• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

שינוי מקום מחדר לחדר

אד יעלה

Well-known member
ידוע מחלוקת הראשונים הגדולה מהו שינוי מקום האם מחדר לחדר או ממקום שיש גג למקום שאין גג
ודעת הביאור הלכה שאין למחות ביד מי שיוצא מחדר לחדר כיון שהוא נוקט יותר להלכה שרק אם יוצא למקום שאין גג הוי שינוי מקום
אבל יש לעורר להשו''ע נראה מפורש שמחדר לחדר הויא שינוי מקום שכותב שמפינה לפינה לא הויא שינוי מקום משמע שמחדר לחדר הויא שינוי מקום
והן אמת שמי שיוצא מחדר לחדר לא יברך עוד הפעם מחמת סב''ל
אבל לכתחילה צריך להזהר בזה מאד כיון שלפי השו''ע אם ממשיך לאכול בחדר אחר הוא אוכל בלא ברכה ב''מ
ולהזכיר שמחדר לחדר יש שני תנאים של שינוי מקום שלא רואה מקומו הראשון ולא היה בדעתו מכתחילה ללכת לחדר שם
ןיש להסתפק אם רואה מקצת החדר.
 
ויש להסתפק אם רואה מקצת החדר.
עי' בערוך השולחן סעי' י' שמועיל וכ"פ ההליכות ברכות.
ועי' בשש"כ פנ"ד הע' כ"ב שהסתפק בזה הגרשז"א.
ועי' קצות השולחן סי' נז בבדי השולחן סק"ב שלא מועיל.
ועי' וזאת הברכה בסוף הספר בהע' הגר"צ ובר.
ואכמ"ל
אבל לכתחילה צריך להזהר בזה מאד כיון שלפי השו''ע אם ממשיך לאכול בחדר אחר הוא אוכל בלא ברכה ב''מ
סומכים על הרגילות, דהוי כדעתו.
 
עי' בערוך השולחן סעי' י' שמועיל וכ"פ ההליכות ברכות.
ועי' בשש"כ פנ"ד הע' כ"ב שהסתפק בזה הגרשז"א.
ועי' קצות השולחן סי' נז בבדי השולחן סק"ב שלא מועיל.
ועי' וזאת הברכה בסוף הספר בהע' הגר"צ ובר.
ואכמ"ל

סומכים על הרגילות, דהוי כדעתו.
יישר כח על הידיעות.
ובזמן השו''ע לא היה רגילות?
 
היו אוכלים מסודר, היה שמש להביא כל הנצרך אל השולחן, הרבה מקומות היו יושבים על הקרקע כשהיו אוכלים, תאר לעצמך אדם קם כל רגע מהריצפה להביא משהו, היה נופל עם סחרחורת... בכל אופן כך כתבו הפוסקים אשלים המקורות בעז"ה יותר מאוחר.
 
חזור
חלק עליון