מה קרה לבלאנק של הרב?
מעיקרא מאי סברו ובחזרתם מאי סברוגם חכמים אחרים שכתבו סכום אחר חזרו בהם וכ
מה שהכי חושב להדגיש זה לראות את הרגישות של מרן והאכפתיות מהאברכים והגזרות הכלכליות שנפגעו בני התורה בשנה האחרונה
אם אפשר שתתן לנו מקורות לעיוןלכאורה לפי זה יש להקל ב26 ש"ח, שהרי לדעת רש"י שיעור מחצית השקל הוא 7 גרם. ולדעת הגאונים הוא 8.5 גרם. והרמב"ן בפירוש החומש בפרשת כי תשא בתחלה הצדיק את הגאונים כדרכו, אולם בהוספה שהוסיף בסוף ימיו כשהגיע לארץ כתב שמצא שקל אחד בודד ושקל אותו והוא שקל 14 גרם, וזה כרש"י, וכתב שהעיקר כרש"י עי"ש היטב.
אין אדם עני מהצדקה .....לכאורה לפי זה יש להקל ב26 ש"ח,
פה זה פורום מורשת מרן!מעיקרא מאי סברו ובחזרתם מאי סברו
גם אם אין עליהם 'חיוב' הרי הוא נותן עבורם 'צדקה'. ואין אדם מעני מהצדקה.אין אדם עני מהצדקה .....
הקולא היא על שאר בני הבית שעליהם יש פח' חיוב
הרמב"ן בפרשת כי תשא בסוף ענין שקלים בסוגריים [זיכני ה' וכו'].אם אפשר שתתן לנו מקורות לעיון
יש פעמים שאברך עם כמה וכמה ילדים - הפער בין 26 ל40 הוא פעם עצום. ואחרי הכל אפשר ונכון לכתוב שמעיקר הדין אפשר 26, שהרי זה היה המטבע האמיתי. אנחנו לא מדברים על איזה 'דעה נידחת' בפוסקים. מדובר על מטבעות אמיתיות של חז"ל! ומי שרוצה להחמיר כמנהג שנהגו עד היום שיתן 40.אם באמת מדובר באברך שארבעים כפול 2 הוא ואשתו שזה בסך 80 שקל זה כזו הוצאה גדולה וכבד עליו אה''נ אפשר להקל עליו אפ' בחצי שקל כמ''ש מרן שליט''א בילקוט יוסף עמ' תקצא
במכתב שהרב כותב לכלל הציבור למי לתת את הכסף זה לאברכים שמצבם דחוק אבל לא עד כדי כך שאין לו את ה80 שקל לו ולאשתו לתת לזכר למחצית השקל
לפי הנתונים היום של מחיר הכסף, אין התכנות ל26 ש"ח, למרות שכך היה בשנה שעברה. כך שאין הבדל אין נותן חצי שקל או 26.יש פעמים שאברך עם כמה וכמה ילדים - הפער בין 26 ל40 הוא פעם עצום. ואחרי הכל אפשר ונכון לכתוב שמעיקר הדין אפשר 26, שהרי זה היה המטבע האמיתי. אנחנו לא מדברים על איזה 'דעה נידחת' בפוסקים. מדובר על מטבעות אמיתיות של חז"ל! ומי שרוצה להחמיר כמנהג שנהגו עד היום שיתן 40.
השיעור הנ"ל הוא לפי 7 גרם כסף ולא 9 - עיין לעיל.לפי הנתונים היום של מחיר הכסף, אין התכנות ל26 ש"ח, למרות שכך היה בשנה שעברה. כך שאין הבדל אין נותן חצי שקל או 26.
היכן ברש''י כותב זאת ? הרי קימא לן דרש''י פרשן ולא פסקן אא''כ כותב להדיא כפסק .....שהרי לדעת רש"י שיעור מחצית השקל הוא 7 גרם.
אה''נ וזה מש''כ שיתן 34 ש''חולדעת הגאונים הוא 8.5 גרם. והרמב"ן בפירוש החומש בפרשת כי תשא בתחלה הצדיק את הגאונים כדרכו
הוא טוען גם שזו המציאות.הרי קימא לן דרש''י פרשן ולא פסקן אא''כ כותב להדיא כפסק .....
זה שיעור 9 גרם כסף בלי מע"מ. ההבדל בין המחירים הוא ב-18% מע"מ. לא בצורת החישוב.אה''נ וזה מש''כ שיתן 34 ש''ח