ע"ה ס"ט
Well-known member
אפשר קישור באיזו דקה אמר זאת?הרב אמר כעת בשיעור שיש כמה שאלות שנקרא אליהם וכבודו כותב שא"א לדון?
אתמהה
אפשר קישור באיזו דקה אמר זאת?הרב אמר כעת בשיעור שיש כמה שאלות שנקרא אליהם וכבודו כותב שא"א לדון?
אתמהה
אפשר קישור באיזו דקה אמר זאת?
בדיוק כפי אשר אמרתי, לא אמר שהגיעו שאלות של עגונות, אלא הגיעו כל מיני בעיות אחרות.
הוא לא אמר זאת על עגונות ,אלא על בעיות סבוכות.הרב אומר מפורש שכבר באו לפנינו ועוד יבוא,
ואז הוא מביא את המשפט שלך, שא"א לדעת מה עוד יבוא לפתחנו.
ואין בכל זה נפק"מ, לדעתי
מה ההו"א שלא יהיו עגונות? מי שראה את המצב של הגופות ושמע את כמות הנעדרים מבין שבוודאי יהיו עגונות...הדברים פשוטים לכל מי שלמד דיני עגונות, לא שייך לדון להתיר אשה כשיש לפניך עשרות אנשים שלא זוהו, ועוד הרבה נעדרים, וחטופים שיכול להיות שהוא ביניהם.
אסביר דבריי, במסיבה בה היו למעלה מ260 הרוגים, כמעט כולם (אולי ש כולם) היו רווקים.מה ההו"א שלא יהיו עגונות? מי שראה את המצב של הגופות ושמע את כמות הנעדרים מבין שבוודאי יהיו עגונות...
הכותב הראשון כתב "כדי שיהיה מי שיוכל לעסוק בנושא", והיינו מכיון שפשוט שיהיו עגונות, צריך שהרב יעסוק בזה.
מי אמר שיש כבר כעת דיונים למעשה על עגונות?!
במלחמת יוה"כ, היו 22 עגונות ממש, שהיה ספקות גדולים לגביהם. השאר היו צריכים היתר נישואין, אבל בכל נקראו בתואר עגונות, כי היו צריכים לוודא כל אחד ואחד מה היה איתו בשביל להתיר את הנשים.אסביר דבריי, במסיבה בה היו למעלה מ260 הרוגים, כמעט כולם (אולי ש כולם) היו רווקים.
ביישובים היו שפחות שלמות שנמחקו רח"ל, וא"צ להתיר את האשה.
כמו"כ היו כמה עשרות סינים ותאילנדים שנהרגו.
וכן ילדים וכו'.
והנשואים שכן השאירו אחריהם נשים בחיים, מנ"ל שלא יזוהו?
וגם מי שלא יזוהה, ונשאר גופו יזוהה ע"י די.אן.אי, וא"צ לדון בו.
לשם המחשה במלחמת יוה"כ שהיו 2,222 חיילים הרוגים וכולם גברים, היו כ-900 עגונות, בנ"ד שצריך להוריד את כל הנ"ל ודאי שהמספרים הרבה הרבה יותר נמוכים, אם בכלל.
במלחמת יוה"כ היו רבים שעלו בלהבות הטנקים ולכן היה קושי גדול בזיהוי, משא"כ בנ"ד.
ימים יגידו, אבל לענ"ד מבחינה מספרית זה מס העגונות יהיה זעום ביותר.
מקור?במלחמת יוה"כ, היו 22 עגונות ממש, שהיה ספקות גדולים לגביהם.
במלחמת יוה"כ, היו 22 עגונות ממש, שהיה ספקות גדולים לגביהם. השאר היו צריכים היתר נישואין, אבל בכל נקראו בתואר עגונות, כי היו צריכים לוודא כל אחד ואחד מה היה איתו בשביל להתיר את הנשים.
במקרה דנן, יש עדיין כמה גברים נשואים שנעדרים.
יש לי מקור אחר:מקור?
התראיין בתקשורת אחד מהרבנות הצבאית דאז שעסק בעניין.מקור?
תשים לב שהרב לא השתמש במילה 'עגונות'.יש לי מקור אחר:
שו"ת יביע אומר חלק ו - אבן העזר סימן ג
ב"ה. שבט תשל"ד. הושיענו כי אליך עינינו, לפ"ק. (א) בעקבות מלחמת יום הכפורים, נתבקשתי מחברי הרה"ג מרדכי פירון, הרב הראשי לצה"ל, והרה"ג גד נבון, סגן הרב הראשי לצה"ל, שליט"א, לשבת יחד אתם בראש בית הדין לעניני עגונות כדי לדון ולפסוק בקרוב לאלף תיקים של חללי צה"ל הקדושים, הי"ד, אשר היו נשואים והשאירו אחריהם אלמנות צעירות לימים,
"אחד שהתעסק" ב"ראיון בתקשורת", מול מרן זיע"א שהיה האחראי הראשי, וכתב את הספרים בספרו הגדול?!התראיין בתקשורת אחד מהרבנות הצבאית דאז שעסק בעניין.
מרן כתב:תשים לב שהרב לא השתמש במילה 'עגונות'.
ומה זה נשים אלמנות צעירות שהיו נשואות, וצריך לדון בעניינם, אם לא עגונות?!יש לי מקור אחר:
שו"ת יביע אומר חלק ו - אבן העזר סימן ג
ב"ה. שבט תשל"ד. הושיענו כי אליך עינינו, לפ"ק. (א) בעקבות מלחמת יום הכפורים, נתבקשתי מחברי הרה"ג מרדכי פירון, הרב הראשי לצה"ל, והרה"ג גד נבון, סגן הרב הראשי לצה"ל, שליט"א, לשבת יחד אתם בראש בית הדין לעניני עגונות כדי לדון ולפסוק בקרוב לאלף תיקים של חללי צה"ל הקדושים, הי"ד, אשר היו נשואים והשאירו אחריהם אלמנות צעירות לימים,
היו גופות, גם שלמות, והיו צריכים לאשר שאכן זה אותם אנשים.מרן כתב:
ומה זה נשים אלמנות צעירות שהיו נשואות, וצריך לדון בעניינם, אם לא עגונות?!
הבאתי לך גם דיוק במה שהבאת בשם מרן זצ"ל"אחד שהתעסק" ב"ראיון בתקשורת", מול מרן זיע"א שהיה האחראי הראשי, וכתב את הספרים בספרו הגדול?!
אתה רציני?!