• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

דין תמציות לסיגריות אלקטרוניות ולנרגילה בפסח

קבצים מצורפים

  • עלון 111 - הכשר לסיגריה אלקטרונית ולנרגילה למשך השנה ולפסח.pdf
    816.3 KB · צפיות: 8
  • עלון 112 - המשך ב - הכשר לסיגריה אלקטרונית ולנרגילה למשך השנה ולפסח.pdf
    823.1 KB · צפיות: 7
  • עלון 113 - המשך ג - הכשר לסיגריה אלקטרונית ולנרגילה למשך השנה ולפסח.pdf
    834.3 KB · צפיות: 4
הגאון ר' עמרם פריד שליט''א טוען בתוקף גמור שאסור בודאי, ואגב גררא אציין, וכן לענין צומות הוא סובר לאיסור, ושאלתיו הרי צריך ברכה, והשיב שמה שלא תיקנו חז''ל אין מברכים עליו, ואנוכי לא מכיר הסוגיא רק כתבתי מה ששמעתי.
 
העידותי נאמנה שבשבוע שעבר שאלתי את מרן הראשון לציון שליט"א אודות הסיגריות האלקטרוניות
והשיבני בפשיטות שכיוון שיש טעם אז צריך כשרות, כל השנה וכל שכן בפסח
וכמו כן בשנה שעברה בערב פסח מרן דיבר בשיעור השבועי לפני פסח ואמר על זה שצריך כשרות כיוון שנהנה, ואין לפניי את העלון, ע"ש.
 
בריש ניסן תשע"ח שאלתי למרן הראש"ל שליט"א בזה הלשון ממש:
האם אפשר להשתמש בטבק של נרגילה בפסח יש בו טעמים. האם שונה מסיגריות?
והשיבני:
צריך הכשר
הוספתי ושאלתי:
במה שונה מהסיגריות?
והשיבני:
סיגריות טעם לא טוב, בנרגילה אמרו לי שיש טעם טוב בפה.

ושוב בניסן תש"פ חזרתי ודנתי לפניו בזה"ל:
נרגילה בטעמים וסיגריות, יש קצת בלבול בדעת הרב כי באגרות לא כתוב מה בדיוק הגדר של הטעם האסור.
והשיבני בזה"ל:
כל שזה לא טעם פגום אסור. נקודה.
עכל"ק.
 
מצרף בזה דברי הרה"ג יצחק פוקס (בעל ספר 'הכשרות') בהלכות פסח התשפ"ד:
ולמעשה, כל הסיגריות מתוצרת מפעל "דובק" נבדקו על ידי הרב זריצקי שליט"א וקיבלו הכשר לפסח.
כמובן, שהשימוש בסיגריות אלקטרוניות )שאינם מעלים רק עשן כלשהו, והעשן הרב נבלע לתוך הפה, על כן
השימוש בהם בחומרים שאינם כשרים לפסח - חמור הרבה יותר. ובנוגע לשימוש ב"נרגילה" לאחר
בירור, ובדיקה, של חומרי הגלם בנרגילות. באף אחד מהם אין חשש להימצאות מיני דגן .
 
בחוברת של כל העלונים הביא בעלון אחד תשובה של הרב אושרי שצריך כשרות לסיגריות אלקטרוניות לפסח והיה קשה לי ממה שרב יגאל קרא מאגרות הראשל שלא צריך.
 
חזור
חלק עליון