גם לא באולמות?ודאי שיש הרבה אברכים ירא"ש שלא אוכלים בחוץ. בלי שום ספק!!
גם לא באולמות?ודאי שיש הרבה אברכים ירא"ש שלא אוכלים בחוץ. בלי שום ספק!!
לכאו' מש"כ מרן הראש"ל שליט"א שכשרויות מועילות מדין עד א' נאמן באיסורים, צ"ב.מצ"ב
את מרן הראש"ל שליט"א ראיתי אוכל באולמות בכמה משמחות משפחתו.אולי אברכים צעירים ובחורי ישיבות כן נוהגים בזה אבל יש הרבה שנמנעים אם בגלל בעיות כשרות אם בגלל הפסול לאכול במסעדה שיש בזה קצת מנהג רחובי..
ראית פעם את מרן הראש"ל או חכם שלום אוכלים במסעדה? כנראה שעלינו לנהוג כמותם!
לא שאני איזה עב"ם ולא אוכל לפעמים (בעבר יותר...) ולא יודע מה קורה ברחובות קריה אבל ברור שיש הרבה שנמנעים מכך.
תערוך משאל כאן בפורום ודאי כל אחד מכיר מי שלא אוכל
אה"נ. וכוונתי היתה בעיקר על מסעדותאת מרן הראש"ל שליט"א ראיתי אוכל באולמות בכמה משמחות משפחתו.
מאי שנא?!אה"נ. וכוונתי היתה בעיקר על מסעדות
אתה אומר אימרה כללית מאד שודאי יש, בפועל אתה מכיר אותם?ודאי שיש הרבה אברכים ירא"ש שלא אוכלים בחוץ. בלי שום ספק!!
אולי לא הסברתי עצמי כדבעי.אתה אומר אימרה כללית מאד שודאי יש, בפועל אתה מכיר אותם?
אני לא מכיר במחילה.
מצטרף לתמיהת @איש תם, בחתונות בשביל לסמוך לעילא ולעילא לוקחים משגיח פרטי, ולולא זה לא סומכים על המשגיח של האולם. וגם עם משגיח המציאות שתצא תקלה באולם היא יותר גבוהה ממסעדה בה לא מכינים אלפי מנות בו זמנית.אה"נ. וכוונתי היתה בעיקר על מסעדות
עליהם בדיוק אני מדבר, שים לב לשרשור הדברים, למה שאתה אמרת ולמה שאני עניתי לך.התכוונתי על מסעדות ואולמות שיש הרבה שלא אוכלים שם
במסעדות בעיקר משום הזילותאמאי שנא?!
אתה מתכוון מבחינת שפסול לעדות או הנהגה?במסעדות בעיקר משום הזילותא
תחילה כבודו כתב:ודאי שאני מכיר כאלה חסידים ואנשי מעשה שלא אוכלים באולמות ומסעדות.
וכעת כבודו כותב חסידים ואנשי מעשה.ודאי שיש הרבה אברכים ירא"ש שלא אוכלים בחוץ. בלי שום ספק!!
ואיפה כותבים בזה מצד הנהגה?מבחינת הנהגה.
מצד פסול לעדות דברו בזה נכבדות בפוסקים
אין חילוק, ולא דק הכותבתחילה כבודו כתב:
וכעת כבודו כותב חסידים ואנשי מעשה.
לא אומר שיש ביניהם חילוק, אבל במובן הפשטני יש לענ״ד חילוק בין אברכים לחסידים ואנשי מעשה...
כתוב בטור שו"ע החמישי...ואיפה כותבים בזה מצד הנהגה?
מבחינת טייק-אוואי זה בסדר אבל לשבת במסעדה זה זלזול?
או שגם טייק-אוואי זה בעיה?
אשמח שתאיר את עיניי בזה. ולמה לא חוששים לזה בחורי ישיבות ואברכים אפ״ה.