• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

איך הייתה עשויה תיבת נח?

אולי הכוונה אם לצייר ככה או ככה:
1730318989187.png
שיש הרבה ציורים שזה מצוייר כמו הציור הימני, ובאמת זה כמו הציור השמאלי (וכמו שמציירים המדקדקים).
נ.ב. כמובן שאין זה דומה לתיבת נח וכו', אלא רק המחשתי את ההבדל.
 
מי שהוא שלח לי את הודעה הבא האומנם ?
מה דעת החברים כאן
והאם יש לכך מקור שהתיבה הייתה עשויה מבניין ?

הצג קובץ מצורף 27177
דווקא נראה מאד הגיוני שהיה לה בסיס מתעגל כמו סירה - כדי לעלות על הגלים ולא להתהפך.
ראיה לכך שניסיתי לצוף בים על מזרון מתנפח שמיועד לשינה (שצורתו מרובעת) ובגל הראשון הוא קיבל מכה והתהפך. ואז הבנתי למה מזרון ים מעוגל בקצוות כדי לעלות על הגלים.

אלא אם כן נאמר שהיה שם נס בפני עצמו שהתיבה לא התהפכה בגלים.
אבל הרי יש דברים מפורשים שנוח נצטווה לעשות כדי שהתיבה תחזיק מעמד. אם כך למה לא להעמיד שגם בנה אותה כך מלכתחילה שתחזיק מעמד בגלי המים?
 
נערך לאחרונה:
שוב ראיתי שהאברבנל התייחס לשאלת צורת התיבה וכתב: "ולא הייתה מרובעת אבל הייתה כדמות משולש וראשו חד כדי שלא תתהפך מהמים"
(אני לא בטוח שהבנתי את הציור שלו
אשמח אם יש מי שכן)
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20241031_153430_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20241031_153430_Samsung Internet.jpg
    583.2 KB · צפיות: 4
נערך לאחרונה:
ישר כח לכולם אבל מי ירד לסוף דעתו של הכותב הלז 👇
מה למה כ''כ היזדעק על ניסיון של דברים פסולים ??

הצג קובץ מצורף 27317
אולי הוא מרגיש שזה הגיע מאלו שחושבים שסיפורי התורה הם רק משל ואין צורך להיצמד למה שכתוב, וממילא אפשר לדמיין מה שרוצים.
כמובן שיש דעות כאלה בעולם ה' יצילנו.
 
שוב נזכרתי היום שפעם ראיתי באיזה מדרש [מונח לי פרקי דר"א, אבל לא מצאתי שם] ששם בן נח מספר אולי לאליעזר שהם בתיבה לא ראו יום ולא לילה ושהיתה התיבה מתהפכת ומתגלגלת על המים במשך שנה
חיפשתי הרבה את המדרש הזה ועדיין לא מצאתי, ואודה בכל לב למי שיוכל למוצאו
 
שוב נזכרתי היום שפעם ראיתי באיזה מדרש [מונח לי פרקי דר"א, אבל לא מצאתי שם] ששם בן נח מספר אולי לאליעזר שהם בתיבה לא ראו יום ולא לילה ושהיתה התיבה מתהפכת ומתגלגלת על המים במשך שנה
חיפשתי הרבה את המדרש הזה ועדיין לא מצאתי, ואודה בכל לב למי שיוכל למוצאו
אולי תשאל את שלוימי...
 
שוב נזכרתי היום שפעם ראיתי באיזה מדרש [מונח לי פרקי דר"א, אבל לא מצאתי שם] ששם בן נח מספר אולי לאליעזר שהם בתיבה לא ראו יום ולא לילה ושהיתה התיבה מתהפכת ומתגלגלת על המים במשך שנה
חיפשתי הרבה את המדרש הזה ועדיין לא מצאתי, ואודה בכל לב למי שיוכל למוצאו

מדרש תנחומא נח - פרק ב
ונח מצא חן בעיני ה' ובאיזה זכות בזכות תולדותיו שנא' אלה תולדות נח נח ולוקח נפשות חכם זה הזן ומפרנס העני כך דרש רבי תנחומא אמרו רבותינו לא מת נח עד שראה העולם בישובו ועד שראה ע' אומות יוצאים מחלציו ומשם לא נזכר אלא צדקו ולוקח נפשות חכם זה נח שזן ומפרנס את הבהמה ומה היה מאכילן א"ר עקיבא דבילה היו כולן אוכלין כמ"ש והיה לך ולהם לאכלה ורבותינו אמרו לא אלא כל אחד וא' מכל מין ומין האכילם מה שלמד הגמל תבן והחמור שעורים וכן כולם מה שלמד היה אוכל הוי ולוקח נפשות חכם יש בהמה שהיא אוכלת בשעה אחד ביום ויש בשתים ויש בשלש ויש בשליש הלילה ויש באמצעו ויש בקרות הגבר אמרו רבותינו י"ב חדש בתיבה לא ראה שינה לא ביום ולא בלילה שהיה עוסק וזן הבריות שעמו הרי ולוקח נפשות חכם.
 
אולי תשאל את שלוימי...
?
מדרש תנחומא נח - פרק ב
ונח מצא חן בעיני ה' ובאיזה זכות בזכות תולדותיו שנא' אלה תולדות נח נח ולוקח נפשות חכם זה הזן ומפרנס העני כך דרש רבי תנחומא אמרו רבותינו לא מת נח עד שראה העולם בישובו ועד שראה ע' אומות יוצאים מחלציו ומשם לא נזכר אלא צדקו ולוקח נפשות חכם זה נח שזן ומפרנס את הבהמה ומה היה מאכילן א"ר עקיבא דבילה היו כולן אוכלין כמ"ש והיה לך ולהם לאכלה ורבותינו אמרו לא אלא כל אחד וא' מכל מין ומין האכילם מה שלמד הגמל תבן והחמור שעורים וכן כולם מה שלמד היה אוכל הוי ולוקח נפשות חכם יש בהמה שהיא אוכלת בשעה אחד ביום ויש בשתים ויש בשלש ויש בשליש הלילה ויש באמצעו ויש בקרות הגבר אמרו רבותינו י"ב חדש בתיבה לא ראה שינה לא ביום ולא בלילה שהיה עוסק וזן הבריות שעמו הרי ולוקח נפשות חכם.
זה לא זה
לא כתוב כאן שהתיבה היתה מתהפכת
 
ותנח התיבהח' ד' ותנח עליהם הרוח במסרה הובאה במדרש ואפשר כי נח ואשר אתו בתיבה היו בצער גדול ממי המבול כי התיבה היתה מתהפכת לכאן ולכאן וכמ"ש בפרקי רבי אליעזר פרק כ"ג וגם בספר הישר ז"ל וז"ש ותנח התיבה עי"ז ותנח עליהם הרוח שנחה רוחם עליהם בעת שנחה התיבה דמקודם היתה רחם בצער וק"ל
 
חזור
חלק עליון