אתה צודק שהוא לא מחוייב, אבל בדרך כלל כשהרבנות הצבאית שואלת פוסק גדול, זה לא כמו שאלת תם, אלא הם מפרטים את השאלה ומציעים מה נראה להם להורות. וברוב הפעמים הפוסקים לא כותבים תשובה מאפס אלא מתבססים על מה שהרבנות הצבאית כתבה בשאלה.
למשל, פורסמה בדפוס תשובה של הרב יצחק יוסף לגבי שערים חשמליים בשבת בבסיסי חיל האויר. ראיתי את השאלה ששאל הרבצ"ר הרב איל קרים, הוא מבאר את צדדי השאלה ומציע שתי דרכים להתיר. בתשובה, הרב יצחק יוסף בחר את הדרך שלדעתו יותר מרווחת והוסיף לה מקורות וכו', ולא כתב תשובה חדשה מאפס.
צריך לזכור, במלחמת יום הכיפורים, הרבצ"ר הרב מרדכי פירון היה יותר איש הגות, וגם השאלות היו חדשות, ולכן הוא היה צריך את כתפי הענק של הרב עובדיה זצ"ל. כיום, הרבצ"ר הוא פוסק ותיק שכתב כמה כרכי שו"ת, וגם השאלות על עגונות יחסיות ישנות, כי יש כבר יביע אומר על מקרים כאלו, ויש תשובות על דנ"א בעקבות העגונות במגדלי התאומים וכו', אז פחות צריך להמציא את הגלגל מחדש.
ויהי רצון שהשאלות היחידות יהיו על קבורת חללי אויב...