בדרכי האבות
Active member
כוכבים קטנים זה רק עניין של תוספות, זכור לי שאחרונים כתבו שזה כמה דקות.אני לא יודע מה הגדר של כוכבים קטנים באמת
כוכבים קטנים זה רק עניין של תוספות, זכור לי שאחרונים כתבו שזה כמה דקות.אני לא יודע מה הגדר של כוכבים קטנים באמת
ובזמן הזה לדעתם יוצאים 3 כוכבים קטנים ואפשר להוציא שבתמה שהם עשו בצרפת זה פשוט הערכה לפי מעלות השמש. נגיד צאה"כ בארץ ישראל לחומרא הוא 35-40 דקות נגיד שזה 7 מעלות לקחו כמו זמן לוקח לשמש להגיע ל-7 מעלות בצרפת
יש הרבה שיטות (לאלו שסוברים שיש גאונים) איך להסביר האם צריך כוכב אחד גדול ושלוש כוכבים בינונים או שיש כאלה שטוענים שצריך שישה כוכבים, ויש לוחות שמחשבנים פשוט גם את החומרא של רצופים שנלקחה מהירושלמי וזה תלוי בנוסחאות לנוסחת אלו שסוברים כהגאונים הגמרא שם מדברת על כוכב ונוס, לדעת הראשונים שסוברים כר"ת ההסבר בגמרא הוא רצופים. (שלא כתובים בגאונים, אלא ברבינו יונה שפסק כר"ת).ובזמן הזה לדעתם יוצאים 3 כוכבים קטנים ואפשר להוציא שבת
מצאתי מציאה נפלאה, שאפילו הרב מזוז מסכים שהאר"י ס"ל כר"ת, והנה עוד מקצת מקומות רבי אשר מרגליות (סדר תפילת מנחה דקנ"ג ע"א ד"ה יזהר) ע"ש. שו"ת יביע אומר ח"ז (חאו"ח סימן מא' באות ב' בהערת שוליים ד"ה ראיתי) וח"ב בנד"מ (חאו"ח סימן כא' הערה 14) בשם אורות חיים דרוק (עמוד יז' במבוא במבוא הספר, ובעמוד רסד'), הלכה ברורה חי"ד (בשו"ת אוצרות יוסף עמוד קעא' - קעו') שו"ת עמק יהושע ח"ה (חאו"ח סימן יב' ד"ה ועוד גאון), שו"ת ים החכמה (שנת תשע"א, בדנ"ג והלאה), ספר ממדבר מתנה ח"א (עמוד 223 אות לב, ובעמוד 231 אות מא, ובעמוד 238, ובעמוד 240, ובעמוד 252 אות סא'), בקונטרס בין השמשות לייעזר (עמוד ז' ד"ה ומה שחשוב), ובקונטרס בין אור לחושך (עמוד 236), ובצור נעלה לרבי אליצור סילמן (עמוד ק'), ובירחון אור תורה (אדר תשנ"ט עמוד עמוד תמ') בספר שו"ע המוסר ח"ב (בעמוד תפז' - תצ', ובעמוד תקסא', ובביאור הלכה לשם, ובעמוד קסג' בהערות שוליים), רבי יוסף שני שליט"א בברית אברהם (עמוד לג ד"ה ומצאתי, והלאה). ועיין עוד למקור חיים תלמיד מהרח"ו (סימן רסא), ספר אור יקר (שער ו' סימן ב' ) שהזכיר שם עניין ב' שקיעות.לא כי אלא, כי היציאה היא בערב שבת.
ובמחכ"ת כל אלו דקדוקים שאין בהם ממש.
ועוד לימדנו חכם בן ציון נ"ע שלא קבלנו דקדוקים בדעת רבינו האר"י ז"ל.
ועוד, אילו כך דעת רבינו האר"י ז"ל למה רבים רבים מן המקובלים לא שמרו ר"ת.
נתת לי הרבה שיעורי בית...מצאתי מציאה נפלאה, שאפילו הרב מזוז מסכים שהאר"י ס"ל כר"ת, והנה עוד מקצת מקומות רבי אשר מרגליות (סדר תפילת מנחה דקנ"ג ע"א ד"ה יזהר) ע"ש. שו"ת יביע אומר ח"ז (חאו"ח סימן מא' באות ב' בהערת שוליים ד"ה ראיתי) וח"ב בנד"מ (חאו"ח סימן כא' הערה 14) בשם אורות חיים דרוק (עמוד יז' במבוא במבוא הספר, ובעמוד רסד'), הלכה ברורה חי"ד (בשו"ת אוצרות יוסף עמוד קעא' - קעו') שו"ת עמק יהושע ח"ה (חאו"ח סימן יב' ד"ה ועוד גאון), שו"ת ים החכמה (שנת תשע"א, בדנ"ג והלאה), ספר ממדבר מתנה ח"א (עמוד 223 אות לב, ובעמוד 231 אות מא, ובעמוד 238, ובעמוד 240, ובעמוד 252 אות סא'), בקונטרס בין השמשות לייעזר (עמוד ז' ד"ה ומה שחשוב), ובקונטרס בין אור לחושך (עמוד 236), ובצור נעלה לרבי אליצור סילמן (עמוד ק'), ובירחון אור תורה (אדר תשנ"ט עמוד עמוד תמ') בספר שו"ע המוסר ח"ב (בעמוד תפז' - תצ', ובעמוד תקסא', ובביאור הלכה לשם, ובעמוד קסג' בהערות שוליים), רבי יוסף שני שליט"א בברית אברהם (עמוד לג ד"ה ומצאתי, והלאה). ועיין עוד למקור חיים תלמיד מהרח"ו (סימן רסא), ספר אור יקר (שער ו' סימן ב' ) שהזכיר שם עניין ב' שקיעות.
הצג קובץ מצורף 9370