הסוף לבעיית הסמינרים בירושלים?

המנטליות המזרחית, גם אצל המשפחות הספרדיות החשובות, שונה מאד [ולפעמים מאד מאד] מהסגנון האשכנזי.
שטויות והבלים.
רק מי שהתעקש לבדל את עצמו ולשמר בכל כוחו את מנטליות אבות סבותיו..
זה לא הגיוני שכ"כ הרבה שנים אנשים ישארו באותה מנטליות.
ספרדי או אשכנזי זה לא גזע אחר אלא מנטליות.
ומנטליות משתנית לפי הסובב.
לא יעלה על הדעת שמה שקיים בכל התרבויות שבעולם שאחר כמה דורות אדם נהיה בדויוק באותה מנטליות שבה הוא גר.
הראיה הכי חזקה לזה שבחוץ לארץ משום מה לא ראו צורך לחלק את המוסדות לפי צבע עור או מנהגי אכילת קטניות והכל בסדר.
הם אפילו מתחתנים אחד עם השני וחיים באושר.
 
ברור שזה ני
לדעתי כל הנדון הזה נובע מנחיתות
מה חידשת זה ?זה ברור
אבל אני רוצה לבוא בטענה לאנשי ציבור ועסקנים ובלי בושה גם לרבנים ששולחים את הילדים שלהם לשם ומשעירים אותנו מאחריהם ואחר כך דורשים לנו ברוב חוצפתם ללכת בדרך שלהם או של הספרדים, חוצפה
 
שימו לב טוב טוב למה שכתבתי זה האמת ואנשים מתביישים להעמיד אנשים עם זקן במקום! אל תגיד לי להיות מרניסט או כל מיני דברים כאלה ואחר כך תלך אצלם לחכות אותם, ודווקא פה אני חושב שהרב מזאזוז הוא מקורי בבזה שהוא לא הולך אצלם, אלא"כ אני טועה וגם שם יש את זה
 
עצוב לחשוב שיש אנשים שכל מה שמאפיין את המוצא הנפלא והמדהים שלהם זה נוסח התפילה ושינויים בצלחת.
תראה איך מחקו אותך ולא שמת לב!
אתה יודע איזה מוצא יחודי היה לפולנים וליקים ולהונגרים ולגליצינים.
זה שיש יחודיות לכל מוצא לא נותן סיבה ללמוד בנפרד זה חסר הגיון.
 
אם אתה מחפש להכינס אצלם זה זה אומר שאתה מרגיש שהם יותר טובים
לא בגלל המוצא שלהם אלא בגלל שחושב שהמוסדות שלהם יותר טובים מותר לחשוב כך וזה לא נחיתות.
כי אם הרבה מהספרדים המוצלחים הולכים לישיבות האשכנזים זה בהכרח משפיע על הרמה של המוסדות הספרדים.
אפשר להתווכח אבל יש צדדים לכך.
אבל מה שברור שזה פשע להכריח אדם לשלוח למוסד שאינו רוצה רק בשביל שלספרדי שלא הצליח להתקבל לאשכנזים יהיה לו ישיבה יותר טובה.
 
אבל אם אני מנסה כל הזמן להיכנס אצלם כנראה שאני לא מרוצה ממה שיש אצלי
בדור שעבר הציבור הספרדי היה יותר פשוט ועממי והציבור בני התורה הישיבות וכו' היה אצל האשכנזים.
לכן זה טבעי שהספרדים היו מעונינים ללכת לאשכנזים.
הם בהחלט לא היו מרוצים מהמצב ששרר אז אצל הספרדים.
היום זה מתחיל להשתנות ב"ה
וכל השינוי מגיע מאותם ספרדים שהתחנכו במוסדות האשכנזים.[ שהם הרוב המוחלט של ראשי הישיבות הספרדים]
 
הסוף לבעיה לא יהיה, ואין פתרון, הפתרון היחיד שהסימנרים האשכנזים יכולים לעזור לנו. זה פשוט מאד, לא לקבל שום בת ספרדייה גם את "הבת של" ואז כל הבנות כולם, הטובות והטובות יותר, יבואו ברינה לסימינרים שלנו, והכל יבוא על מקומו בשלום, בלי זה אין שום תקווה ושום תקנה. נקודה.
זה פשע בל יתואר.
ואני יסביר.
כמו שכתבו כאן יש אנשים שהתעקשו להישאר עם המנטליות וההשקפה הספרדית העתיקה. [ויכול להיות שהם צודקים]
ויש שהתערבבו כמה דורות אצל האשכנזים.
הפער ביניהם הוא עצום [כמו בכל מנטליות בעולם]
הן בהשקפה והן בסגנון.
לחייב את שני הסוגים האלו ללמוד ביחד רק בגלל שלפני כמה דורות היו באותו כפר במרוקו זה חסר הגיון לחלוטין.
 
ומי שגהה באעצמו אומר שלא יקבלו אף אחד..
חוץ מאת ילדיו כמובן.
איפה הבנים של רבי אריה למדו?
איפה הילדים של הרב זעפרני?
הרב סאלים?
רוב חברי הכנסת הספרדים הכניסו את ילדיהם למוסדות האשכנזים המעולים ביותר.
בזמן שהמשיכו לנאום שהספרדים לא פחות טובים מהאשכנזים וכו' וכו'
 
הבעיה תפתר כשנרגיש שזה הכי חכם והכי מתאים שכל אחד לומד במוסדות שמותאמים לדרך חינוכו ע''פ אבותיו.
כל פתרון שמנכיח את החילוק בין ספרדים לאשכנזים בצורה שלילית הוא חלק מהבעיה.
מה אתה מדבר שטויות וכי המסורת החינוכית שונה בסמינר אשמכנזי הרי מה אנחנו רוצים שהילדות שלנו יהיו נשים טובות שיעזרו לבעל ללמוד וישמעו בקולו וכי אצל האשכנזים ח''ו מחנכים אחרת מה רק בגלל דרך הכנת הקפה צריך סמינר ספרדי אתה יכול ללמד אותה בשבת לבד
מה שכן חבל שהם לא מלמדים על יהדות ספרד כלל רק על מסעי הצלב והשואה וכו' שזה הפסד שלהם
 
המציאות היא שיש שינוי במנטליות!
המנטליות המזרחית, גם אצל המשפחות הספרדיות החשובות, שונה מאד [ולפעמים מאד מאד] מהסגנון האשכנזי.
העובדה שיש שיכולים להטמע ולהתמזג לא הופכת אותנו לשווים, ובדיוק כמו שאני לא מרגיש שמשהו לא בסדר בעובדה שאני לא לומד בת''ת חסידי, כי אני מבין באופן מאד פשוט שיש אותי ויש אותם, כך זה אמור להריג שטבעי ונורמלי כלפי האשכנזים.
דע לך שהרבה מאותם ש''זכו'' ללמוד אצל האשכנזים במוסדותיהם מגן ועד כולל, נושאים בליבם נחיתות מובנה במקום מאד פנימי, מן הכרת הטוב נצחית לאלה שגאלו אותם מקללת המזרחיות והכירו בהם כשווים מספיק להמנות על חברתם. זוהי נחיתות עמוקה שלפעמים צריך לגרד קצת עד שמגיעים אליה, אבל היא משפיעה משם על דפוס האישיות שלהם בהמון תחומים אחרים.
בדיוק כמו שאברך אשכנזי מתפלל ולומד במוסדות של בני עדתו, כך באופן טבעי לחלוטין אמור אברך ספרדי להרגיש בבית במוסד ספרדי.
אולי אחרי דור שלם שיחיה בצורה בריאה את מי שהוא בלי צורך להתחנן ולהתנצל על הולדת סב סבו במיקום גיאוגרפי שונה, אולי אז נהיה מספיק בריאים לשכוח את הבדלי המוצא. אבל לא נרצה. כמו שחסידים לא רוצים.
לא נכון מה חסר למשפחות המפוארות הצועדות בדרך מרן וכי הפיוטים שכולנו גדלנו עליהם משנים משהו אין שום הבדל בין החניכי לכולם הכל התנשאות כבר הרה''ג הרב שטיינמן אמר לראשי המרביצים שהם גנרלים בלי חיילים ואפילו הם מודים היום שהוא צדק
לגבי הלימוד אצל האשכנזים יש לי כמה קרובי משפחה שלמדו שם ואין להם נחיתות הפוך הם מתנשאים על שאר המשפחה והם לא הולכים עם טית בבוקר כי חם להם
ואם אברך רוצה להתפלל אצל אשכנזים דווקא מי שמך להחליט שזה נחיתות מה בדקת מה טוב לו אתה סתם גזעני ועומר בר לב צריך למחוא לך כפיים
 
נחיתי זה מי שחושב שיש הבדל שמצדיק הפרדה והגיע הזמן ללמוד להסתדר עם מי שקצת שונה, גם פרסים שונים מעירקים ששונים מתימנים ששונים ממרוקאים, למה רק אשכנזים צריכים מוסדות נפרדים? הכל שטויות תתעוררו מהחלום!
אני לא אומר אתה צודק אבל לבוא ולהגיד מה הבעיה וכו' אתה צריך לתת להם להחליט בדיוק כמו שאם המרוקאים יחליטו שהם לא רוצים תימנים זה יהיה זכותם המלאה ויש מקומות כאלה
 
כל ימי גדלתי בין האשכנזים, ת''ת, יש''ק, יש''ג וכולל, אפילו לימדתי בישיבה אשכנזית כמה שנים.
אני יוצא ובא ביניהם, אהוב ונחמד, גם ילדי לומדים אצלם וסמוכים על שולחנם, וטוב לי שם - לא נרדפתי ולא הושפלתי.

אבל דווקא ממרחק השנים ועם כל ''הפינוק הגדול שהתפנקתי וזכיתי בזכות העצומה והגדולה ללמוד אצלם'' - אני אומר לך:
די לנו לצפות לשולחנם של אחרים! אדם צריך להיות במקום הכי טבעי שלו, איפה שהוא רצוי ואהוב בזכות ולא בחסד,
לא במקום של ''וואו! למדת במוסדות האשכנזיים הכי טובים?! אשריך! לימדת אצל האשכנזים?! מלך!''.
אם אדם שואב ולו גרגיר גדולה מכך שניצח את המערכת וזכה להכנס לישיבה אשכנזית הוא מחיה בליבו את ידיעה עצומה ונוראה -
הם הטובים ואני טפל אליהם, הם העיקר ואנו - אם נזכה - נהיה שותפים בעולמם, ואם לא - נחקה אותם...

זה שאתה מוכן להסתדר איתם עדיין לא משך אותם למוסדותיך...
אני מניח שכשסורבת על ידי מוסד אשכנזי פניתי לבעלז או לויז'ניץ כדי להסתדר עם מי ששונה. הגיע הזמן, לא?!

אה''נ.
במקומות ששמרו על זהות עדתית מוצהרת ויש להם מוסדות שנפתחו בשבילם - למה שלא ילכו לשם?!
רק שהעובדה שהספרדים כולם בסל אחד היא לא בטעות, היא מציאות. למרות השינוי העצום בין הקהילות עצמם.
[ממליץ על קריאת 'ישראל השניה' של אבישי בן חיים בשביל להבין את בשורת הגישה הספרדית.]

אני יודע שלא כולם יבינו אותי, אבל מספיק לי שכמה ברי דעת יבינו את נקודת העומק שבזה וימשיכו להוביל את המהפך הנוכחי ביד רמה!
חכמה גדולה אתה למדת אצלם ועכשיו שאתה כבר מסודר אתה לא רוצה שלאחרים יהיה טוב יותר מהפיוזיציה שלהם מי שמך אני לא מבין אותך
גם אבישי בן חיים כותב את כל השטויות האלה כדי שנרגיש נחיתיים. מה זה פה שבכלל כתב חילוני מסביר לנו מה אנחנו מרגישים כחרדים כי מישהו החליט שהוא מבין איזה הזוי
 
עצוב לחשוב שיש אנשים שכל מה שמאפיין את המוצא הנפלא והמדהים שלהם זה נוסח התפילה ושינויים בצלחת.
תראה איך מחקו אותך ולא שמת לב!

לא אישי ח''ו.
אז יש להם טעות הם מדמיינים שהם יותר טובים אז לכן אנחנו צריכים להיגרר אחרי מה שהם חושבים? הילד רוצה אשכנזים שילך לשם זה הכל
 
בדור שעבר הציבור הספרדי היה יותר פשוט ועממי והציבור בני התורה הישיבות וכו' היה אצל האשכנזים.
לכן זה טבעי שהספרדים היו מעונינים ללכת לאשכנזים.
הם בהחלט לא היו מרוצים מהמצב ששרר אז אצל הספרדים.
היום זה מתחיל להשתנות ב"ה
וכל השינוי מגיע מאותם ספרדים שהתחנכו במוסדות האשכנזים.[ שהם הרוב המוחלט של ראשי הישיבות הספרדים]
איזה ישיבתים קשקוש אני גדלתי בשכונה שיש שם בית כנסת של פא"י כולם עבדו שם והיום ילדיהם חלק אברכים חלק מזרחי ובכלל כל השינוי אצל הספרדים זה בגלל מרן תראה במפלגות כל הספרדים כמעט בש''ס חוץ מכמה ממורמרים שלא קיבלו איזה הקצאה הספרדים אצל האשכנזים בגכלל לא מזוהים כספרדים הם ממשיכים ללמוד אצל אשכנזים הייתי בבית כנסת אשכנזי עלה חתן בר מצוה מרוקאי בהברה שלהם בושה
 
חוץ מאת ילדיו כמובן.
איפה הבנים של רבי אריה למדו?
איפה הילדים של הרב זעפרני?
הרב סאלים?
רוב חברי הכנסת הספרדים הכניסו את ילדיהם למוסדות האשכנזים המעולים ביותר.
בזמן שהמשיכו לנאום שהספרדים לא פחות טובים מהאשכנזים וכו' וכו'
בסדר כי הילדים שלהם רצו ללכת לשמה מה הם יכולים לעשות הנה יש גם כמה רבנים נגד פאות שהאישה שלהם הולכת עם פאה וביררתי ואמרו לי שהאישה שלהם לא מסכימה אמרו לי פעם שגם חלק מנכדותיו של הרב זצוק''ל גם ככה עד היום אבל לא בדקתי האמת
 
אני לא אומר אתה צודק אבל לבוא ולהגיד מה הבעיה וכו' אתה צריך לתת להם להחליט בדיוק כמו שאם המרוקאים יחליטו שהם לא רוצים תימנים זה יהיה זכותם המלאה ויש מקומות כאלה
לא . אין להם זכות . זו גזענות ושנאת השונה, זה פירוד הלבבות. ממש לא כאיש אחד בלב אחד.( וגם לא חוקי)
 
לא . אין להם זכות . זו גזענות ושנאת השונה, זה פירוד הלבבות. ממש לא כאיש אחד בלב אחד.( וגם לא חוקי)
אני לא מדבר על חוקים הרי בדיוק שלא נרצה שהילדים ילמדו ליב''ה וכל היתר
חוקים נקבעים ע''י רוב חילוני
חוץ מזה אם הצדדים מסכימים לא נראה לי שיש בעיה וזה מוזר להגיד כאילו הם מקבלים אותנו רק בגלל שהם חייבים כדי שלא נספר למשרד החינוך או המשטרה שהם לק מקבלים
 
חזור
חלק עליון