א.א
Well-known member
מנין הבינו הראשונים דת"ב נקרא מועד [עיין
שולחן ערוך אורח חיים הלכות תשעה באב ושאר תעניות סימן תקנב סעיף יב
[יג*] אין אומרים תחנה ערב ת"ב במנחה, משום דאיקרי מועד; ואם הוא שבת, (ל) א"א צדקתך (מהרי"ל ומנהגים).
הרי הגמרא בתענית מבואר דזה חוזר על ר"ח יום העיבור
חברותא תענית דף כט עמוד א
דכתיב: "קרא עלי מועד לשבר בחורי". יום עיבור החודש נקרא מועד(1670), ו"לשבור בחורי" - היינו חורבן בית המקדש. כלומר, שחורבן בית המקדש נקבע ליום ט' באב, על ידי שאותו חודש היה מעובר.
שולחן ערוך אורח חיים הלכות תשעה באב ושאר תעניות סימן תקנב סעיף יב
[יג*] אין אומרים תחנה ערב ת"ב במנחה, משום דאיקרי מועד; ואם הוא שבת, (ל) א"א צדקתך (מהרי"ל ומנהגים).
הרי הגמרא בתענית מבואר דזה חוזר על ר"ח יום העיבור
חברותא תענית דף כט עמוד א
דכתיב: "קרא עלי מועד לשבר בחורי". יום עיבור החודש נקרא מועד(1670), ו"לשבור בחורי" - היינו חורבן בית המקדש. כלומר, שחורבן בית המקדש נקבע ליום ט' באב, על ידי שאותו חודש היה מעובר.