• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

השב להודעה

עפר אני תחת כפות רגליו של רבינו מרן הראשל"צ שליט"א

רק תורה היא וללמוד אני צריך:


א. הרב בקונטרס המצורף יוצא מנקודת הנחה שאין דרך בני אדם לקבוע סעודה על מצה נכססת. לענ"ד זו טעות גמורה במציאות, הרוב אוכלים את המצות בפסח נכססות, ואדרבה יש כאלה שאם ירטיבו להם את המצה לא יאכלו אותה כלל. (כעבדכם הנאמן).

ב. וכי אם נזריק ללחמניה מתוקה מי דבש באופן שתהיה כנילושה בדבש, תהפוך ברכתה למזונות?

   וכי אם נמלא פיתה בהרבה דבש ותבלין ואגוזים (או שוקולד) זה יהפוך את הפיתה למזונות מדין כיס ממולא?

   ועוד, מה שונה מצה מקרקר או לחמית או מצית וכדו' שהרטיבו אותם? (ובאלו י"א שברכתם המוציא במקום שנהגו לקבוע עליהם, כהגר"מ שטרנבוך).


לענ"ד, הכל מתבסס על לשון רב האי גאון, שכתב שנוהגין לאכול מהם קמעא..., ומצות היות וקובעין עליהם סעודה תמיד ורק לזה הם מיועדות ולא לתענוג ועראי כלל וכלל. ועוד שיש להם "שם לחם" והתורה קראתם לחם. ולכן סתם כך מעיקר הדין היה אמור להיות ברכתם "המוציא", וכמו שנהג מרן זיע"א.


אבל כל העניין עם הרטוב קצת צריך לי ביאור.


חזור
חלק עליון