ואם אתה שמח לבד א''א לברך?כנראה הוא לא שמח לראות אותי...
או כיון שכמים הפנים וכו הרגיש שאף אתה לא יכול לברך
ואם אתה שמח לבד א''א לברך?כנראה הוא לא שמח לראות אותי...
מה זה קשור אם הוא שמח או לא, אתה שמח לראות אותו...כנראה הוא לא שמח לראות אותי...
אבל איך יענה אמן? זה כמו לענות אמן למרוקאי שמברך על הלל בראש חודשמה זה קשור אם הוא שמח או לא, אתה שמח לראות אותו...
אני מקווה שזה בצחוק..אבל איך יענה אמן? זה כמו לענות אמן למרוקאי שמברך על הלל בראש חודש
פוק חזי בחמש שנים האחרונות איבדנו כל כך הרבה גדולי דור הגר"ח קנייבסקי חכם שלום הגר"ש בעדני ועוד,
וכל מי שזכה להיות בלווייתם ראה שמעטים מאד האנשים שעשו קריעה אם בכלל,
כבודו מערב חוסר ידיעה על הצורך בקריעה לסב"ל, ואין כל קשר בין הדברים.יש פה משהו מעניין לגבי קריעה על תלמיד חכם יש איזשהיא הגדרה ששואלין אותו בכל מקום ועונה ואז חייבים לקרוע עליו,
פוק חזי בחמש שנים האחרונות איבדנו כל כך הרבה גדולי דור הגר"ח קנייבסקי חכם שלום הגר"ש בעדני ועוד,
וכל מי שזכה להיות בלווייתם ראה שמעטים מאד האנשים שעשו קריעה אם בכלל,
וע"ז אומרים שהיום אין מישהו שיודע את התורה על בוריה [הכוונה ביחס למה שחז"ל התכוונו שזה לא במושגי הדור שלנו]
ואילו לגבי ברכת שחלק פתאום זה כן נחשב,
אתמהה,
אגב הרב אלישיב אחז שאין היום בדור שלנו מישהו שאפשר לברך עליו שחלק,
וכבר הורגלנו בסב"ל נגד מרן וק"ו נגד בני דורנו מול הגריש"א,
וצ"ע גדול למעשה.
מה יש לחשוש? מרן כתב שעל חברו ששמח בראייתו, כל שכן גדול הדור. ובאותה העת הייתי מרוגש מלראותו. ודאי שאין בזה בעיה.כבודו לא חושש לש''ש לבטלה
כמדומה שרבים מתלמידי מרן זיע"א קורעים בלויות גדולי ישראל.יש פה משהו מעניין לגבי קריעה על תלמיד חכם יש איזשהיא הגדרה ששואלין אותו בכל מקום ועונה ואז חייבים לקרוע עליו,
פוק חזי בחמש שנים האחרונות איבדנו כל כך הרבה גדולי דור הגר"ח קנייבסקי חכם שלום הגר"ש בעדני ועוד,
וכל מי שזכה להיות בלווייתם ראה שמעטים מאד האנשים שעשו קריעה אם בכלל,
וע"ז אומרים שהיום אין מישהו שיודע את התורה על בוריה [הכוונה ביחס למה שחז"ל התכוונו שזה לא במושגי הדור שלנו]
ואילו לגבי ברכת שחלק פתאום זה כן נחשב,
אתמהה,
אגב הרב אלישיב אחז שאין היום בדור שלנו מישהו שאפשר לברך עליו שחלק,
וכבר הורגלנו בסב"ל נגד מרן וק"ו נגד בני דורנו מול הגריש"א,
וצ"ע גדול למעשה.
תלמידי מרן זיע"א קרעו על הגרח"ק!!!א. איך משלא קרעו בהלווית הגר"ח קניבסקי (לדוגמא) אומרים שאין מישהו שיודע את התורה על בוריה?
הרי כל מי שהגיע ללווית הגר"ח קניבסקי ידע שהוא ידע את כל התורה כולה ואעפ"כ לא קרע, אז הלימוד הזה לא מתחיל בכלל, אולי סמכו על הרמ"א שקורעים על רבו בדוקא.
ב. לא נראה שיש חילוק בין הבקיא בהלכות המצויות כיום למה שחז"ל התכוונו, ההגדרה היא אותה הגדרה בקיא בכל ההלכות המצויות ולא מספרי קיצורים.
ג. הק"ו לא נכון, כיון שמרן זצ"ל והרב ואזנר זצ"ל פסקו לברך שהיו בני דורו של הגרי"ש אלישיב.
משנכנס אדר...אני מקווה שזה בצחוק..
אחה"מ, אין כאן תמיהה.יש פה משהו מעניין לגבי קריעה על תלמיד חכם יש איזשהיא הגדרה ששואלין אותו בכל מקום ועונה ואז חייבים לקרוע עליו,
פוק חזי בחמש שנים האחרונות איבדנו כל כך הרבה גדולי דור הגר"ח קנייבסקי חכם שלום הגר"ש בעדני ועוד,
וכל מי שזכה להיות בלווייתם ראה שמעטים מאד האנשים שעשו קריעה אם בכלל,
וע"ז אומרים שהיום אין מישהו שיודע את התורה על בוריה [הכוונה ביחס למה שחז"ל התכוונו שזה לא במושגי הדור שלנו]
ואילו לגבי ברכת שחלק פתאום זה כן נחשב,
אתמהה,
אגב הרב אלישיב אחז שאין היום בדור שלנו מישהו שאפשר לברך עליו שחלק,
וכבר הורגלנו בסב"ל נגד מרן וק"ו נגד בני דורנו מול הגריש"א,
וצ"ע גדול למעשה.
אה״נ בכל אופן אין ללמוד מקריעה.תלמידי מרן זיע"א קרעו על הגרח"ק!!!
כבודו לא חושש לחלוק על מרן השולחן ערוך ומרן הגר''ע יוסף שפסקו מדינא דגמ' שמי שרואה את חברו (או רבו) אחרי 30 יום מברךכבודו לא חושש לש''ש לבטלה
א. לאו כולי עלמא ידעי את הצורך בקריעה.א. איך משלא קרעו בהלווית הגר"ח קניבסקי (לדוגמא) אומרים שאין מישהו שיודע את התורה על בוריה?
הרי כל מי שהגיע ללווית הגר"ח קניבסקי ידע שהוא ידע את כל התורה כולה ואעפ"כ לא קרע, אז הלימוד הזה לא מתחיל בכלל, אולי סמכו על הרמ"א שקורעים על רבו בדוקא.
ב. לא נראה שיש חילוק בין הבקיא בהלכות המצויות כיום למה שחז"ל התכוונו, ההגדרה היא אותה הגדרה בקיא בכל ההלכות המצויות ולא מספרי קיצורים.
ג. הק"ו לא נכון, כיון שמרן זצ"ל והרב ואזנר זצ"ל פסקו לברך שהיו בני דורו של הגרי"ש אלישיב.
אני לא יודע מה אחרים עשו, אני לא קרעתי. ואכמ"ל.תלמידי מרן זיע"א קרעו על הגרח"ק!!!
הסיבה שלא קורעים בלוויות גדולי ישראל אם זה לא רבו מובהק זה בגלל שאו' שהיום אין מי שעונה להגדרה ששואלין אותו בכל מקום ועונה ואףא. איך משלא קרעו בהלווית הגר"ח קניבסקי (לדוגמא) אומרים שאין מישהו שיודע את התורה על בוריה?
הרי כל מי שהגיע ללווית הגר"ח קניבסקי ידע שהוא ידע את כל התורה כולה ואעפ"כ לא קרע, אז הלימוד הזה לא מתחיל בכלל, אולי סמכו על הרמ"א שקורעים על רבו בדוקא.
ב. לא נראה שיש חילוק בין הבקיא בהלכות המצויות כיום למה שחז"ל התכוונו, ההגדרה היא אותה הגדרה בקיא בכל ההלכות המצויות ולא מספרי קיצורים.
ג. הק"ו לא נכון, כיון שמרן זצ"ל והרב ואזנר זצ"ל פסקו לברך שהיו בני דורו של הגרי"ש אלישיב.
לקרוע בכותל צריך ומי שלא קורע הוא...אחה"מ, אין כאן תמיהה.
שהרי הלכה ברורה היא שמי שבא לכותל צריך לעשות קריעה, וכמה עושים קריעה???
אלא שאין לומדים ממנהגים של אנשים, אלא מהכתוב בספרי הפוסקים.
רק בתור דוגמא אמרו על המהרי"ל דסקין שיכל ללמוד מאה דפים ביום ודף במאה ימים,א. איך משלא קרעו בהלווית הגר"ח קניבסקי (לדוגמא) אומרים שאין מישהו שיודע את התורה על בוריה?
כדי לא לברך צריך לחושכבודו לא חושש לחלוק על מרן השולחן ערוך ומרן הגר''ע יוסף שפסקו מדינא דגמ' שמי שרואה את חברו (או רבו) אחרי 30 יום מבר