בפשטות היה מקום לומר כי הכהנים היו מורי הוראה, כדכתיב "ועל פיהם יהיה כל ריב וכל נגע", וכן "יורו משפטיך ליעקב".
ובאור החיים כמדומה כתוב שהטעם שהטהרה מסורה לכהנים,
ואולי אפשר לרמוז זאת בדברי הגמרא זבחים ס"ח ב' שאפי' ששחיטה לאו עבודה - מ"מ בפרה אדומה שחיטה בכהן, "מידי דהוי אמראות נגעים".
ובכלי יקר כתב שכיון שמצורע נענש כי דיבר לשון הרע והפריד בין אדם לחבירו, לפיכך רק בני אהרן שהיה משלים בין אדם לחבירו - הם יכולים לטהרו,
ולפי זה מיושב הגמ' בזבחים ק"ב א' שאפי' למ"ד שמשה היה כהן כל מ' שנה - מ"מ לא יכול לראות נגעים, כי כתוב "אהרן ובניו",
שהרי כתוב שלאהרן היה עניין זה של להשכין שלום.
ועי' בעל הטורים ט"ו ב'.
ובאור החיים כמדומה כתוב שהטעם שהטהרה מסורה לכהנים,
ואולי אפשר לרמוז זאת בדברי הגמרא זבחים ס"ח ב' שאפי' ששחיטה לאו עבודה - מ"מ בפרה אדומה שחיטה בכהן, "מידי דהוי אמראות נגעים".
ובכלי יקר כתב שכיון שמצורע נענש כי דיבר לשון הרע והפריד בין אדם לחבירו, לפיכך רק בני אהרן שהיה משלים בין אדם לחבירו - הם יכולים לטהרו,
ולפי זה מיושב הגמ' בזבחים ק"ב א' שאפי' למ"ד שמשה היה כהן כל מ' שנה - מ"מ לא יכול לראות נגעים, כי כתוב "אהרן ובניו",
שהרי כתוב שלאהרן היה עניין זה של להשכין שלום.
ועי' בעל הטורים ט"ו ב'.