פעמיים בשבוע. באמצע שבוע כחצי שעה ובערב שבת כמה דקות להגיד שבת שלום) [כמובן, זה לא כולל שיחות נחוצות וענייניות הצריכות 'טיפול' מיידי כגון ראיית דירה וכד']
 
אני דווקא שאלתי חברים מה המנהג, ואע"פ שיש חברים שממעטים יותר השתדלתי ללכת בדרך האמצע. לא להיות קיצוני לשום כיוון. (עד כמה שההלכה מתירה).

בדיוק. (רק שאמרו לי שאפשר לשוחח פעמיים בשבוע. באמצע שבוע כחצי שעה ובערב שבת כמה דקות להגיד שבת שלום)
הבנתי את ההלך רוח. נשמע שאכן באמת יש סיכוי גם היום ללכת בדרך האמצע, ובתפילה שאצליח לעשות זאת. יש כח גדול להרב 'בנימין לוריא' ולהרב 'פשוט' שיש לציין כי 'לא פשוט להיות יהודי פשוט' והוא מקיים זאת בעצמו.
 
אני מודיע מראש שלא קראתי את כל התכתבות לעיל, מ"מ רציתי להאיר נקודה שמאד חשובה ולא שמים לב
חוץ מכל הריבוי בשיחה והפגישות וכו' יש בעיה הלכתית שלא שמים לב אליה והיא יחוד במקומות חשוכים ונידחים כגון אלו שעושים פגישות בשעות מאוחרות במקום שאין איש...
 
אני מודיע מראש שלא קראתי את כל התכתבות לעיל, מ"מ רציתי להאיר נקודה שמאד חשובה ולא שמים לב
חוץ מכל הריבוי בשיחה והפגישות וכו' יש בעיה הלכתית שלא שמים לב אליה והיא יחוד במקומות חשוכים ונידחים כגון אלו שעושים פגישות בשעות מאוחרות במקום שאין איש...
אם בכל אופן רצונך לעיין, אז יש לך הזדמנות לקרוא פסק הלכה בקובץ למעלה שהביא אחר מחברי הפורום, ושם להדיא כתב שהדבר אסור [ואפי' במלונות האריך שם לדון].
הדברים ברורים, רק שוב השאלה היתה, איך בכל אופן מתמודדים עם זה שהדבר נתפשט וקשה לנהוג אחרת בפרט שזה לא רק בינך לבין קונך, אלא זה בין איש לארוסתו, ולא תמיד היא מבינה פתאום את שינוי דעתך.
 
אם אני זוכר נכון, טלפון פעם בשבוע, ביום שישי עד חצי שעה.
פגישה פעם בשבועיים, של שעה וחצי שעתיים.
ובתוך פגישות אלו נכנסו העניינים הטכניים של רישום נישואין, ראיית דירות לשכירות וכו'.
כך גם היה אצלינו.
הכנסנו את הסידורים בתוך הפגישה של הפעם בשבועיים
 
כך גם היה אצלינו.
הכנסנו את הסידורים בתוך הפגישה של הפעם בשבועיים
כבר אמר המשורר 'כבשה אחת בין אריות' וכו', זה המצב של המבוגרים כלפי הצעירים של היום, לפי כל העדויות שאתם המבוגירם כתבתם, מתברר שהדור של היום הוא לא רק לא אותו דור כמו של פעם, אלא היהדות של היום היא לא כמו היהדות של פעם ה' ירחם.
 
אם אני זוכר נכון, טלפון פעם בשבוע, ביום שישי עד חצי שעה.
פגישה פעם בשבועיים, של שעה וחצי שעתיים.
ובתוך פגישות אלו נכנסו העניינים הטכניים של רישום נישואין, ראיית דירות לשכירות וכו'.
כך גם היה אצלינו.
הכנסנו את הסידורים בתוך הפגישה של הפעם בשבועיים
היו ימים... מי שהיה מאריך בדיבור בטלפון הציבורי של הישיבה היו מסתכלים עליו כמו פושע [וגם טיפש... כי האסימונים היו נגמרים בקצב מהיר]
צריך לקחת בחשבון דבר אחד, כי ברוב דברים לא יחדל פשע... לא הבחורים ולא הבחורות כאלה גאונים לדעת באיזה מילה הוא יתפס באזני הצד השני, גם אויל מחריש חכם יחשב, כמה שידוכים נפלו והתפוצצו בגלל הדיבורים האלה
 
כבר אמר המשורר 'כבשה אחת בין אריות' וכו', זה המצב של המבוגרים כלפי הצעירים של היום, לפי כל העדויות שאתם המבוגירם כתבתם, מתברר שהדור של היום הוא לא רק לא אותו דור כמו של פעם, אלא היהדות של היום היא לא כמו היהדות של פעם ה' ירחם.
בכל אופן זה לא מדויק. מתוקף המציאות שלי אני שמח מאוד לפגוש בחורות ממשפחות לא פרומריות שמבינות שאין תועלת בריבוי הדיבורים עם המאורס להן ועושים לעצמם גדרות וסייגים
 
בכל אופן זה לא מדויק. מתוקף המציאות שלי אני שמח מאוד לפגוש בחורות ממשפחות לא פרומריות שמבינות שאין תועלת בריבוי הדיבורים עם המאורס להן ועושים לעצמם גדרות וסייגים
'מתוקף המציאות שלי'????
כנראה אנחנו בשני מדינות שונות. אני מירושלים, חוששני שמא אתה מבני ברק, או נתיבות?
 
חזור
חלק עליון