לענ"ד כוונתו היא:אמת לאמתה.
ובאמת שהמדקדק בלשונו הטהורה של מרן שליט"א יראה, שהוא לא אמר שמלצד ילך לצבא, בלשון חיובית, אלא אמר שכל מה שאמר לא ללכת לצבא זה על בחורי גם אם הוא בטלן. ולא על מלצר. עכת"ד. דהיינו על מלצר אומר הרב לא דברתי. ומה דינו באמת? מעיקר הדין היה צריך ללכת לצבא, אלא שהכל תלוי לפני הענין ברחוניות וכו'.
וחבל שאנשים לא מדקדקים בדברי מי שגדול.
שבחור שירד מהישיבה ועובד בכל מיני עבודות רחוב כמו מלצר וכד', אז ממילא עדיף כבר שיתגייס כי כבר המצב שם מבחינה וחנית לא יותר טוב מחטיבת חשמונאים (אדרבא אם ילך לחטיב זו נראלי שיתחזק יותר).
אבל בחור שלא ירד מבחינה רוחנית להבלי העולם הזה, אלא רק קשה לו ללמוד, אע"פ שע"פ הלכה וע"פ הרמב"ם חייב הוא להתגייס, מ"מ אסור לו לתגייס עד שיהיה מקומות ראויים וכשרים שהמטכ"ל חתום עליהם אזי יצטרך להתגייס.
וכדברי הרב משה מאיה שבוע שעבר: "אם יש הסדר שבחור ישמור על קדושתו וטהרתו, ולא יצא מחלל שבת, והוא רוצה להתגייס, למה לא? אבל בשביל זה צריך שזה יהיה מעוגן בפקודות מטכ"ל. כל עוד שזה רק הצהרות, כל אלוף חדש ישנה את הכל, ואי אפשר לסמוך על שום דבר".