דבר חידוש ראיתי בספר הרימו מכשול (עמ' תקנא) לידי"נ הרה"ג אורי סבג, שכתב, וז"ל: ומילתא אגב אורחיה קמ"ל מה שיש סבורים שמותר לקטוף פרי ולאוכלו ליד האילן שפטור ממעשרות כיון שאכילת ארעית היא ולא הכניסו עדיין לפתח הבית, זה אינו נכון, שהרי כתב הרמב"ם (פ"ד מהל' מעשרות הט"ו והט"ז) וכ"ה בשו"ע (סי שלא סעי' פט וסעי' צא): תאנה העומדת בחצר, אוכל ממנה אחת אחת ופטור, ואם צירף חייב במעשרות, במה דברים אמורים כשהיה עומד בקרקע, אבל אם עלה לראש התאנה, ממלא חיקו ואוכל שם, שאין אויר חצר קובע למעשר. וגפן שנטועה בחצר, לא יטול את כל האשכול כאחד ויאכל אלא מגרגר אחת אחת, וכן ברימון לא יטול את כל הרימון אלא פורט באילן ואוכל, וכן באבטיח חותכו בקרקע ואוכל. ע"כ. ובשו"ת ויאמר מאיר (להגר"מ ואעקנין זצ"ל, ח"ב סי' טז) כתב שתפוחים ואגסים דינם כרימונים ואביטיחים שאסור לאכול אחת אחת אלא חותך מן הפרי המחובר לאילן חתיכה חתיכה ואוכל. ע"ש. א"כ אין היתר לקטוף פרי שלם ולאכול ליד האילן אלא יחתוך ממנו בעודו מחובר חתיכה חתיכה ויאכל. עכ"ל.
אשמח לדעת אם מאן דהו מחכמי הפורים יודע אודות הלכה זו לטוב או למוטב.
ייש"כ.
אשמח לדעת אם מאן דהו מחכמי הפורים יודע אודות הלכה זו לטוב או למוטב.
ייש"כ.