שיטת רש''י שיין ושכר אין הכוונה לאסור שכר אלא יין של שכר הוא דאסור אבל אם שתה יין ששם בו מיים וכיו''ב אינו אסור וכ''ה שיטת הרמב''ן
ועיין ברמב''ן שמביא דעת הרמב''ם שגם בשכר יש איסור
וצ''ב טובא בדעת רש''י והרמב''ן מדוע שלא יהיה אסור שכר הלא הטעם שיבדילו בין הטמא והטהור ובין עבודה לעבודה וא'כ הלא גם שכר עושה נזק
ועיין ברמב''ן שמביא דעת הרמב''ם שגם בשכר יש איסור
וצ''ב טובא בדעת רש''י והרמב''ן מדוע שלא יהיה אסור שכר הלא הטעם שיבדילו בין הטמא והטהור ובין עבודה לעבודה וא'כ הלא גם שכר עושה נזק