• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

תפלין של יד בעמידה או בפנים

א.א

Well-known member
האם הזדמן לי מקרה בו יכלתי להניח תפילין מחוץ לבית הכנסת אך לא היה שם כסא ואפשר להניח רק בעמידה
או להיכנס לבי הכנסת ולהניח שם בישיבה
מה עדיף
לכאורה עדיף בחוץ בעמידה כי זה הוזכר בשו,ע משא"כ להניח בישיבה

שולחן ערוך אורח חיים הלכות תפילין סימן כה
אחר שקשר של יד על הזרוע, יניח של ראש קודם שיכרוך הרצועה סביב הזרוע. ויש מי שאומר שאסור להוציא תפלה של ראש מהתיק עד שתהא תפלה של יד מונחת. הגה: ואף אם שניהם לפניו חוץ לתיק, לא יתקן לפתוח התפלה של ראש עד אחר הנחה של יד (מהרי"א ומהר"י בן חביב). יש מי שכתב להניח של יד מיושב, ושל ראש מעומד (אגור בשם הזוהר סימן פ"ד) (ובמדינות אלו לא נהגו כן, אלא שתיהן מעומד).

שולחן ערוך אורח חיים הלכות תפילין סימן כה
מי שהוא זהיר בטלית קטן, ילבשנו ויניח תפילין בביתו, וילך לבוש בציצית ומוכתר בתפילין לבית הכנסת ושם יתעטף בטלית גדול. הגה: והעולם נהגו להתעטף אף בטלית גדול קודם, ולברך עליו, ואח"כ מניח התפילין והולך לבהכ"נ.

אשמח לשמוע
 
להניח מיושב הטעם הוא עפ''י קבלה ובבית יוסף מובא טעם הענין בשם הזוהר ור יוסף גיאקטליא כמדומני
אבל לאידך כתוב שללכת עם תפילין מהבית קודם לעשרה ראשונים [כך כתוב בבא''ח כמדומני] ואם קודם לעשרה שהוא דינא דגמרא ק''ו בשביל לישב
אלא שאפשר שאינו דומה הולך מביתו למניח מחוץ לבהכנ''ס
 
חזור
חלק עליון