אכן כך! זו הדרך הכי טובה לעשות!בד''כ מאוד אכפת לבעלי החנויות ממה שכותבים עליהם בדירוג, לכן הכי חכם לכתוב הייתי מאוד רוצה לקנות בחנות זו, ומכיון שהיא פתוחה בשבת קודש אנו נמנעים מלהיכנס אליה, כמו עוד אלפי יהודים שאכפת להם מכבוד השבת
ככה נהגנו לעשות בתחנות דלק שפתוחות בשבת, להיכנס ולשאול אם פתוח בשבת, להגיד יפה אני מצטער אך אני לא יכול לתדלק כאן וללכת
סורי סורי !!!בושה וחרפה פתיחת השרשור הזה
"ולא תשא עליו חטא" נאמר במפורש במצוות תוכחה....
ולא מצינו בשום מקום שמותר להזיק בשביל לאפרושי מאיסורא,
במיוחד לא בדורינו שזה ישיג את הפעולות ההפוכות, חוץ ממה שרוב החוטאים הם בכלל כתינוקות שנשבו.
אדרבה! מחלל שבת בפרהסיא הוא חמור אך המוכר בחנות הוא לא רק מחלל שם שמים אלא גם מחטיא הרבים בזה שקונים אצלו וגורם לעובדים שלו לעבוד בשבת ולחנויות אחרות לפתוח בשבת מחמת תחרות!בושה וחרפה פתיחת השרשור הזה
"ולא תשא עליו חטא" נאמר במפורש במצוות תוכחה....
ולא מצינו בשום מקום שמותר להזיק בשביל לאפרושי מאיסורא,
במיוחד לא בדורינו שזה ישיג את הפעולות ההפוכות, חוץ ממה שרוב החוטאים הם בכלל כתינוקות שנשבו.
יש מכתב של מרן מפורש שהוא כותב לא ללכת לטיולים במקמות שפתוחים בשבת ולא נראה שחשש מאיסור שלא תשא עליו חטא ועוד יש לדון האם הם בכלל חיוב מצוות תוכחה שעליהם נאמר ולא תשא עליו חטאבושה וחרפה פתיחת השרשור הזה
"ולא תשא עליו חטא" נאמר במפורש במצוות תוכחה....
ולא מצינו בשום מקום שמותר להזיק בשביל לאפרושי מאיסורא,
במיוחד לא בדורינו שזה ישיג את הפעולות ההפוכות, חוץ ממה שרוב החוטאים הם בכלל כתינוקות שנשבו.
יש הבדל בין קירוב רחוקים לבין להיות אמיתי. וד״לבושה וחרפה פתיחת השרשור הזה
"ולא תשא עליו חטא" נאמר במפורש במצוות תוכחה....
ולא מצינו בשום מקום שמותר להזיק בשביל לאפרושי מאיסורא,
במיוחד לא בדורינו שזה ישיג את הפעולות ההפוכות, חוץ ממה שרוב החוטאים הם בכלל כתינוקות שנשבו.
יש לדון בלשון הרע על מי שלא עושה מעשה עמך????
לרוב הפוסקים אין שום איסור (מעיקר הדין) לקנות מחנות שמחללת שבת.
הדירוג שמדרג לא יעזור שלא ילכו אליה בשבת.... מי שרוצה לחלל שבת יחלל שבת....
אלא מאי, שיקנו בה פחות? ואז מה? איזה מניעת איסור ירויחו בזה?
וחוץ מזה שהדירוג הולך על האיכות וכד' של החנות, א"כ יוצא שאתה: א. משקר ב. מדבר לשה"ר ג. מוציא שם רע. (לשם המחשה, מותר לך להגיד על חנות שפתוחה בשבת שהסחורה שלו גרועה ביותר?! גם אתה תסכים שזה לשה"ר גמור...)
אינני בטוח שזה רצון ה' שנעבור כ"כ הרבה איסורים בשביל למנוע כזה דבר שאיננו איסור....
הזכרת לי שפעם שאל אותי הרב אריה שכטר זצ"ל, מה הייתי עושה אם הייתי מנהל מפעל והיו באים אלי שתי אנשים לראיון עבודה, אחד רוצח נאלח ושפל עם דם על הידיים, והשני אדם נחמד אינטלגנט ומשכיל רק שהוא מחלל שבת, את מי הייתי צריך לקבל לפני מי? ואמר לי נכון שאתה חושב שהרוצח יותר גרוע, אבל הנה מציאות שהתורה מסתכלת על המחלל שבת שהוא יותר גרוע ודינו במיתה הכי חמורה שזה סקילה!!!בושה וחרפה פתיחת השרשור הזה
"ולא תשא עליו חטא" נאמר במפורש במצוות תוכחה....
ולא מצינו בשום מקום שמותר להזיק בשביל לאפרושי מאיסורא,
במיוחד לא בדורינו שזה ישיג את הפעולות ההפוכות, חוץ ממה שרוב החוטאים הם בכלל כתינוקות שנשבו.
גם הרוצח דינו במיתה, הלא כן?אבל הנה מציאות שהתורה מסתכלת על המחלל שבת שהוא יותר גרוע ודינו במיתה הכי חמורה שזה סקילה!!!
הדגשתי במיתה הכי חמורהגם הרוצח דינו במיתה, הלא כן?
(נכון שמיתתו אינה בסקילה החמורה, אבל עדיין מיתה)
שמת לב לסוגריים שבדבריי?הדגשתי במיתה הכי חמורה
רוצח נידון בסייף אם איני טועה
רוצח בשגגה יכול לההרג על ידי גואל הדם, ומאידך אינו נהרג.שמת לב לסוגריים שבדבריי?
נכון שהתורה דנה מחלל שבת במיתה החמורה ביותר, אך זה לא בא להפחית חלילה מעונש המיתה של רוצח, שאפילו גואל הדם יכול להורגו בלי סנהדרין, דין תורה.
זו לא הייתה הפואנטה שלי. הרב @יצחק משען הביא השוואה שלכאורה אינה נכונה מאה אחוז, אם יבוא לפני מחלל שבת בפהרסיא או רוצח מתועב, אני לא אשכור אף אחד מהם, כי שניהם חייבים מיתה בלאו הכי. זה שמחלל שבת מיתתו חמורה יותר, זה כי רוצח הוא מבזה חיי אדם, ואילו מחלל שבת מבזה את ה׳. (כך הסברא זכורה לי לפחות)רוצח בשגגה יכול לההרג על ידי גואל הדם, ומאידך אינו נהרג.
במטותא פרש דבריך, באיזו הכי תימצי?רוצח במזיד גואל הדם יכול להורגו, אפילו בתוך העיר מקלט.