Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
נוֹרמָלִי
העיקר הוא שמרן כלל כל הברכות ולא חילק ולא כתב איזה הסתייגות, משמע שכולן כולל כולן מדרבנן, חוץ מבהמ"זוכמדומה שאותו חכם גם רצה להגיד שאין ללמוד למעין שלש, בעוד בב"י ס"ס רט כתב להדיא: אבל מדברי הרמב"ם (פ"ח הי"ב) נראה דברכה מעין שלש נמי הוא דרבנן שאין שום ברכה מן התורה כי אם ברכה שלאחר אכילת פת לבדואם תדקדק היטב בלשונו משמע מזה לכל הברכות וגם לברכת התורה. ובכס"מ כתב "בפרק זה", ובודאי אין כוונתו שרק הברכות שבפרק זה מדרבנן, אלא ודאי שכוונתו שה"אלו" חוזר על פרק זה, אבל לעולם כל הברכות דר' חוץ מבה"ז - כמו שכתב בב"י.
העיקר הוא שמרן כלל כל הברכות ולא חילק ולא כתב איזה הסתייגות, משמע שכולן כולל כולן מדרבנן, חוץ מבהמ"ז
וכמדומה שאותו חכם גם רצה להגיד שאין ללמוד למעין שלש, בעוד בב"י ס"ס רט כתב להדיא: אבל מדברי הרמב"ם (פ"ח הי"ב) נראה דברכה מעין שלש נמי הוא דרבנן שאין שום ברכה מן התורה כי אם ברכה שלאחר אכילת פת לבד
ואם תדקדק היטב בלשונו משמע מזה לכל הברכות וגם לברכת התורה. ובכס"מ כתב "בפרק זה", ובודאי אין כוונתו שרק הברכות שבפרק זה מדרבנן, אלא ודאי שכוונתו שה"אלו" חוזר על פרק זה, אבל לעולם כל הברכות דר' חוץ מבה"ז - כמו שכתב בב"י.