• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

בד"ץ

אולי אברכים צעירים ובחורי ישיבות כן נוהגים בזה אבל יש הרבה שנמנעים אם בגלל בעיות כשרות אם בגלל הפסול לאכול במסעדה שיש בזה קצת מנהג רחובי..

ראית פעם את מרן הראש"ל או חכם שלום אוכלים במסעדה? כנראה שעלינו לנהוג כמותם!
לא שאני איזה עב"ם ולא אוכל לפעמים (בעבר יותר...) ולא יודע מה קורה ברחובות קריה אבל ברור שיש הרבה שנמנעים מכך.
תערוך משאל כאן בפורום ודאי כל אחד מכיר מי שלא אוכל
 
לכאו' מש"כ מרן הראש"ל שליט"א שכשרויות מועילות מדין עד א' נאמן באיסורים, צ"ב.
דכל מה שעד א' נאמן זה כשעד בא ומעיד לך שמוצר זה כשר, אבל כאן אין אף אחד שעומד ומעיד על כך, ואתה גם לא יכול לדעת מי המשגיח שעמד עליו.
ומילא במפעלים שי"ל שאחרי בירור תוכל לדעת מי המשגיח, אף שגם בזה צ"ב דהרי לא הוא המעיד כעת.
אבל בבשרים שלעולם לא תוכל לדעת מי שחט ובדק עוף זה, איך אפשר לומר שנאמן מדין ע"א נאמן באיסורים. (וגם הרב בעל הכשרות עצמו לא יודע מי עמד על גבי עוף זה, ואינו יכול להעיד מאומה).
וביותר שלכאו' בשביל להעיד שהעוף כשר צריך כמה עדים, גם על השחיטה וגם על הבדיקות וכו'. ואין עד א' שיכול להעיד זאת.
 
אולי אברכים צעירים ובחורי ישיבות כן נוהגים בזה אבל יש הרבה שנמנעים אם בגלל בעיות כשרות אם בגלל הפסול לאכול במסעדה שיש בזה קצת מנהג רחובי..

ראית פעם את מרן הראש"ל או חכם שלום אוכלים במסעדה? כנראה שעלינו לנהוג כמותם!
לא שאני איזה עב"ם ולא אוכל לפעמים (בעבר יותר...) ולא יודע מה קורה ברחובות קריה אבל ברור שיש הרבה שנמנעים מכך.
תערוך משאל כאן בפורום ודאי כל אחד מכיר מי שלא אוכל
את מרן הראש"ל שליט"א ראיתי אוכל באולמות בכמה משמחות משפחתו.
 
ודאי שיש הרבה אברכים ירא"ש שלא אוכלים בחוץ. בלי שום ספק!!
אתה אומר אימרה כללית מאד שודאי יש, בפועל אתה מכיר אותם?
אני לא מכיר במחילה.
וחוץ מאולי מעטים מאד לא שמעתי על מי שצורך רק שחיטה פרטית. כמעט דרובא סומכים על השחיטות בכשרויות הטובות.
(וכבר אמרו פה שבמקפיא של הראשל״צ יש עטרה....)
 
אה"נ. וכוונתי היתה בעיקר על מסעדות
מצטרף לתמיהת @איש תם, בחתונות בשביל לסמוך לעילא ולעילא לוקחים משגיח פרטי, ולולא זה לא סומכים על המשגיח של האולם. וגם עם משגיח המציאות שתצא תקלה באולם היא יותר גבוהה ממסעדה בה לא מכינים אלפי מנות בו זמנית.
המציאות היא שהיום סומכים על ההשגחות כמעט בכל דבר. ולכן תמיד בוררים את הכשרוית הטובות יותר. וכבר עשו פה רשימה מאורגנת וטובה של הכשרויות שאפשר לסמוך עליהם.
 
ודאי שאני מכיר כאלה חסידים ואנשי מעשה שלא אוכלים באולמות ומסעדות.
לגבי כשרות מוצרים ובשרים באמת נראה דרובא דרובא סומכים עצמם ומה יעשו? וכי כולם יכולים לנהוג בשחיטה פרטית? וגם ע"כ יש עוררין ובעיות כמדומני שהרב מוצפי מתנגד לשחיטה פרטית
 
ודאי שאני מכיר כאלה חסידים ואנשי מעשה שלא אוכלים באולמות ומסעדות.
תחילה כבודו כתב:
ודאי שיש הרבה אברכים ירא"ש שלא אוכלים בחוץ. בלי שום ספק!!
וכעת כבודו כותב חסידים ואנשי מעשה.
לא אומר שיש ביניהם חילוק, אבל במובן הפשטני יש לענ״ד חילוק בין אברכים לחסידים ואנשי מעשה...
 
מבחינת הנהגה.
מצד פסול לעדות דברו בזה נכבדות בפוסקים
ואיפה כותבים בזה מצד הנהגה?
מבחינת טייק-אוואי זה בסדר אבל לשבת במסעדה זה זלזול?
או שגם טייק-אוואי זה בעיה?
אשמח שתאיר את עיניי בזה. ולמה לא חוששים לזה בחורי ישיבות ואברכים אפ״ה.
 
ואיפה כותבים בזה מצד הנהגה?
מבחינת טייק-אוואי זה בסדר אבל לשבת במסעדה זה זלזול?
או שגם טייק-אוואי זה בעיה?
אשמח שתאיר את עיניי בזה. ולמה לא חוששים לזה בחורי ישיבות ואברכים אפ״ה.
כתוב בטור שו"ע החמישי...;)
עד לא מזמן לא הבנתי מה הכוונה טייק אוואי. אז תאמין שיש כאלה שלא אוכלים בחוץ........
 
בחורי ישיבה של היום זה לא של אז...
אני כשהייתי בישיבה גדולה [ולא מבעיא קטנה] חוץ מפעם אחת (אם איני טועה) לא אכלתי במסעדה וכשישבתי בה (הלו תימן ב"ב) התביישתי עד לשד עצמותי
 
חזור
חלק עליון