• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

השב להודעה

"ןהדליקו נרות בחצרות קדשיך וקבעו שמונת ימי חנוכה אלו להודות להלל"

ידועה הקושיא מדוע לא הדליקו בהיכל עצמו שהוא מקום המנורה והוצרכו להדליק בחצר?

ובחת"ס תירץ דבתוך ההיכל היה טומאת מת ולא יכלו להדליק כי אם בחצר.

ומכ"מ מכאן תשובה לקושיית הבית יוסף, שהרי ברור הוא שלהדלקה בחוץ נצרך יותר שמן מהדלקה בפנים דבהדלקה בחוץ ינם רוחות וכד' שמצריכים יותר שמן מבפנים וממילא נמצא דפח השמן שמצאו הרי הכיל בתוכו שמן להדלקה בפנים וכשהדליקו בחוץ מהשמן בפח זה והספיק השמן להדלקת אותו יום בזה גופא נעשה נס שהספיק השמן שבפח להדלקה בחוץ ונמצא שאף ביום הראשון נעשה נס.

ומה נפלא לפ"ז סמיכות הענינים "והדליקו נרות בחצרות קדשיך" ואשר לכך "קבעו שמונת ימי חנוכה" שמונה דייקא ולא שבעה דכיון שההדלקה בחצר אף ביום השמיני נעשה נס.


חזור
חלק עליון