חידושים על פרשת 'קדושים'- איזה פרפרת תזכה לבחירת חברי הפורום?

"וטעם ואהבת לרעך כמוך, הפלגה (גוזמה), כי לא יקבל לב האדם שיאהוב את חבירו כאהבתו את נפשו, ועוד שכבר בא רבי עקיבא ולמד חייך קודמין לחיי חבירך, אלא מצות התורה שיאהב חבירו בכל ענין כאשר יאהב את נפשו בכל הטוב". לשון רבינו הרמב"ן ז"ל.
ועפי"ז אפשר לפרש מדוע רבי עקיבא פירש הפסוק על דרך השלילה "מאי דסאני עלך לחברך לא תעביד", ולא פירשו כמשמעותו הפשוטה.
 
1714943455303.png
פאת ראשכם ולא תשחית. ר"ת פרות, שמשחית זקנו יבואו מלאכי חבלה הדומים לפרות ונותנין נפשו בזפת. ס' הגן.
ואפשר לרמוז תשחית את פאת זקנך ר"ת זפ"ת עם הכולל. (נחל קדומים קדושים אות כ"ז)
 
והשבוע שלוש חידושים שזכו במקום הראשון.
"וטעם ואהבת לרעך כמוך, הפלגה (גוזמה), כי לא יקבל לב האדם שיאהוב את חבירו כאהבתו את נפשו, ועוד שכבר בא רבי עקיבא ולמד חייך קודמין לחיי חבירך, אלא מצות התורה שיאהב חבירו בכל ענין כאשר יאהב את נפשו בכל הטוב". לשון רבינו הרמב"ן ז"ל.
ועפי"ז אפשר לפרש מדוע רבי עקיבא פירש הפסוק על דרך השלילה "מאי דסאני עלך לחברך לא תעביד", ולא פירשו כמשמעותו הפשוטה.
1714943455303.png
פאת ראשכם ולא תשחית. ר"ת פרות, שמשחית זקנו יבואו מלאכי חבלה הדומים לפרות ונותנין נפשו בזפת. ס' הגן.
ואפשר לרמוז תשחית את פאת זקנך ר"ת זפ"ת עם הכולל. (נחל קדומים קדושים אות כ"ז)
 
ועפי"ז אפשר לפרש מדוע רבי עקיבא פירש הפסוק על דרך השלילה "מאי דסאני עלך לחברך לא תעביד", ולא פירשו כמשמעותו הפשוטה.
שבתי והתבוננתי שהמצאתי המצאה שרבי עקיבא הוא בעל מימרא זו, ולא היא אלא הלל הזקן הוא בעל המימרא.
אך עכ"פ מבואר שכן דעת רבי עקיבא בפלוגתא עם בן פטורא, שדעתו שחייך קודמין.
 
חזור
חלק עליון