תחתים שנים ושלשים תעשה
פירש רש"י, שלש עליות זו על גב זו, עליונים לאדם, אמצעים למדור, תחתיים לזבל. ושמעתי להקשות, מדוע הוצרכו לייחד קומה תחתונה לזבל, והרי למ"ד שצוהר הוא חלון, היו יכולים לזרוק מהצוהר.
ולכאורה אפשר לומר, שהתיבה הייתה עניין של התבדלות מהעולם, ולכן גם לא יכל לפתוח החלון [עכ"פ כל זמן שירד המבול].
והנה בפרקי דר"א (פכ"ג) איתא, שנח נקב חור בתיבה להושיט לעוג מזונו, ואין להקשות מדוע לא יכל להוציא לו מהצוהר, שכן הפדר"א נוקט כשיטה שהצוהר היה מרגלית שמאירה. ולפי הפדר"א יקשה מדוע לא יכל לזרוק את הזבל מחור זה. ויתכן שגם מזה היה צריך להיבדל, ורק בשביל להאכיל את עוג יכל להוציא משם.
פירש רש"י, שלש עליות זו על גב זו, עליונים לאדם, אמצעים למדור, תחתיים לזבל. ושמעתי להקשות, מדוע הוצרכו לייחד קומה תחתונה לזבל, והרי למ"ד שצוהר הוא חלון, היו יכולים לזרוק מהצוהר.
ולכאורה אפשר לומר, שהתיבה הייתה עניין של התבדלות מהעולם, ולכן גם לא יכל לפתוח החלון [עכ"פ כל זמן שירד המבול].
והנה בפרקי דר"א (פכ"ג) איתא, שנח נקב חור בתיבה להושיט לעוג מזונו, ואין להקשות מדוע לא יכל להוציא לו מהצוהר, שכן הפדר"א נוקט כשיטה שהצוהר היה מרגלית שמאירה. ולפי הפדר"א יקשה מדוע לא יכל לזרוק את הזבל מחור זה. ויתכן שגם מזה היה צריך להיבדל, ורק בשביל להאכיל את עוג יכל להוציא משם.






