• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

שמענו כן ראינו

ב"ה
בכלל מישהו יודע מה הדעה על כל הספרים האלה שיוצאים חדשים לבקרים בשם הגר"ח שליט"א
ויש עשרות עשרות של תרתי דסתרי בין ספר לספר, זה יוצר בלבול עצום שספק אם אפשר להורות משם הלכה למעשה.
 
בספר מלך שהשלום שלו הביא שמרן אמר לו, שיש שניים שעליהם בוכה כל ימי חייו. הרב בן ציון אבא שאול, והרב יוסף שלום אלישיב. מכיון שלא התרגלו לכתוב ספרים...
בספר אשרי האיש יש סתירה מסעיף לסעיף לעתים (למשל, ראה בעניין קדושת גבולות שביעית) וזה מחמת השמועות
רבי חיים קניבסקי כתב ספרים רבים, וממשיך לכתוב בס"ד לאריכות ימים ושנים, ויש הבדל בין תורה שבכתב לתורה שבעל פה. ועי' בית יוסף סי' רסג לגבי תשובת תרומת הדשן, וע'ת לקצר, וכבר הארכנו בזה במקום אחר כאן בפורום.
 
בספר מלך שהשלום שלו הביא שמרן אמר לו, שיש שניים שעליהם בוכה כל ימי חייו. הרב בן ציון אבא שאול, והרב יוסף שלום אלישיב. מכיון שלא התרגלו לכתוב ספרים...
בספר אשרי האיש יש סתירה מסעיף לסעיף לעתים (למשל, ראה בעניין קדושת גבולות שביעית) וזה מחמת השמועות
רבי חיים קניבסקי כתב ספרים רבים, וממשיך לכתוב בס"ד לאריכות ימים ושנים, ויש הבדל בין תורה שבכתב לתורה שבעל פה. ועי' בית יוסף סי' רסג לגבי תשובת תרומת הדשן, וע'ת לקצר, וכבר הארכנו בזה במקום אחר כאן בפורום.
שר התורה הגר"ח שליטא אמר כמה וכמה פעמים שספריו הלכה ולא למעשה וכן כתוב בהקדמה לדרך אמונה שונה הלכות ועוד.
 
שר התורה הגר"ח שליטא אמר כמה וכמה פעמים שספריו הלכה ולא למעשה וכן כתוב בהקדמה לדרך אמונה שונה הלכות ועוד.
ע' בעין יצחק למרן הראש"ל, שכל הפוסקים הכותבים כן, כתבו זאת משום ענווה, ואנחנו באמת סומכים על דבריהם להלכה.
 
ע' בעין יצחק למרן הראש"ל, שכל הפוסקים הכותבים כן, כתבו זאת משום ענווה, ואנחנו באמת סומכים על דבריהם להלכה.
אכן, אך נראה שאין זה אמור לגבי הגאון רח"ק, שכל מה שהוא עונה זה רק מדין חסד שהוא מרגיש עצמו מחויב בו ולאו דוקא לרדת לעומקה של הלכה אלא הנראה לו במושכל ראשון
 
חזור
חלק עליון