ידוע מחלוקת הראשונים הגדולה מהו שינוי מקום האם מחדר לחדר או ממקום שיש גג למקום שאין גג
ודעת הביאור הלכה שאין למחות ביד מי שיוצא מחדר לחדר כיון שהוא נוקט יותר להלכה שרק אם יוצא למקום שאין גג הוי שינוי מקום
אבל יש לעורר להשו''ע נראה מפורש שמחדר לחדר הויא שינוי מקום שכותב שמפינה לפינה לא הויא שינוי מקום משמע שמחדר לחדר הויא שינוי מקום
והן אמת שמי שיוצא מחדר לחדר לא יברך עוד הפעם מחמת סב''ל
אבל לכתחילה צריך להזהר בזה מאד כיון שלפי השו''ע אם ממשיך לאכול בחדר אחר הוא אוכל בלא ברכה ב''מ
ולהזכיר שמחדר לחדר יש שני תנאים של שינוי מקום שלא רואה מקומו הראשון ולא היה בדעתו מכתחילה ללכת לחדר שם
ןיש להסתפק אם רואה מקצת החדר.
ודעת הביאור הלכה שאין למחות ביד מי שיוצא מחדר לחדר כיון שהוא נוקט יותר להלכה שרק אם יוצא למקום שאין גג הוי שינוי מקום
אבל יש לעורר להשו''ע נראה מפורש שמחדר לחדר הויא שינוי מקום שכותב שמפינה לפינה לא הויא שינוי מקום משמע שמחדר לחדר הויא שינוי מקום
והן אמת שמי שיוצא מחדר לחדר לא יברך עוד הפעם מחמת סב''ל
אבל לכתחילה צריך להזהר בזה מאד כיון שלפי השו''ע אם ממשיך לאכול בחדר אחר הוא אוכל בלא ברכה ב''מ
ולהזכיר שמחדר לחדר יש שני תנאים של שינוי מקום שלא רואה מקומו הראשון ולא היה בדעתו מכתחילה ללכת לחדר שם
ןיש להסתפק אם רואה מקצת החדר.