עבדא דקודשא בריך הוא
Active member
חבל....יש זמן....
מאן דכר שמיה....
חבל....יש זמן....
מאן דכר שמיה....
סמוך לזה כנראה יעבדו על חזון עובדיה והליכות עולם עם הגיליונות...חבל....
האם זה יהיה מקיף ברמה שיהיה ניתן ללמוד את זה יחד עם המשנ"ב על הסדר?הולך להיות הוספות מכל כתבי היד של מרן על שבת, כולל ההערות האישיות של מרן על המשנה ברורה. ועוד כתבי יד על הלכות שבת. תוספת שהספר הולך להיות פי שתיים ממה שהוא עכשיו...
בהתחלה כשיצא הספר טהרת הבית נדפס בסופו טה"ב הקצר שכתב הגר"ד יוסף, ואח"כ הגר"ד הוציאו כספר נפרד.יש כבר טהרת הבית הקצר [החדש] של רבי דוד יוסף (שמבוסס על כל טהרת הבית של אביו)
אז מה ההבדל?
לא בכל מקום זה משקף את דעתו של מרן זצ"ל.יש כבר טהרת הבית הקצר [החדש] של רבי דוד יוסף (שמבוסס על כל טהרת הבית של אביו)
אז מה ההבדל?
מי שלמד הלכות טהרה בעיון ראה את החילוקים, ואין עניין לפתוח את זה כאן.למה סתם לדבר ולומר דברים לא נכונים בעליל?!!
הגאון האדיר רבי דוד יוסף שליט"א כתב בטהרת הבית הקצר החדש כמה וכמה פעמים שכל ההלכות שבספר הם אך ורק ע"פ פסקי מרן זצ"ל
גם בשער של הספר כתב בזה הלשון: "יוצא לאור בהסכמתו של מרן זצוק"ל אשר עבר בדקדוק ובעיון רב מספר פעמים על כל פרטי ההלכות שבספר"
גם בעמוד שלאחר שער הספר כתב בזה הלשון: (תחת הכותרת "מודעה רבה לאורייתא") "כל ההלכות שבספר עברו הגהה מדוקדקת כפולה ומשולשת על ידי מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, והוסיף כמה פרטי דינים שלא נדפסו בספר טהרת הבית, וכו', וסמך ידו על כל הכתוב בספר זה הלכה למעשה".
כך כתב לו גם בהסכמתו לספר "עברתי בעיון רב על כל ההלכות שבספר, ועל פי יסעו ועל פיו יחנו הלכה למעשה"... [אם כי מההסכמה אין ראיה כ"כ, כי נכתבה לספרו תורת הטהרה שיצא לפני טהרת הבית הקצר]
וגם בהקדמה שוב פעם הוסיף והדגיש שכל ההלכות הספר הם ע"פ פסקי מרן רבינו זצ"ל.
אז לא להגיד סתם דברים מבלי לבדוק,
לסיכום: הספר טהרת הבית משקף דעתו המלאה של מרן רבינו זצ"ל
לכן שאלתי במקומה עומדת, מה עשו בקיצור על הל' טהרה החדש שאין בטהרת הבית,
וככל הנראה הוסיפו גיליונות כתב יד...
מה שלא תמיד הוא למעליותא... כמו שכבר דיבר ע"ז מרן הראשון לציון שליט"א
ראה כאן ועוד, וצא וחשוב מדוע יצא "ילקוט טהרה" ולא היה די בטהרת הבית...למה סתם לדבר ולומר דברים לא נכונים בעליל?!!
הגאון האדיר רבי דוד יוסף שליט"א כתב בטהרת הבית הקצר החדש כמה וכמה פעמים שכל ההלכות שבספר הם אך ורק ע"פ פסקי מרן זצ"ל
גם בשער של הספר כתב בזה הלשון: "יוצא לאור בהסכמתו של מרן זצוק"ל אשר עבר בדקדוק ובעיון רב מספר פעמים על כל פרטי ההלכות שבספר"
גם בעמוד שלאחר שער הספר כתב בזה הלשון: (תחת הכותרת "מודעה רבה לאורייתא") "כל ההלכות שבספר עברו הגהה מדוקדקת כפולה ומשולשת על ידי מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, והוסיף כמה פרטי דינים שלא נדפסו בספר טהרת הבית, וכו', וסמך ידו על כל הכתוב בספר זה הלכה למעשה".
כך כתב לו גם בהסכמתו לספר "עברתי בעיון רב על כל ההלכות שבספר, ועל פי יסעו ועל פיו יחנו הלכה למעשה"... [אם כי מההסכמה אין ראיה כ"כ, כי נכתבה לספרו תורת הטהרה שיצא לפני טהרת הבית הקצר]
וגם בהקדמה שוב פעם הוסיף והדגיש שכל ההלכות הספר הם ע"פ פסקי מרן רבינו זצ"ל.
אז לא להגיד סתם דברים מבלי לבדוק,
לסיכום: הספר טהרת הבית משקף דעתו המלאה של מרן רבינו זצ"ל
לכן שאלתי במקומה עומדת, מה עשו בקיצור על הל' טהרה החדש שאין בטהרת הבית,
וככל הנראה הוסיפו גיליונות כתב יד...
מה שלא תמיד הוא למעליותא... כמו שכבר דיבר ע"ז מרן הראשון לציון שליט"א
מחילה אבל אינו ראיהוצא וחשוב מדוע יצא "ילקוט טהרה" ולא היה די בטהרת הבית...
אני מוחה על כבודו של הגאון רבינו דוד יוסף שליט"אמה שהגאון האדיר והנורא המחבר שליט"א כתב בהקדמה ובשער, לא מוכיח. ו
בוודאי שמי שרואה "תורת הטהרה" לא עושה היפך ההלכה ע"פ דעת מרן זצ"ל כמו אם יראה ספר ע"פ הבן איש חי (שזה בוודאי שונה ממרן זצ"ל).מחילה אבל אינו ראיה
ראשית, כי בטהרת הבית הכל בנוי בסופו של דבר על טהרת הבית [אם כי יש הוספות של רבי דוד]
אבל ילקוט טהרה, זה ספר מלא וגדוש בפלפולי הלכה, קושיות ותירוצים, יישובים רבים לקושית והערות על מרן זצ"ל, מכתבים רבים לשואלים (מודפס בסוף הספר) וכו'... וכל זה לא היה בטהרת הבית הקצר...
שנית, דוק ותשכח שאין הרבה הבדלים בניהם, ואפשר שברוב ככל המקומות דעתם שווה בהלכות טהרה, אטו בשביל כמה הלכות יוציא ספר
ואם תשאל, הרי סו"ס יש בניהם חילוקי דעות, אבל זה כבר לא קשור לכך "שזה לא משקף דעת מרן", כי רבי דוד הבין את אביו כך, ורבי יצחק הבין את אביו כך, כמו שיש בניהם הרבה מאד מחלוקות בהלכה (ברשותי יש כרגע מעל 60 מחלוקות בהלכות שבת, ברכות, נטילת ידים, מועדים, ועוד).
יש מקומות שרבי דוד חולק על אביו באופן כללי, ומזה אפשר להוכיח "שזה לא משקף דעת מרן", אבל בהלכות טהרה כאמור כל ההלכות כולם הם בהסכמתו המלאה של מרן זצ"ל כפי שרבי דוד מעיד
ולכן כאמור הספר טהרת הבית משקף את דעתו של מרן זצ"ל באופן מלא, אם כי יתכן מקומות בודדים מח' בין באחים לבית יוסף איך להבין את מרן זצ"ל, אבל זה וזה דברי אלוקים חיים, והאמת והשלום אהבו.
מרן מאד אוהב את הספר עידן הטהרה אך אין להשיגו...(כמדומני שמרן הראש"ל שליט"א ממליץ על הספר "טהרת המשפחה" של הרב זכאי ו"עידן הטהרה" של הרב עידן בן אפרים).
ח"ו, אף אחד לא יצא נגדו. רק התכוונו להעמיד דברים על דיוקם שידעו.מצטרף למחאה כנגד האלו שיוצאים נגד מו"ר הגאון האדיר רבינו דוד יוסף שליט"א
את התארים אתה כתבת, אני הוספתי עוד אחת ששכחת, למעלת הגאון שליט"א.אני מוחה על כבודו של הגאון רבינו דוד יוסף שליט"א
אל תנסה לכתוב עליו תארים מופלגים כדי לחפות ולהסתיר את מה שכתבת שדבריו אינם ראיה
ואם אתה לא סומך באלף אחוז על מה שכתב, אז גם לא תוכל לסמוך על כל ההלכה ברורה שכתב... וכ"ש לא על האורחות מרן בכלום...
ממש דברים לא נכונים!בוודאי שמי שרואה "תורת הטהרה" לא עושה היפך ההלכה ע"פ דעת מרן זצ"ל כמו אם יראה ספר ע"פ הבן איש חי (שזה בוודאי שונה ממרן זצ"ל).
זה אותו עיקרון וממש דומה, רק שאם אנחנו סומכים על מרן הראש"ל שליט"א בכל דבר שפוסק ע"פ דעת אביו ויודע מה דעתו, גם בזה יש לנו לראות ילקוט טהרה ולא תורת הטהרה.