• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

תזכורת לציבור! להטעין את כרטיסי הרב קו עד הראשון לחודש הלועזי!

שילה אפרהימי

Well-known member
מהחודש הלועזי הבא לא תהיה הנחה של ערך צבור (25%), לכן כדאי להטעין כמה שאפשר (ניתן לטעון עד 999 ש"ח בכרטיס) כדי לחסוך את התוספת המיותרת שנכפתה עלינו ע"י ממשלת המנותקים.
 
מהחודש הלועזי הבא לא תהיה הנחה של ערך צבור (25%), לכן כדאי להטעין כמה שאפשר (ניתן לטעון עד 999 ש"ח בכרטיס) כדי לחסוך את התוספת המיותרת שנכפתה עלינו ע"י ממשלת המנותקים.
כל הכבוד את התזכורת, באמת מדובר על הרבה כסף. אבל כדאי גם להתעדכן בבג"צ שמתנהל ברגעים אלו בנושא.
ולכן מי שקשה לו להטעין בכ"כ הרבה כסף, אז אולי שימתין בשעות הקרובות.
 
כעת מתקיים הדיון בבג"ץ בעתירת רשויות מקומיות וארגונים חברתיים, אליהם הצטרף יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן) נגד רפורמת "דרך שווה", הרפורמה בתחבורה הציבורית של שרת התחבורה מרב מיכאלי.

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון אמר בפתח הדיון: "הגעתי לבית המשפט העליון כדי להשמיע את קולם של הנפגעים מרפורמת "דרך שווה", שהיא לא שווה, לא צודקת, לא דמוקרטית ולא הוגנת. ברפורמה הזו לקחו 250 מיליון שקל מהעניים לעשירים. הרפורמה מייצרת מצב שבו הרכבת מבאר שבע לת"א תעלה 610 שקלים לחופשי חודשי, בעוד שבאוטובוס יעלה 225 בלבד".

"האם זה הגיוני שתושבי הנגב שרוצים להגיע לת"א ולהתפרנס יהיו חייבים לנסוע באוטובוס? רכבת לעשירים ואוטובוס לכל השאר? מכפילים את העלויות של קווים פנימיים בדימונה, בבאר שבע ובקרית שמונה ופוגעים בחלשים. מכל הסיבות הללו ובשל העובדה שבאופן בוטה הוסתר מידע מהכנסת בזמן אמת, החלטתי להצטרף לבג"ץ הזה, כך או כך אנחנו נאבק להוזלת המחירים, לא אוותר על כך" אמר ביטון.

ביטון אף התראיין בתחילת השבוע לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית" ואמר: "אני מקווה שבג"ץ יבין את העוול ברפורמה שנעשתה באי צדק, ובהסתרת פרטים מהכנסת. גם על הדבר הטוב שבה של נסיעות חינם לגמלאים לא מובן למה מביאים תחבורה חינם מגיל 75, תן לאנשים לנסוע כשהם בריאים בגילאים יותר נמוכים. מגיל הפרישה, הנסיעה חינם צריכה להתחיל מאז שמקבלים קצבת זקנה".

"מה שעומד מאחורי "הרפורמה" הזו לדעתי זה שוועדת המחירים רצתה לייקר את המחירים ב 9%, השרה הבינה שהיא חייבת להעלות מחירים, אז היא החליטה לנייד את הכסף הזה מהפריפריה, ואז לא לומר שמעלים מחירים, אלא שיש רפורמה. וזה מה שמעוות פה. נכתבה כתבה מאוד מקיפה בעניין, בה נאמר איך מניידים קווים מריכוזים חרדיים שיש בהם הרבה ביקוש, למקומות שכמעט אין בהם צורך בתח"צ" אמר ל"קול חי".
 
צריך להבין שהשחור הזה [ביטון ] הוא הצדיק בסדום
הוא פריפריה אמיתי שמבין לחלשים
הלוואי וזכות זו תעמוד לו לחזור בתשובה ..
בקרוב
ולהיצטרף למפלגה הייצוגית האמיתית [שס]
 
אגב הורדת הערך צבור זו לא הבעיה היחידה.
אלא העלאת החופשי חודשי ברוב איזורי הארץ בעשרות או יותר אחוזים.
הרבה ערים, החופשי חודשי עולה 85 או מאה ומשהו, ופה כופים את האנשים לחופשי חודשי ארצי ל-225 ש"ח.
 
ליתר דיוק אנו בחודש
היום בערב זה תחילתו
אבל אולי דוורה עצם זה שזה בערבו של חודש זה יעמוד לנו
לא הבנתי. אתה טוען שאנחנו בחודש. ומצד שני רק בערב. אז הקושיא לא עליי. הסתירה היא בך.
דבריי מדוייקים.
אנחנו לפני החודש שלא טוב לישראל.
 
היום מתחיל מהלילה
ואני אומר אולי עצם זה שאנו ממש עם רגל פה רגל שם זה יעמוד לנו
יצא רגל פה רגל שם.

בג''ץ נותן צו על תנאי, ומורה למדינה לנמק תוך חודשיים מדוע לא תבוטל רפורמת ''דרך שווה'' של משרד התחבורה. בג''צ לא הוציא צו מניעה זמני.​

 
10. ומה עם ערך צבור? למה ביטלתם את הערך הצבור?

הערך הצבור לא בוטל. ערך צבור הוא חוזה שבו מטעינים לכרטיס הרב קו סכום כסף מסוים שמשמש לאחר מכן לנסיעות בודדות. על חוזה זה, בדיוק כמו בחוזים אחרים, ניתנת הנחה בהתאם לפרופיל הנוסעים.ות. בעבר הייתה הנחה גורפת, לכל הפרופילים, גם ללא זכאות מיוחדת )ביטוח לאומי, מוגבלות, אזרח וותיק, סטודנט ותלמידים( הנחת הערך הצבור ניתנה בעבר על מנת לעודד את הנוסעים והנוסעות לעבור מתשלום במזומן לכרטיס הרב קו. כיום למעלה מ- %95 מהנוסעים מחזיקים בכרטיס הרב קו ומשתמשים בו. ההנחה הגורפת על רכישת ערך צבור אכן מבוטלת, ומוחלפת במערך הנחות אחיד, שוויוני והוגן, המוענק לכל מי שזכאי להנחה, ללא קשר לאמצעי התשלום או לדרך הרכישה .בשיטה החדשה שהמשרד מוביל, ההנחות יינתנו למי שזכאי להם באמת – אזרחים ותיקים, ילדים ובני נוער, זכאי המוסד לביטוח לאומי, אנשים עם מוגבלויות וסטודנטים יש לציין כי במחיר האפקטיבי לנוסע.ת, אין כמעט שינוי: תעריף הבסיס בתחבורה הציבורית היה אמור לעלות מ- 6 ₪ ברוב המדינה ל5.6 .₪ דרך שווה קובעת את התעריף על 5.5 .₪ אמנם הנחת "ערך הצבור" מבוטלת עבור נוסעים מזדמנים, אך גם בעבורם, בפועל הנסיעה הבודדת תתייקר ב-30 אגורות בלבד, הרבה פחות מההתייקרות רק החודש במחיר ליטר בנזין. אם משקללים את הגדלת טווח הנסיעה ואת אפשרויות הנסיעה – לרבים מהנוסעות והנוסעים המהלך יהיה משתלם יותר.
 
אכזרי ביותר ...
הציבור הכללי ברובו ברכבים
ואלו שלא הם סטודנטים

הגיע הזמן שנזכור אלה ברכב ואלה בסוסים [במקרה דנן גורסים הסוסים]
ואנחנו בשם ה' א-ל-ו-ה-י-נ-ו נזכיר
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון