אבל אם לא מכוון ממש כנגד למעלה.יש בחזו"ע עמ' סז' על לבוד ודופן עקומה, ובעמ' עג' על לבוד וחבוט רמי,
אבל בסוכה רגילה שיש לה דפנות י' טפחים שעשויות לבוד (כמו כל הסוכות ברזל שיש היום) ורק לא מגיעות לסכך(אם זו כוונתך) פשוט שכשר.
אז זה מה שציינו לדברי החזו"ע בעמ' סז' לגבי גוד אסיק ודופן עקומה, והכרעת הרב שרק אם הסכך רחוק מהדופן פחות מג' טפחים אז אפשר להכשיר ואמרינן גם גוד אסיק וגם לבוד, והטעם משום ס"ס עיי"ש, אבל ביותר מג' טפחים לא.אבל אם לא מכוון ממש כנגד למעלה
דופן עקומה זה לא רק בסכך פסול אבל לא באוויר?אז זה מה שציינו לדברי החזו"ע בעמ' סז' לגבי גוד אסיק ודופן עקומה, והכרעת הרב שרק אם הסכך רחוק מהדופן פחות מג' טפחים אז אפשר להכשיר ואמרינן גם גוד אסיק וגם לבוד, והטעם משום ס"ס עיי"ש, אבל ביותר מג' טפחים לא.
בוודאי שרק בסכ''פ ולא באויר כמבואר במשנה יז. וברש''י שם.דופן עקומה זה לא רק בסכך פסול אבל לא באוויר?
אם יש אוויר בכל מקרה מצריכים פחות מג׳ טפחים
אולי אפשר להביא את הציטוטאז זה מה שציינו לדברי החזו"ע בעמ' סז' לגבי גוד אסיק ודופן עקומה, והכרעת הרב שרק אם הסכך רחוק מהדופן פחות מג' טפחים אז אפשר להכשיר ואמרינן גם גוד אסיק וגם לבוד, והטעם משום ס"ס עיי"ש, אבל ביותר מג' טפחים לא.
ודאי שהמדובר בסכך פסול ולא באויר זה שו"ע מפורש בתרלב' סעי' ב' שאויר פוסל ביותר מג' טפחים, החידוש של הרב זה בסכך פסול, ששם בסע' א' מבואר שמועיל לומר דופן עקומה בסכך פסול עד ד' אמות, ע"ז חידש הרב דהני מילי שהדופן מגיעה עד הסכך, אולם בדופן י' טפחים וגם הסכך מעל פסול (שצריך לומר ב' הלכות גוד אסיק ודופן עקומה)לא נתיר עד ד' אמות אלא עד ג' טפחים( כמו אויר) והטעם משום ס"ס כמו שציינו.דופן עקומה זה לא רק בסכך פסול אבל לא באוויר?
אם יש אוויר בכל מקרה מצריכים פחות מג׳ טפחים לא?
ולמה כמו אויר ולא כמו סכ''פ שבפחות מארבעה כשרודאי שהמדובר בסכך פסול ולא באויר זה שו"ע מפורש בתרלב' סעי' ב' שאויר פוסל ביותר מג' טפחים, החידוש של הרב זה בסכך פסול, ששם בסע' א' מבואר שמועיל לומר דופן עקומה בסכך פסול עד ד' אמות, ע"ז חידש הרב דהני מילי שהדופן מגיעה עד הסכך, אולם בדופן י' טפחים וגם הסכך מעל פסול (שצריך לומר ב' הלכות גוד אסיק ודופן עקומה)לא נתיר עד ד' אמות אלא עד ג' טפחים( כמו אויר) והטעם משום ס"ס כמו שציינו.
משום שהדופן מגיעה עד הסכך (הפסול) אז בזה אמרינן דופן עקומה(עד ד' אמות), אולם כשגם הדופן י' טפחים וצריך לומר גוד אסיקולמה כמו אויר ולא כמו סכ''פ שבפחות מארבעה כשר
אני לא בעניניםמשום שהדופן מגיעה עד הסכך (הפסול) אז בזה אמרינן דופן עקומה(עד ד' אמות), אולם כשגם הדופן י' טפחים וצריך לומר גוד אסיק
ולאח"מ דופן עקומה(ב' הלכות) אז בזה יש מח' (עיין משנ"ב תרלב ס"ק ד'), אולם שהסכך הפסול הוא פחות מג' טפחים, הרב כתב להכשיר משום ס"ס עיי"ש
שאלה מצוינת...אבל לא הבנתי סכ''פ פחות משלושה זה לבוד וזה לא נחשב הלכתא?