• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

מאכלי חלב בשבועות

אני ראיתי את התמונה הזאת!!!
אבל כך שמעתי ממרן הראש"ל בשיעור השבועי!!! שהיה רגיש ללקטוז!!! לכן היה ממעט בזה!!!...
יתכן שעוגת גבינה שזה הופך את הבטן למי שרגיש ללקטוז אולי לא היה אוכל!!!
 
שאלתי את המשב"ק של מרן, הרב צבי חקק, ואמר לי שאין זה נכון, וכל השנה היה אוכל מאכלי חלב, וגם בשבועות.
וגם על צד שהיה רגיש לחלב, זה לא אומר שאף פעם לא היה לו מנהג אכילת מאכלי חלב בשבועות.

ועכ״פ עיקר השאלה לא נענתה מתי אכל מאכלי חלב, אם בסעודה או רק בקידוש וכיו״ב.
 
האמת שיש הבדל קצת בענין הרגישות לחלב בין אדם בוגר וזקן לאדם צעיר, ככל שמתגברים יותר יש רגישות לחלב.
אבל עם הנאמן ר"צ חקק אומר שהוא כל מאכלי חלב בשבועות, אז יש על מי לסמוך בהחלט.
 
זה כמו שאמרו על ברכת הגלידה, האם מרן אכל ובירך בתוך הסעודה או לא...
ואמר ר' צבי חקק, שמרן היה אסור לו סוכר, קודם כל...
אבל יש לחלק בין הזמנים, כמו שכתב בשלחן המערכת חלק א מערכת ג, שמרן אמר לדחות את זה לאחר ברכת המזון, כדי לצאת לכל הדעות. אבל באמת דעתו לא לברך, כמו שכתב בגיליון יביע אומר, ובילקוט יוסף משמו. אבל בכל מקרה, צריך להיות עירני לתקופות שמרן היה חי, באיזה שנים מדובר.
אגב, דברים נפלאים יש בספרי מנהגי הראשון לציון, של הרב אלון בן עמי, ליקט בטוב טעם ודעת כל מנהגיו של מרן על כל המועדים וכל הדברים כולם, ובקרוב יצא חלק ד בעז"ה.
 
זה כמו שאמרו על ברכת הגלידה, האם מרן אכל ובירך בתוך הסעודה או לא...
ואמר ר' צבי חקק, שמרן היה אסור לו סוכר, קודם כל...
אבל יש לחלק בין הזמנים, כמו שכתב בשלחן המערכת חלק א מערכת ג, שמרן אמר לדחות את זה לאחר ברכת המזון, כדי לצאת לכל הדעות. אבל באמת דעתו לא לברך, כמו שכתב בגיליון יביע אומר, ובילקוט יוסף משמו. אבל בכל מקרה, צריך להיות עירני לתקופות שמרן היה חי, באיזה שנים מדובר.
אגב, דברים נפלאים יש בספרי מנהגי הראשון לציון, של הרב אלון בן עמי, ליקט בטוב טעם ודעת כל מנהגיו של מרן על כל המועדים וכל הדברים כולם, ובקרוב יצא חלק ד בעז"ה.
נכונים הדברים, ואפשר למצוא עוד בהנהגות מרן בספר "אורחות מרן" להגר"ד יוסף. וגם בספר "עבודת עובדיה" לר' יששכר מליקווד.
 
נכונים הדברים, ואפשר למצוא עוד בהנהגות מרן בספר "אורחות מרן" להגר"ד יוסף. וגם בספר "עבודת עובדיה" לר' יששכר מליקווד.
מנהגי הראשון לציון ליקט מהכל, כולל אורחות מרן וכולל עבודת עובדיה (אגב, אשמח מאוד אם יש למישהו דרך פי די אף או מקום אחר להעלות את הספר הזה, כי הוא אזל מהמלאי לגמרי).
 
מנהגי הראשון לציון ליקט מהכל, כולל אורחות מרן וכולל עבודת עובדיה (אגב, אשמח מאוד אם יש למישהו דרך פי די אף או מקום אחר להעלות את הספר הזה, כי הוא אזל מהמלאי לגמרי).
כמדומני שיש אותו באוצר החכמה מהדורה 20
 
אני זוכר ששמעתי מרבינו עובדיה לפני שנים רבות שאחרי שחוזר מהלימוד יאכל מעט חלבי, ילך לנוח, ואח"כ יקום ויאכל ארוחה בשרית

לגבי אם היה אוכל מאכלי חלב, מלבד התמונה המפורסמת הנ"ל, אני נזכר שבאחת הפגישות שלי עם הרב איפרגן מנתיבות [הנקרא רנטגן] סיפר לי שראה את רבינו אוכל מתוך גביע לבן וכולו שקוע בלימוד וכו'
 
רבי אלון בן עמי שח עימי היום ברוח ממללא ואמר לי שהרב צ'יקוטאי אמר לו שמרן היה אוכל מאכלי חלב בלילה לכבוד הרבנית שכך רצתה ואגב הרבנית נולדה ביום זה
 
ראיתי בעלון תהילה לדוד פרשת במדבר שהרב מוצפי שליט"א כתב שמנהג כל הספרדים שלא אוכלים מאכלי חלב בשבועות ולכאורה זה תמוה בעיני האם באמת הספרדים לא היו נוהגים לאכול מאכלי חלב בחג השבועות היות ובסיפרו הרב מוצפי כתב כמה טעמים למנהג
 
חזור
חלק עליון