יישר כח. אני חושב שדברינו כדבריו ברוב ככל הדברים.יעיינו החכמים במה שכתב הגרב"צ מוצפי באריכות בטוב טעם ודעת בשו"ת מבשרת ציון ח"ד (סי' נט). ויבושם לכם.
יישר כח. אני חושב שדברינו כדבריו ברוב ככל הדברים.יעיינו החכמים במה שכתב הגרב"צ מוצפי באריכות בטוב טעם ודעת בשו"ת מבשרת ציון ח"ד (סי' נט). ויבושם לכם.
משום קורת רוח לנשמה שחוזרת ומתאבלת עליו כל שבעה. עכ''ל. ומבואר מדבריו שזה מנהג עתיק, אלא שלא כתב סמוכין למנהג ויתכן לומר כמש''כ לעיל שמנהג זה נמשך ממה שנהגו להדליק בבה''כ. כמו כן מוכח מדבריו שהמנהג להדליק דוקא במקום שרחצו בו המת. והיום זה לא שייך כי רחיצת המת מתבצעת כיום בבית הקברות.
אם הראשונים קראו לזה נחת רוח אתה תקבע שאין בזה, בגלל שהם לא עשו לך טובה לכתוב את מקורותיהם?אשר על כן רחוק מאד לקרוא למנהג זה מצוה או נחת רוח לנפטר
לא זכור לי שיש ראשונים שכתבו כן.אם הראשונים קראו לזה נחת רוח אתה תקבע שאין בזה
גם מנהג ל''ג בעומר הוא מאות בשנים, גם מנהג פאה נכרית הוא מאות בשנים, גם המנהג לברך אחר הדלקה הוא מאות בשנים.הרי במשך מאות בשנים נהגו כן,
היא גופא הנדון באחרונים מדין נר של בטלה, כי אין לנו מקור ברור למצוה זו שלא מוזכרת בשום מקום בחז''ל ברמב''ם או בשו''ע. אמנם לגבי נר של בטלה יש לסמוך על שיטת הרמב''ם שסובר שמותר להדליק נר של בטלה, כך שאי אפשר שאין על מה לסמוך.יש לציין שממה שכתב מרן זיע"א בחזו"ע יו"ט שמותר להדליק נר לעילוי נשמה ביו"ט בביתו, משמע דס"ל שיש בזה ענין, דאל"כ הוא נר של בטלה ואסור להדליקו.
אתה בעצמך כתבתהן אמת שבספר תניא רבתי [סוף סי' סז] בן דורו של השבלי הלקט שכתב וז''ל: ומנהגנו להדליק נר בלילה כל שבעת ימי האבלות במקום שרחצו בו המת על גבי קרקע, משום קורת רוח לנשמה שחוזרת ומתאבלת עליו כל שבעה. עכ''ל
אתה צודק, לא הייתי מונח כ''כ בנושא, אבל גם כתבתי לזה דחיה כיעו''ש. ויש להוסיף את מה שאומר הרשל''צ שליט''א שאם ראינו לאחד הראשונים שכתב דין מחודש, ואף אחד מהראשונים לא כתב כן, בפשטות י''ל שהם חולקים עליו. אמנם אין כאן מחלוקת דינית אלא עדות על המנהג, אך בכל זאת שייך לומר שאם לא ראינו בשאר הראשונים שכתבו שיש מנהג כזה מן הסתם לא היו נוהגים כן.אתה בעצמך כתבת
זה מגיע מהרב סלמן מוצפי, ואינני יודע מה הרב מוצפי יענה על הנהגת אביו שהרי גם הוא סובר שאין צורך להדליק נרות לשאר צדיקים רק לר' מאירלהדליק 18 נרות
אני חושב שאם תתלה תמונה של מנסור עבאס ואחמד טיבי זה יעבוד יותר טוב.מישהו יודע על הסגולה שתולים תמונה של אדמו"ר (איני זוכר את שמו), נגד עכברים?
מדובר בתמונה של ר' ישעיהלה מקרערסטירמישהו יודע על הסגולה שתולים תמונה של אדמו"ר (איני זוכר את שמו), נגד עכברים?
אשמח אם מישהו יכול לעלות אותה כאן.
ייש"כ.
מקורו בספר תורה בציון עמ' רז ושם עמ' קצו, עיי"ש ותרווה נחתבל"ג בעומר ראיתי שיש סגולה להדליק 18 נרות בל"ג בעומר עבור כל מיני צדיקים וכו', וכעת ראיתי שהובא גם כאן. וחשבתי שאולי מזה בגיע מקור הסגולה שמדליקים 18 נרות למתיא בן חרש...
ונכתב שם מפורש שהמנהג להדליק בבית הכנסת שלומדים שם בחבורה בלילה קדוש זה.זה מגיע מהרב סלמן מוצפי, ואינני יודע מה הרב מוצפי יענה על הנהגת אביו שהרי גם הוא סובר שאין צורך להדליק נרות לשאר צדיקים רק לר' מאיר
הכותבת היא הבת של הרב מוצפי.ועי' גם כאן