רש"י הביא מתורת כהנים "שתהיו עמלים בתורה".
ובאור החיים הק' יש מ"ב פירושים בלשון הליכה [חלקם שהפסוק לא הולך על לימוד התורה],
ואחד מהם, "ובלכתך בדרך".
ואולי אפשר להציע ע"פ דברי הר"ן (נדרים פא, א) עה"פ "על מה אבדה הארץ על עזבם את תורתי ולא הלכו בה", שהגמ' מבארת שלא בירכו בתורה תחילה,
ומבאר רבינו יונה, שלא הייתה התורה חשובה בעיניהם לברך עליה, ולא הלכו בה "בכוונתה ולשמה", עכ"ד;
וחזינן שהליכה בתורה הכוונה היא עם הערכה וכוונתה ולשמה [כנראה: בדרך שהתורה צריכה להיעשות];
ולפי"ז גם כאן הכוונה אם בחוקי תלכו תעמלו בתורה בכוונתה ולשמה.
ואולי הלשון "הלכה", שבד"כ בגמ' לאו דווקא על פסק, הוא נובע משורש זה של הליכה.
ובאור החיים הק' יש מ"ב פירושים בלשון הליכה [חלקם שהפסוק לא הולך על לימוד התורה],
ואחד מהם, "ובלכתך בדרך".
ואולי אפשר להציע ע"פ דברי הר"ן (נדרים פא, א) עה"פ "על מה אבדה הארץ על עזבם את תורתי ולא הלכו בה", שהגמ' מבארת שלא בירכו בתורה תחילה,
ומבאר רבינו יונה, שלא הייתה התורה חשובה בעיניהם לברך עליה, ולא הלכו בה "בכוונתה ולשמה", עכ"ד;
וחזינן שהליכה בתורה הכוונה היא עם הערכה וכוונתה ולשמה [כנראה: בדרך שהתורה צריכה להיעשות];
ולפי"ז גם כאן הכוונה אם בחוקי תלכו תעמלו בתורה בכוונתה ולשמה.
ואולי הלשון "הלכה", שבד"כ בגמ' לאו דווקא על פסק, הוא נובע משורש זה של הליכה.