• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

האם יצא ספר הלכה חדש ממרן זיע"א ע"י מכון מאור ישראל

הולך להיות הוספות מכל כתבי היד של מרן על שבת, כולל ההערות האישיות של מרן על המשנה ברורה. ועוד כתבי יד על הלכות שבת. תוספת שהספר הולך להיות פי שתיים ממה שהוא עכשיו...
האם זה יהיה מקיף ברמה שיהיה ניתן ללמוד את זה יחד עם המשנ"ב על הסדר?
 
יש כבר טהרת הבית הקצר [החדש] של רבי דוד יוסף (שמבוסס על כל טהרת הבית של אביו)
אז מה ההבדל?
בהתחלה כשיצא הספר טהרת הבית נדפס בסופו טה"ב הקצר שכתב הגר"ד יוסף, ואח"כ הגר"ד הוציאו כספר נפרד.
במהדורה החדשה של טה"ב כתבו בהקדמה שהקיצור הנ"ל יצא יחד עם הסדרה של הקיצוש"ע, וזה מה שמתעתדים כעת להוציא.
למעשה איני יודע אם יש כ"כ הבדל, אולי תוספת של גליונות וכת"י.
אם כי יתכן שעבר עריכה וסידור מחדש.
 
נערך לאחרונה:
למה סתם לדבר ולומר דברים לא נכונים בעליל?!!
הגאון האדיר רבי דוד יוסף שליט"א כתב בטהרת הבית הקצר החדש כמה וכמה פעמים שכל ההלכות שבספר הם אך ורק ע"פ פסקי מרן זצ"ל

גם בשער של הספר כתב בזה הלשון: "יוצא לאור בהסכמתו של מרן זצוק"ל אשר עבר בדקדוק ובעיון רב מספר פעמים על כל פרטי ההלכות שבספר"

גם בעמוד שלאחר שער הספר
כתב בזה הלשון: (תחת הכותרת "מודעה רבה לאורייתא") "כל ההלכות שבספר עברו הגהה מדוקדקת כפולה ומשולשת על ידי מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, והוסיף כמה פרטי דינים שלא נדפסו בספר טהרת הבית, וכו', וסמך ידו על כל הכתוב בספר זה הלכה למעשה".

כך כתב לו גם בהסכמתו
לספר "עברתי בעיון רב על כל ההלכות שבספר, ועל פי יסעו ועל פיו יחנו הלכה למעשה"... [אם כי מההסכמה אין ראיה כ"כ, כי נכתבה לספרו תורת הטהרה שיצא לפני טהרת הבית הקצר]

וגם בהקדמה שוב פעם הוסיף והדגיש שכל ההלכות הספר הם ע"פ פסקי מרן רבינו זצ"ל.

אז לא להגיד סתם דברים מבלי לבדוק,
לסיכום: הספר טהרת הבית משקף דעתו המלאה של מרן רבינו זצ"ל
לכן שאלתי במקומה עומדת, מה עשו בקיצור על הל' טהרה החדש שאין בטהרת הבית,
וככל הנראה הוסיפו גיליונות כתב יד...
מה שלא תמיד הוא למעליותא... כמו שכבר דיבר ע"ז מרן הראשון לציון שליט"א
 
למה סתם לדבר ולומר דברים לא נכונים בעליל?!!
הגאון האדיר רבי דוד יוסף שליט"א כתב בטהרת הבית הקצר החדש כמה וכמה פעמים שכל ההלכות שבספר הם אך ורק ע"פ פסקי מרן זצ"ל

גם בשער של הספר כתב בזה הלשון: "יוצא לאור בהסכמתו של מרן זצוק"ל אשר עבר בדקדוק ובעיון רב מספר פעמים על כל פרטי ההלכות שבספר"

גם בעמוד שלאחר שער הספר
כתב בזה הלשון: (תחת הכותרת "מודעה רבה לאורייתא") "כל ההלכות שבספר עברו הגהה מדוקדקת כפולה ומשולשת על ידי מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, והוסיף כמה פרטי דינים שלא נדפסו בספר טהרת הבית, וכו', וסמך ידו על כל הכתוב בספר זה הלכה למעשה".

כך כתב לו גם בהסכמתו
לספר "עברתי בעיון רב על כל ההלכות שבספר, ועל פי יסעו ועל פיו יחנו הלכה למעשה"... [אם כי מההסכמה אין ראיה כ"כ, כי נכתבה לספרו תורת הטהרה שיצא לפני טהרת הבית הקצר]

וגם בהקדמה שוב פעם הוסיף והדגיש שכל ההלכות הספר הם ע"פ פסקי מרן רבינו זצ"ל.

אז לא להגיד סתם דברים מבלי לבדוק,
לסיכום: הספר טהרת הבית משקף דעתו המלאה של מרן רבינו זצ"ל
לכן שאלתי במקומה עומדת, מה עשו בקיצור על הל' טהרה החדש שאין בטהרת הבית,
וככל הנראה הוסיפו גיליונות כתב יד...
מה שלא תמיד הוא למעליותא... כמו שכבר דיבר ע"ז מרן הראשון לציון שליט"א
מי שלמד הלכות טהרה בעיון ראה את החילוקים, ואין עניין לפתוח את זה כאן.
מה שהגאון האדיר והנורא המחבר שליט"א כתב בהקדמה ובשער, לא מוכיח. ואם מההסכמה אין ראיה, כ"ש מזה.
 
למה סתם לדבר ולומר דברים לא נכונים בעליל?!!
הגאון האדיר רבי דוד יוסף שליט"א כתב בטהרת הבית הקצר החדש כמה וכמה פעמים שכל ההלכות שבספר הם אך ורק ע"פ פסקי מרן זצ"ל

גם בשער של הספר כתב בזה הלשון: "יוצא לאור בהסכמתו של מרן זצוק"ל אשר עבר בדקדוק ובעיון רב מספר פעמים על כל פרטי ההלכות שבספר"

גם בעמוד שלאחר שער הספר
כתב בזה הלשון: (תחת הכותרת "מודעה רבה לאורייתא") "כל ההלכות שבספר עברו הגהה מדוקדקת כפולה ומשולשת על ידי מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, והוסיף כמה פרטי דינים שלא נדפסו בספר טהרת הבית, וכו', וסמך ידו על כל הכתוב בספר זה הלכה למעשה".

כך כתב לו גם בהסכמתו
לספר "עברתי בעיון רב על כל ההלכות שבספר, ועל פי יסעו ועל פיו יחנו הלכה למעשה"... [אם כי מההסכמה אין ראיה כ"כ, כי נכתבה לספרו תורת הטהרה שיצא לפני טהרת הבית הקצר]

וגם בהקדמה שוב פעם הוסיף והדגיש שכל ההלכות הספר הם ע"פ פסקי מרן רבינו זצ"ל.

אז לא להגיד סתם דברים מבלי לבדוק,
לסיכום: הספר טהרת הבית משקף דעתו המלאה של מרן רבינו זצ"ל
לכן שאלתי במקומה עומדת, מה עשו בקיצור על הל' טהרה החדש שאין בטהרת הבית,
וככל הנראה הוסיפו גיליונות כתב יד...
מה שלא תמיד הוא למעליותא... כמו שכבר דיבר ע"ז מרן הראשון לציון שליט"א
ראה כאן ועוד, וצא וחשוב מדוע יצא "ילקוט טהרה" ולא היה די בטהרת הבית...
(וראה בילקוט טהרה עמ' רל"ב, שמ"ט, שס"א, תק"ד ועוד).
 
וצא וחשוב מדוע יצא "ילקוט טהרה" ולא היה די בטהרת הבית...
מחילה אבל אינו ראיה

ראשית, כי בטהרת הבית הכל בנוי בסופו של דבר על טהרת הבית [אם כי יש הוספות של רבי דוד]
אבל ילקוט טהרה, זה ספר מלא וגדוש בפלפולי הלכה, קושיות ותירוצים, יישובים רבים לקושית והערות על מרן זצ"ל, מכתבים רבים לשואלים (מודפס בסוף הספר) וכו'... וכל זה לא היה בטהרת הבית הקצר...

שנית, דוק ותשכח שאין הרבה הבדלים בניהם, ואפשר שברוב ככל המקומות דעתם שווה בהלכות טהרה, אטו בשביל כמה הלכות יוציא ספר

ואם תשאל, הרי סו"ס יש בניהם חילוקי דעות, אבל זה כבר לא קשור לכך "שזה לא משקף דעת מרן", כי רבי דוד הבין את אביו כך, ורבי יצחק הבין את אביו כך, כמו שיש בניהם הרבה מאד מחלוקות בהלכה (ברשותי יש כרגע מעל 60 מחלוקות בהלכות שבת, ברכות, נטילת ידים, מועדים, ועוד).

יש מקומות שרבי דוד חולק על אביו באופן כללי, ומזה אפשר להוכיח "שזה לא משקף דעת מרן", אבל בהלכות טהרה כאמור כל ההלכות כולם הם בהסכמתו המלאה של מרן זצ"ל כפי שרבי דוד מעיד

ולכן כאמור הספר טהרת הבית משקף את דעתו של מרן זצ"ל באופן מלא, אם כי יתכן מקומות בודדים מח' בין באחים לבית יוסף איך להבין את מרן זצ"ל, אבל זה וזה דברי אלוקים חיים, והאמת והשלום אהבו.
 
מה שהגאון האדיר והנורא המחבר שליט"א כתב בהקדמה ובשער, לא מוכיח. ו
אני מוחה על כבודו של הגאון רבינו דוד יוסף שליט"א
אל תנסה לכתוב עליו תארים מופלגים כדי לחפות ולהסתיר את מה שכתבת שדבריו אינם ראיה
ואם אתה לא סומך באלף אחוז על מה שכתב, אז גם לא תוכל לסמוך על כל ההלכה ברורה שכתב... וכ"ש לא על האורחות מרן בכלום...
 
מחילה אבל אינו ראיה

ראשית, כי בטהרת הבית הכל בנוי בסופו של דבר על טהרת הבית [אם כי יש הוספות של רבי דוד]
אבל ילקוט טהרה, זה ספר מלא וגדוש בפלפולי הלכה, קושיות ותירוצים, יישובים רבים לקושית והערות על מרן זצ"ל, מכתבים רבים לשואלים (מודפס בסוף הספר) וכו'... וכל זה לא היה בטהרת הבית הקצר...

שנית, דוק ותשכח שאין הרבה הבדלים בניהם, ואפשר שברוב ככל המקומות דעתם שווה בהלכות טהרה, אטו בשביל כמה הלכות יוציא ספר

ואם תשאל, הרי סו"ס יש בניהם חילוקי דעות, אבל זה כבר לא קשור לכך "שזה לא משקף דעת מרן", כי רבי דוד הבין את אביו כך, ורבי יצחק הבין את אביו כך, כמו שיש בניהם הרבה מאד מחלוקות בהלכה (ברשותי יש כרגע מעל 60 מחלוקות בהלכות שבת, ברכות, נטילת ידים, מועדים, ועוד).

יש מקומות שרבי דוד חולק על אביו באופן כללי, ומזה אפשר להוכיח "שזה לא משקף דעת מרן", אבל בהלכות טהרה כאמור כל ההלכות כולם הם בהסכמתו המלאה של מרן זצ"ל כפי שרבי דוד מעיד

ולכן כאמור הספר טהרת הבית משקף את דעתו של מרן זצ"ל באופן מלא, אם כי יתכן מקומות בודדים מח' בין באחים לבית יוסף איך להבין את מרן זצ"ל, אבל זה וזה דברי אלוקים חיים, והאמת והשלום אהבו.
בוודאי שמי שרואה "תורת הטהרה" לא עושה היפך ההלכה ע"פ דעת מרן זצ"ל כמו אם יראה ספר ע"פ הבן איש חי (שזה בוודאי שונה ממרן זצ"ל).
זה אותו עיקרון וממש דומה, רק שאם אנחנו סומכים על מרן הראש"ל שליט"א בכל דבר שפוסק ע"פ דעת אביו ויודע מה דעתו, גם בזה יש לנו לראות ילקוט טהרה ולא תורת הטהרה.
כלומר, זה לא בדיוק שהוא "חולק על הרב עובדיה", אלא יותר נכון לומר שהוא לא מדוייק ע"פ דעת הרב עובדיה כפי הבנת מרן הראש"ל שליט"א.
ועכ"פ לעניין מעשה אה"נ, מבחינתנו זה כביכול 'חולק' כיון שנעדיף לא לפסוק הלכה ע"פ זה.
(כמדומני שמרן הראש"ל שליט"א ממליץ על הספר "טהרת המשפחה" של הרב זכאי ו"עידן הטהרה" של הרב עידן בן אפרים).
 
מצטרף למחאה כנגד האלו שיוצאים נגד מו"ר הגאון האדיר רבינו דוד יוסף שליט"א
ח"ו, אף אחד לא יצא נגדו. רק התכוונו להעמיד דברים על דיוקם שידעו.
כמו שאני אומר לאנשים שהלכה ברורה חולק הרבה על הרב עובדיה. זה לא סוד. הרב דוד להדיא חולק. מותר לחלו' וכו', רק לדעת שמי שהולך כמו הרב יצחק זה כמו הרב עובדיה, כי הם לא חולקים, אבל מי שהולך כמו הרב דוד לפעמים זה לא כמו הרב עובדיה כי פעמים שהם נחלקים.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
אני מוחה על כבודו של הגאון רבינו דוד יוסף שליט"א
אל תנסה לכתוב עליו תארים מופלגים כדי לחפות ולהסתיר את מה שכתבת שדבריו אינם ראיה
ואם אתה לא סומך באלף אחוז על מה שכתב, אז גם לא תוכל לסמוך על כל ההלכה ברורה שכתב... וכ"ש לא על האורחות מרן בכלום...
את התארים אתה כתבת, אני הוספתי עוד אחת ששכחת, למעלת הגאון שליט"א.
כשתפתח אשכול על הספרים האחרים, נדון בהם. עכשיו דנו בספרו על טהרת הבית.
 
בוודאי שמי שרואה "תורת הטהרה" לא עושה היפך ההלכה ע"פ דעת מרן זצ"ל כמו אם יראה ספר ע"פ הבן איש חי (שזה בוודאי שונה ממרן זצ"ל).
זה אותו עיקרון וממש דומה, רק שאם אנחנו סומכים על מרן הראש"ל שליט"א בכל דבר שפוסק ע"פ דעת אביו ויודע מה דעתו, גם בזה יש לנו לראות ילקוט טהרה ולא תורת הטהרה.
ממש דברים לא נכונים!
זה ברור שאם רבי דוד מעיד שכל הספר נכתב בהסכמתו, ועבר על כל הלכה בעיון רב... הרי שכל הספר כולו בהסכמתו של מרן רבינו זצ"ל
מה הקשר לספר בן איש חי????
למה לכתוב סתם דברים? באמת?!!!
רק מה, ברור שיש חילוקי דעות בין רבי יצחק לרבי דוד, ואה"נ מי שרוצה להיות עם יד על הלב שפוסק בכל דבר כמו עת מרן זצ"ל עדיף בודאי ללכת לאור פסקיו של רבי יצחק, לעומת רבי דוד שחולק באופן כללי לא מעט על אביו
אבל בהלכות טהרת הבית שכל הספר כולו ממש יצא לאור בהסכמת מרן זצ"ל כפי שמעיד ע"ז רבי דוד כמה פעמים, אני יכול לסמוך עליו בעיניים עצומות שאין הלכה אחת בספר שאינה משקפת את דעתו של מרן רבינו זצ"ל,
ואה"נ יתכן שרבינו יצחק פעמים יחלוק על אחיו בהבנת דברי אביו, אבל זה מוכיח בכי הוא זה שזה לא משקף דעת מרן זצ"ל
[כלומר יתכן שיש חילוקי דעות בעצם הבנת הרב זצ"ל, אבל לא מוכיח כלל ועיקר על עצם דעתו של מרן זצ"ל, והדברים פשוטים]
תנסה קצת להעמיק בדברים שכתבתי, כי טמון בהם עומק שלא כ"כ הצלחתי (מחמת קוצר הזמן) להעלות אותם ע"ג הכתב
כמובן שהטעות נובעת בגלל שרבי יצחק בכל מקום פוסק כאביו ואף במקומות שכתב לא כאביו, הרי בתורה שבע"פ הוא מגלה דעתו שאין לפסוק כמו הילקוט יוסף כאשר הדברים סותרים לדעת אביו... ואילו רבי דוד לא מעט חולק על אביו... וגם בגלל שמרן הראשון לציון שליט"א הוא כיום פוסק של רבבות מעם ישראל, וזוכה להערצה של אלפי תלמידים וכו'... וכ"ז עלול להטעות את החשיבה לגבי עדותו של רבי דוד.
וזה טעות!
אני אישית מאד מחובר לרבינו יצחק ומקבל ממנו הרבה מאד, ושומע כל מעשה רב על אביו ורושם ומספר בשיעורים וכו', והנני תלמיד וחסיד שלו ואוהב ומעריך מאד ללא גבולות
אבל יחד עם זאת אני אקבל כל מה שהגאון רבינו דוד יוסף כותב ומעיד על אביו בספרו ארחות מרן ג' חלקים, וגם מה שהעיד בטהרת הבית הקצר
זה לימוד תורה לשמה!!
לא להיות משוחד.......
לכבד כל ת"ח, בפרט בגאון אדיר ומופלא ביותר כמו רבינו דוד יוסף שליט"א
ואידך זיל גמור
בזה סיימתי את הדיון, כי רואה אני שמיותר לגמרי להמשיך בדיון, מה גם שיכול להוביל למקומות לא רצוים
בברכה רבה
 
חזור
חלק עליון