• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

שידור חי - עצרת השבעה

נכון ועוד איך!! תצפה בשעת דבריו של הרב הלל ותראה שהרב דוד יצא באמצע דבריו. (לא אמרתי שיצא בשעת דבריו על תלמידי הרב עזרא עטיה..)
צפיתי מריש עד גמירא, ואשרינו שדורנו גדול מדור האמוראים ואנשים משנים בו גם במילתא דעבידא לאגלויי בהסרטה.
כך אתה הצגת סדר הדברים
ע"ז דברתי - ועוד אמר שמרן חכם שלום "כל דרכו היתה לפי רבנו האר"י הניח 2 תפילין" (מרן ע"ה לא אסר זאת מעולם אלא שעדיף לא לנהוג כן מחמת כמה וכמה טעמים)
"אמר תיקון חצות מידי לילה" - שו"ע מפורש!!!! זה רבנו האר"י??????
הקפיד לומר ש"הורה שלא יהיה בישיבה ספרי ליקוטי הלכות" על אילו ספרים התכוון?
ואז קם הרב דוד יוסף ויצא.
לא היו דברים מעולם, צא וראה בהסרטה.
 
אמת. ויש עוד מה להוסיף ואכמ"ל, והמבין יבין.
שיצא באמצע דבריו גם אני מודה כפי שכתבתי לעיל, אבל מתי יצא, אחר איזה דברים שנאמרו יצא, ומה הסיבה שיצא, רק הוא והבורא יודעים, וכמה קל לתלות בוקי סריקי בתלמידי חכמים ולהטיל שנאה ביניהם, ואכמ"ל.
 
הוא שליט"א מגדולי קנאי הבבליים, כשיטת הגר"י מוצאפי זצ"ל הגר"י צדקה זצ"ל ועוד רבים וטובים ע"ה, ולהבדלח"ח הגר"מ צדקה שליט"א הגרי"ח סופר שליט"א ועוד.
האם כת"ר מוחה גם על כבוד רבותינו ההולכים לאורו של מרן זיע"א או רק על כבוד המתנגדים?
 
שיצא באמצע דבריו גם אני מודה כפי שכתבתי לעיל, אבל מתי יצא, אחר איזה דברים שנאמרו יצא, ומה הסיבה שיצא, רק הוא והבורא יודעים, וכמה קל לתלות בוקי סריקי בתלמידי חכמים ולהטיל שנאה ביניהם, ואכמ"ל.
לא היה מרוצה כלל מדבריו כמו שאמר לשומעי לקחו (שאמרו לי זאת תוכ"ד ממש).
 
אגב, זה שקר, כי בפורת יוסף העתיקה יש גם בא"ח וגם ילקו"י. (זה רק מראה כמה ספדנים מגיעים להספיד בלי להכיר את הנפטר, ומלבישים עליו את רצונותיהם).
כבוד הראש"ל שליט"א הוא זה שהזכיר שלא היה ניחא ליה שהתלמידים לומדים ספרי קיצורים, ובן איש חי, בהספד השבעה, וכמדומה גם בלוויה.
 
אגב, זה שקר, כי בפורת יוסף העתיקה יש גם בא"ח וגם ילקו"י. (זה רק מראה כמה ספדנים מגיעים להספיד בלי להכיר את הנפטר, ומלבישים עליו את רצונותיהם).
באמת שהרב הלל עצמו אמר כמדומה שהוא לא מכיר את חכם שלום, כי הוא לא היה בחו"ל...
 
על כבוד החכמים כולם זצ"ל ושליט"א, שהגדולים "יריבו" ביניהם ככל שיחפצו, אבל שהזירה תשאר ביניהם.
אני רואה תמיד שאתה מוחה על כבודם של המתנגדים, ולא ראיתי שמחית להיפך.
כבוד הראש"ל שליט"א הוא זה שהזכיר שלא היה ניחא ליה שהתלמידים לומדים ספרי קיצורים, ובן איש חי, בהספד השבעה, וכמדומה גם בלוויה.
יש הבדל בין "הורה שלא יהיה בישיבה ספרי ליקוטי הלכות", שזה שקר, לבין "לא ניחא ליה" שזה אמת, וכמו שביארתי כאן שאמר בעצמו שהתנגדותו היא שלומדים מיד בספרי הקיצורים, בלךא לעיין בסוגיא, אבל אחרי לימוד הסוגיא לא התנגד. וכי לא למד בא"ח? וכי משנ"ב אינו מקצר את דברי הפוסקים, ומסר שיעורים במשנ"ב מידי שבת?
 
אני רואה תמיד שאתה מוחה על כבודם של המתנגדים, ולא ראיתי שמחית להיפך.
ממש לא, כבר כתבתי כמה פעמים בענין זה שצריך ליזהר בכבוד החכמים כולם.
יש הבדל בין "הורה שלא יהיה בישיבה ספרי ליקוטי הלכות", שזה שקר, לבין "לא ניחא ליה" שזה אמת, וכמו שביארתי כאן שאמר בעצמו שהתנגדותו היא שלומדים מיד בספרי הקיצורים, בלךא לעיין בסוגיא, אבל אחרי לימוד הסוגיא לא התנגד. וכי לא למד בא"ח? וכי משנ"ב אינו מקצר את דברי הפוסקים, ומסר שיעורים במשנ"ב מידי שבת?
צריך להקשיב לדברי הרב שוב, ולשמוע מה אמר בדקדוק
 
ממש לא, כבר כתבתי כמה פעמים בענין זה שצריך ליזהר בכבוד החכמים כולם.
מה שאני ראיתי זה שאתה כותב זאת רק שיש סרך ביזיון של מתנגדי מרן זיע"א, לא להיפך, אם אני טועה אשמח שתעמיד אותי על טעותי. ובודאי שאשמח לראות שמחית על כבודם של רבותינו.
 
נערך לאחרונה:
על כבוד החכמים כולם זצ"ל ושליט"א, שהגדולים "יריבו" ביניהם ככל שיחפצו, אבל שהזירה תשאר ביניהם.
במחילה, אבל הרב הלל לא בשורה של מרן זיע"א כלל, ואסור לנו לשתוק על ההתעלמות שלו ממרן זיע"א. וכת"ר מוזמן להצטרף למחאת מרן הראש"ל שליט"א ולראות שהוא ג"כ מוחה על ההתעלמות ממרן זיע"א.
 
מה שאני ראיתי זה שאתה כותב זאת רק שיש סרך ביזיון של מתנגדי מרן זיע"א, לא להיפך, אם אני טועה אשמח שתעמיד אותי על טעותי. ובודאי שאשמח לראות שמחית על כבודם של רבותינו.
כבר כתבתי לעיל
לא שמעתי כל דבריו, אבל אם אכן כדבריך יש בזה טעם לפגם.
.
כת"ר מוזמן להצטרף למחאת מרן הראש"ל שליט"א
אני לא מוחה בחכמים מישראל, וכבר כתבתי שצריך להשאיר הזירה לגדולים ש'יריבו' ביניהם.
וחוץ מזה מה הליצנות הזו שאני הקטן אצטרף למחאת כבוד הראש"ל שליט"א, ומי אני ומה אני הקטן לידו, שליט"א.
 
כבר כתבתי לעיל
כתבת אבל לא הראית שכתבת זאת במקום שהיה סרך בזיון של מרן זיע"א ותלמידיו אחריו, לא במקומות שהיה להיפך.
אני לא מוחה בחכמים מישראל, וכבר כתבתי שצריך להשאיר הזירה לגדולים ש'יריבו' ביניהם.
וחוץ מזה מה הליצנות הזו שאני הקטן אצטרף למחאת כבוד הראש"ל שליט"א, ומי אני ומה אני הקטן לידו, שליט"א.
מרן זיע"א כידוע כבר אינו בחיים, וכת"ר מחוייב כמו כל אחד למחות על כבוד חכמי ישראל. (גם עם הגדולים מוחים).
 
כתבת אבל לא הראית שכתבת זאת במקום שהיה סרך בזיון של מרן זיע"א ותלמידיו אחריו, לא במקומות שהיה להיפך.
במחילה מכת"ר, לא זכיתי להבין, התייחסתי שם להתעלמותו מכך שמו"ר זצ"ל הינו מתלמידי חכם עזרא ז"ל
מרן זיע"א כידוע כבר אינו בחיים, וכת"ר מחוייב כמו כל אחד למחות על כבוד חכמי ישראל. (גם עם הגדולים מוחים).
לא שמיע לי, כלומר לא סבירא לי, בעיני זו מהב"ע.
ולכן לענ"ד צריך להשאיר זירה זו לגדולים.

ואינני זוכר לעת עתה איפה עוד התייחסתי לכבודם של מו"ר זצ"ל ותלמידיו שליט"א, אבל כמדומני באחד האשכולות על הגר"א יוסף שליט"א, ואיני מוצאו כעת.

מה גם שבפורום זה תלי"ת אין מצוי זלזול במו"ר זצ"ל ובבניו ותלמידיו שליט"א, וכך ראוי! אבל בחכמי ישראל אחרים שאינם מתלמידיו, נראה כאילו חלילה הותרה הרצועה, ועל דא קא בכינא, דמה שהותר לרב לא הותר לתלמיד.
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון