• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

השב להודעה

העיקר הוא שמרן כלל כל הברכות ולא חילק ולא כתב איזה הסתייגות, משמע שכולן כולל כולן מדרבנן, חוץ מבהמ"ז

וכמדומה שאותו חכם גם רצה להגיד שאין ללמוד למעין שלש, בעוד בב"י ס"ס רט כתב להדיא: אבל מדברי הרמב"ם (פ"ח הי"ב) נראה דברכה מעין שלש נמי הוא דרבנן שאין שום ברכה מן התורה כי אם ברכה שלאחר אכילת פת לבד

ואם תדקדק היטב בלשונו משמע מזה לכל הברכות וגם לברכת התורה. ובכס"מ כתב "בפרק זה", ובודאי אין כוונתו שרק הברכות שבפרק זה מדרבנן, אלא ודאי שכוונתו שה"אלו" חוזר על פרק זה, אבל לעולם כל הברכות דר' חוץ מבה"ז - כמו שכתב בב"י.


חזור
חלק עליון