• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

סליחות דרך הלווין/רדיו

Boris.b

Active member
קראתי במאמר הלכתי שפורסם ממרן הראשלצ שליטא שהוא בירר אצל טכנאים המומחים בעניין שמשך הזמן (רגע האמת) בין הלווין לשמיעה ברדיו היא ממש מינורי.
וק"ל שבשנה שעברה בתקופת הקורונה הייתי אומר סליחות דרך הרדיו גם במוצאי שבת שהיה מועבר בלווין דרך הרדיו וזכורני ללא כל ספק שהיה הבדל ענק של בכלל קטעים אחרים בין רדיו קול חי לבין רדיו קול ברמה ואני מדבר על אותו רגע היינו אחרי חצות שהסליחות כבר התחילו.
אשמח אם משהו יוכל ליישב את הדברים
 
קראתי במאמר הלכתי שפורסם ממרן הראשלצ שליטא שהוא בירר אצל טכנאים המומחים בעניין שמשך הזמן (רגע האמת) בין הלווין לשמיעה ברדיו היא ממש מינורי.
וק"ל שבשנה שעברה בתקופת הקורונה הייתי אומר סליחות דרך הרדיו גם במוצאי שבת שהיה מועבר בלווין דרך הרדיו וזכורני ללא כל ספק שהיה הבדל ענק של בכלל קטעים אחרים בין רדיו קול חי לבין רדיו קול ברמה ואני מדבר על אותו רגע היינו אחרי חצות שהסליחות כבר התחילו.
אשמח אם משהו יוכל ליישב את הדברים
אחר כתבי הנ''ל חשבתי לומר שאולי יש הבדל בתחנות המעבירות את השיעור,שדברי מרן הראשלצ שההבדל הוא ממש מינורי כוונו לתחנת הרדיו הממלכתית כאן מורשת שמין הסתם הטכנולוגיה שם יותר מעולה משאר התחנות ,אבל ברשתות הרדיו האחרות האזוריות כמו קול חי וקול ברמה שתחת הערוץ השני לא התייחס לזה מרן,כי לפי הבדיקה שלי כנ"ל יש הפרש גדול בין השידור בלווין לשמיעה ברדיו, דרך משל:אם בקול ברמה נמצאים עכשיו בתמהנו מרעות בקול חי שומעים כעת את הציבור באנשי אמונה או אפילו לפני כן.
 
ב"ה זימן ה' לידי את הספר "השיעור השבועי" שנת תשע"ה ושם בעמוד תמ"ב מרן הראשלצ שליטא מתייחס להפרשי הזמן בתחנות הרדיו דרך הלווין שאינם תואמים את זמן האמת והאם יהיה בעיה של אמן יתומה בעניית הקדישים וכדו' ? ושם בעמוד תמ"ג סיכם וז"ל: ועל כל פנים לדידן שקיבלנו הוראות מרן מותר לענות אמן גם לאחר כדי דיבור ואפילו לאחר דקה או שתיים (מיישב את מה שהוקשה לי לעיל שיש הבדל בחלק מתחנות הרדיו של ממש קטעים שלמים בין אחד לשני), אבל אחינו האשכנזים צרכים להקפיד לענות תוך כדי דיבור,ומ"מ יכולים האשכנזים לענות כששומעים דרך הלווין שהוא בהפרש שתיים וחצי שניות שיש לצרף דעת הפוסקים שהוא שיעור שלום עליך רבי ומורי. ע"ש
 
חבל שספר זה לא נמצא תחת ידי , אם תוכל לתמצת את דבריו שם ולהעלות לכאן אשמח
ב"ה זכינו ובבין הזמנים אוצר החכמה בגירסאת הבטא העדכנית פתוח בחינם(חבילת הבסיס).
עסיס רימונים(טהרני) ר"ה סימן א' סעיף א"ך.(עמודים צו-קד)
https://tablet.otzar.org/#/book/608585/p/145/t/0.38855760878945381234/fs/JjW91dCpdyGN566Z0TcKYwZCrYv1LrIv4S9LsJU5zoRv/start/0/end/4/c
(הקישור הוא לעמוד המתאר את הפן הטכני, התשובה מתחילה בעמוד 140 ומסתיימת בעמוד 148 מעמודי אוצר החכמה)
 
כשאני לוחץ על הקישור נכתב כך-
האתר הבא מכיל תוכניות מזיקות
תוקפים באתר ‪tablet.otzar.org‬ עלולים להונות אותך כדי לגרום לך להתקין תוכנות שיפגעו בחוויית הגלישה שלך (למשל, על-ידי החלפת דף הבית או הצגת מודעות נוספות באתר).
 
כשאני לוחץ על הקישור נכתב כך-
האתר הבא מכיל תוכניות מזיקות
תוקפים באתר ‪tablet.otzar.org‬ עלולים להונות אותך כדי לגרום לך להתקין תוכנות שיפגעו בחוויית הגלישה שלך (למשל, על-ידי החלפת דף הבית או הצגת מודעות נוספות באתר).
כנראה תקלה אצלהם. עכ"פ נכנסתי ועשיתי צילומי מסך(אני לא יכול ליצור pdf מהאתר כי אני לא מנוי) אך אני יכול לראות העמודים עד עמ' 150 כי זה חינם עד 150(נגמר בין הזמנים אז הם סגרו אתר הבטא לבינתיים).

כיוון שאני לא מנוי ועשיתי צילומי מסך זה יוצא מטושטש אז תקטין עד שתראה יחסית ברור.
או שתיקח סיכון כמוני ותיכנס.
 

קבצים מצורפים

  • jpg2pdf.pdf
    2.3 MB · צפיות: 7
נערך לאחרונה:
לגבי קושייתו שאין לענות אמן משום שיש הפסק של גוי וצואה, לא חידש כלום. כבר מרן זיע"א ביחוה דעת דן וכתב להתיר ע"פ הגר"א ועוד פוסק, שכתבו שאם נמצאים בשני בתים שונים אין חשש הפסק

לגבי ההפסק בין הברכה לשמיעה, אכן בלויין יש דיליי גדול יותר מפלאפון או רדיו. ובעבר שאלתי את הרב חותה על התפילות ברדיו וענה לי - מרן הגרעי הורה עד כ3 שניות נחשב לשידור ישיר והמציאות בקושי חצי שניה הפסק. ע"כ. כנראה שהשתנו הדברים לטובה
 
אני זוכר שראיתי פעם בילקוט יוסף על הלכות ימים נוראים - הוצאה ישנה
שיש תשובה כתב יד של מרן לתושבי ארגנטינה בזה והוא כתב הרבה שניות ולא זוכר את המספר
אשמח אם יש למישהו איך לעזור לי בזה
בשבת חיפשתי ולא מצאתי את זה... מצאתי שכתב בילקוט יוסף אנגרטינה (במקום ארגנטינה) ולא הזכיר את תשובתו של מרן בכת"י
 
לגבי קושייתו שאין לענות אמן משום שיש הפסק של גוי וצואה, לא חידש כלום. כבר מרן זיע"א ביחוה דעת דן וכתב להתיר ע"פ הגר"א ועוד פוסק, שכתבו שאם נמצאים בשני בתים שונים אין חשש הפסק

לגבי ההפסק בין הברכה לשמיעה, אכן בלויין יש דיליי גדול יותר מפלאפון או רדיו. ובעבר שאלתי את הרב חותה על התפילות ברדיו וענה לי - מרן הגרעי הורה עד כ3 שניות נחשב לשידור ישיר והמציאות בקושי חצי שניה הפסק. ע"כ. כנראה שהשתנו הדברים לטובה
למה ממרחק תביא לחמה?!
יש לך את דברי מרן הראשלצ שליטא מפורשים וכבר כתבתי זאת לעיל:

ב"ה זימן ה' לידי את הספר "השיעור השבועי" שנת תשע"ה ושם בעמוד תמ"ב מרן הראשלצ שליטא מתייחס להפרשי הזמן בתחנות הרדיו דרך הלווין שאינם תואמים את זמן האמת והאם יהיה בעיה של אמן יתומה בעניית הקדישים וכדו' ? ושם בעמוד תמ"ג סיכם וז"ל: ועל כל פנים לדידן שקיבלנו הוראות מרן מותר לענות אמן גם לאחר כדי דיבור ואפילו לאחר דקה או שתיים (מיישב את מה שהוקשה לי לעיל שיש הבדל בחלק מתחנות הרדיו של ממש קטעים שלמים בין אחד לשני), אבל אחינו האשכנזים צרכים להקפיד לענות תוך כדי דיבור,ומ"מ יכולים האשכנזים לענות כששומעים דרך הלווין שהוא בהפרש שתיים וחצי שניות שיש לצרף דעת הפוסקים שהוא שיעור שלום עליך רבי ומורי. ע"ש
 
אני זוכר שראיתי פעם בילקוט יוסף על הלכות ימים נוראים - הוצאה ישנה
שיש תשובה כתב יד של מרן לתושבי ארגנטינה בזה והוא כתב הרבה שניות ולא זוכר את המספר
אשמח אם יש למישהו איך לעזור לי בזה
בשבת חיפשתי ולא מצאתי את זה... מצאתי שכתב בילקוט יוסף אנגרטינה (במקום ארגנטינה) ולא הזכיר את תשובתו של מרן בכת"י

ב"ה זימן ה' לידי את הספר "השיעור השבועי" שנת תשע"ה ושם בעמוד תמ"ב מרן הראשלצ שליטא מתייחס להפרשי הזמן בתחנות הרדיו דרך הלווין שאינם תואמים את זמן האמת והאם יהיה בעיה של אמן יתומה בעניית הקדישים וכדו' ? ושם בעמוד תמ"ג סיכם וז"ל: ועל כל פנים לדידן שקיבלנו הוראות מרן מותר לענות אמן גם לאחר כדי דיבור ואפילו לאחר דקה או שתיים (מיישב את מה שהוקשה לי לעיל שיש הבדל בחלק מתחנות הרדיו של ממש קטעים שלמים בין אחד לשני), אבל אחינו האשכנזים צרכים להקפיד לענות תוך כדי דיבור,ומ"מ יכולים האשכנזים לענות כששומעים דרך הלווין שהוא בהפרש שתיים וחצי שניות שיש לצרף דעת הפוסקים שהוא שיעור שלום עליך רבי ומורי. ע"ש
 
אכן בלויין יש דיליי גדול יותר מפלאפון או רדיו.

בשנה שעברה בלכתי לסליחות בביהכנ"ס היזדים במוצש"ק בדקתי בפלאפון בקו 'דרך המלך' או 'בית יצחק' האם כבר התחילו את הסליחות, והם אחזו באמצע קריאת שמע שלפני הסליחות,
לאחר כחצי דקה כבר הייתי במדרגות של הביהכנ"ס והם כבר אחזו בסוף 'בן אדם...' סמוך ונראה ל'כי ימינך פשוטה'.

באמצע הסליחות בדקתי שוב פעם האם הזמן תואם ויצא לי הבדל של כמעט 2 דקות....

כל אחד שנמצא שם יכול לבדוק לאחר הסליחות שבפלאפון עדיין לא סיימו את הסליחות (אלא"כ היה משהו מיוחד באותו הזמן....)
 
בשנה שעברה בלכתי לסליחות בביהכנ"ס היזדים במוצש"ק בדקתי בפלאפון בקו 'דרך המלך' או 'בית יצחק' האם כבר התחילו את הסליחות, והם אחזו באמצע קריאת שמע שלפני הסליחות,
לאחר כחצי דקה כבר הייתי במדרגות של הביהכנ"ס והם כבר אחזו בסוף 'בן אדם...' סמוך ונראה ל'כי ימינך פשוטה'.

באמצע הסליחות בדקתי שוב פעם האם הזמן תואם ויצא לי הבדל של כמעט 2 דקות....

כל אחד שנמצא שם יכול לבדוק לאחר הסליחות שבפלאפון עדיין לא סיימו את הסליחות (אלא"כ היה משהו מיוחד באותו הזמן....)
הדברים כבר נכתבו עוד בשנת תשע"ה כנזכר לעיל והוא מספר השיעור השבועי:

ב"ה זימן ה' לידי את הספר "השיעור השבועי" שנת תשע"ה ושם בעמוד תמ"ב מרן הראשלצ שליטא מתייחס להפרשי הזמן בתחנות הרדיו דרך הלווין שאינם תואמים את זמן האמת והאם יהיה בעיה של אמן יתומה בעניית הקדישים וכדו' ? ושם בעמוד תמ"ג סיכם וז"ל: ועל כל פנים לדידן שקיבלנו הוראות מרן מותר לענות אמן גם לאחר כדי דיבור ואפילו לאחר דקה או שתיים (מיישב את מה שהוקשה לי לעיל שיש הבדל בחלק מתחנות הרדיו של ממש קטעים שלמים בין אחד לשני), אבל אחינו האשכנזים צרכים להקפיד לענות תוך כדי דיבור,ומ"מ יכולים האשכנזים לענות כששומעים דרך הלווין שהוא בהפרש שתיים וחצי שניות שיש לצרף דעת הפוסקים שהוא שיעור שלום עליך רבי ומורי. ע"ש
 
מרן הרשל"צ שליט"א כתב על כך בילקו"י ימים נוראים
ושם ביאר שדעת מרן הש"ע שאין איסור של אמן יתומה אחר זמן

אך השאלה הגדולה היא, שהאחרונים הוכיחו 'ממרן הש"ע' שאם החזן המשיך לברכה שאחריה כבר א"א לענות אמן.
א"כ בחזרת הש"ץ ודאי שהחזן המשיך (אפילו אם זה כמה שניות בודדות) וגם בסליחות זה מצוי בחלק מהתפילות שעונים אמן
 
שנה שעברה בלכתי לסליחות בביהכנ"ס היזדים במוצש"ק בדקתי בפלאפון בקו 'דרך המלך' או 'בית יצחק'
הרב ללוש אמר בשיעור שהוא היה בבית הכנסת שבו מתקיים המניינים של קו ההלכה, ושמע שההבדל הוא קטן מאוד

תבדוק אולי דרך המלך או בית יצחק משדרים דרך לויין או אינטרנט כי זה נשמע מוזר שיש הבדל של שתי דקות, אפילו בשיחה לחו"ל אין הבדל כזה גדול
 
חזור
חלק עליון