דעת הגריש"א והגרשז"א שמלאכה שגוי עשה ואי אפשר לעשותה במוצ"ש כגון שצילם תמונה ואי אפשר לצלמה שוב במוצ"ש, אסורה עולמית.
האם סברא זו מוסכמת?
לא הצלחתי למצוא שמתייחסים לזה (מלבד המהרש"ם שציין אליו המשנה אחרונה). בפרט שבארחות שבת כתב רק ראיות שאסור בכדי שיעשו וגם על זה כתב שיש חולקים. והגרש"ז לא מצאתי איה מקומו (כפי שציין במשנה אחרונה).
האם סברא זו מוסכמת?
לא הצלחתי למצוא שמתייחסים לזה (מלבד המהרש"ם שציין אליו המשנה אחרונה). בפרט שבארחות שבת כתב רק ראיות שאסור בכדי שיעשו וגם על זה כתב שיש חולקים. והגרש"ז לא מצאתי איה מקומו (כפי שציין במשנה אחרונה).