• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

ברכת שחלק על מרן הרב יצחק יוסף

יש פה משהו מעניין לגבי קריעה על תלמיד חכם יש איזשהיא הגדרה ששואלין אותו בכל מקום ועונה ואז חייבים לקרוע עליו,
פוק חזי בחמש שנים האחרונות איבדנו כל כך הרבה גדולי דור הגר"ח קנייבסקי חכם שלום הגר"ש בעדני ועוד,
וכל מי שזכה להיות בלווייתם ראה שמעטים מאד האנשים שעשו קריעה אם בכלל,
וע"ז אומרים שהיום אין מישהו שיודע את התורה על בוריה [הכוונה ביחס למה שחז"ל התכוונו שזה לא במושגי הדור שלנו]
ואילו לגבי ברכת שחלק פתאום זה כן נחשב,
אתמהה,
אגב הרב אלישיב אחז שאין היום בדור שלנו מישהו שאפשר לברך עליו שחלק,
וכבר הורגלנו בסב"ל נגד מרן וק"ו נגד בני דורנו מול הגריש"א,
וצ"ע גדול למעשה.
 
פוק חזי בחמש שנים האחרונות איבדנו כל כך הרבה גדולי דור הגר"ח קנייבסקי חכם שלום הגר"ש בעדני ועוד,
וכל מי שזכה להיות בלווייתם ראה שמעטים מאד האנשים שעשו קריעה אם בכלל,
 
יש פה משהו מעניין לגבי קריעה על תלמיד חכם יש איזשהיא הגדרה ששואלין אותו בכל מקום ועונה ואז חייבים לקרוע עליו,
פוק חזי בחמש שנים האחרונות איבדנו כל כך הרבה גדולי דור הגר"ח קנייבסקי חכם שלום הגר"ש בעדני ועוד,
וכל מי שזכה להיות בלווייתם ראה שמעטים מאד האנשים שעשו קריעה אם בכלל,
וע"ז אומרים שהיום אין מישהו שיודע את התורה על בוריה [הכוונה ביחס למה שחז"ל התכוונו שזה לא במושגי הדור שלנו]
ואילו לגבי ברכת שחלק פתאום זה כן נחשב,
אתמהה,
אגב הרב אלישיב אחז שאין היום בדור שלנו מישהו שאפשר לברך עליו שחלק,
וכבר הורגלנו בסב"ל נגד מרן וק"ו נגד בני דורנו מול הגריש"א,
וצ"ע גדול למעשה.
כבודו מערב חוסר ידיעה על הצורך בקריעה לסב"ל, ואין כל קשר בין הדברים.
פוק חזי שבהלווית מרן הרב עובדיה, עשרות אלפים קרעו.
 
יש פה משהו מעניין לגבי קריעה על תלמיד חכם יש איזשהיא הגדרה ששואלין אותו בכל מקום ועונה ואז חייבים לקרוע עליו,
פוק חזי בחמש שנים האחרונות איבדנו כל כך הרבה גדולי דור הגר"ח קנייבסקי חכם שלום הגר"ש בעדני ועוד,
וכל מי שזכה להיות בלווייתם ראה שמעטים מאד האנשים שעשו קריעה אם בכלל,
וע"ז אומרים שהיום אין מישהו שיודע את התורה על בוריה [הכוונה ביחס למה שחז"ל התכוונו שזה לא במושגי הדור שלנו]
ואילו לגבי ברכת שחלק פתאום זה כן נחשב,
אתמהה,
אגב הרב אלישיב אחז שאין היום בדור שלנו מישהו שאפשר לברך עליו שחלק,
וכבר הורגלנו בסב"ל נגד מרן וק"ו נגד בני דורנו מול הגריש"א,
וצ"ע גדול למעשה.
כמדומה שרבים מתלמידי מרן זיע"א קורעים בלויות גדולי ישראל.
 
א. איך משלא קרעו בהלווית הגר"ח קניבסקי (לדוגמא) אומרים שאין מישהו שיודע את התורה על בוריה?
הרי כל מי שהגיע ללווית הגר"ח קניבסקי ידע שהוא ידע את כל התורה כולה ואעפ"כ לא קרע, אז הלימוד הזה לא מתחיל בכלל, אולי סמכו על הרמ"א שקורעים על רבו בדוקא.
ב. לא נראה שיש חילוק בין הבקיא בהלכות המצויות כיום למה שחז"ל התכוונו, ההגדרה היא אותה הגדרה בקיא בכל ההלכות המצויות ולא מספרי קיצורים.
ג. הק"ו לא נכון, כיון שמרן זצ"ל והרב ואזנר זצ"ל פסקו לברך שהיו בני דורו של הגרי"ש אלישיב.
 
א. איך משלא קרעו בהלווית הגר"ח קניבסקי (לדוגמא) אומרים שאין מישהו שיודע את התורה על בוריה?
הרי כל מי שהגיע ללווית הגר"ח קניבסקי ידע שהוא ידע את כל התורה כולה ואעפ"כ לא קרע, אז הלימוד הזה לא מתחיל בכלל, אולי סמכו על הרמ"א שקורעים על רבו בדוקא.
ב. לא נראה שיש חילוק בין הבקיא בהלכות המצויות כיום למה שחז"ל התכוונו, ההגדרה היא אותה הגדרה בקיא בכל ההלכות המצויות ולא מספרי קיצורים.
ג. הק"ו לא נכון, כיון שמרן זצ"ל והרב ואזנר זצ"ל פסקו לברך שהיו בני דורו של הגרי"ש אלישיב.
תלמידי מרן זיע"א קרעו על הגרח"ק!!!
 
יש פה משהו מעניין לגבי קריעה על תלמיד חכם יש איזשהיא הגדרה ששואלין אותו בכל מקום ועונה ואז חייבים לקרוע עליו,
פוק חזי בחמש שנים האחרונות איבדנו כל כך הרבה גדולי דור הגר"ח קנייבסקי חכם שלום הגר"ש בעדני ועוד,
וכל מי שזכה להיות בלווייתם ראה שמעטים מאד האנשים שעשו קריעה אם בכלל,
וע"ז אומרים שהיום אין מישהו שיודע את התורה על בוריה [הכוונה ביחס למה שחז"ל התכוונו שזה לא במושגי הדור שלנו]
ואילו לגבי ברכת שחלק פתאום זה כן נחשב,
אתמהה,
אגב הרב אלישיב אחז שאין היום בדור שלנו מישהו שאפשר לברך עליו שחלק,
וכבר הורגלנו בסב"ל נגד מרן וק"ו נגד בני דורנו מול הגריש"א,
וצ"ע גדול למעשה.
אחה"מ, אין כאן תמיהה.
שהרי הלכה ברורה היא שמי שבא לכותל צריך לעשות קריעה, וכמה עושים קריעה???
אלא שאין לומדים ממנהגים של אנשים, אלא מהכתוב בספרי הפוסקים.
 
א. איך משלא קרעו בהלווית הגר"ח קניבסקי (לדוגמא) אומרים שאין מישהו שיודע את התורה על בוריה?
הרי כל מי שהגיע ללווית הגר"ח קניבסקי ידע שהוא ידע את כל התורה כולה ואעפ"כ לא קרע, אז הלימוד הזה לא מתחיל בכלל, אולי סמכו על הרמ"א שקורעים על רבו בדוקא.
ב. לא נראה שיש חילוק בין הבקיא בהלכות המצויות כיום למה שחז"ל התכוונו, ההגדרה היא אותה הגדרה בקיא בכל ההלכות המצויות ולא מספרי קיצורים.
ג. הק"ו לא נכון, כיון שמרן זצ"ל והרב ואזנר זצ"ל פסקו לברך שהיו בני דורו של הגרי"ש אלישיב.
א. לאו כולי עלמא ידעי את הצורך בקריעה.
 
א. איך משלא קרעו בהלווית הגר"ח קניבסקי (לדוגמא) אומרים שאין מישהו שיודע את התורה על בוריה?
הרי כל מי שהגיע ללווית הגר"ח קניבסקי ידע שהוא ידע את כל התורה כולה ואעפ"כ לא קרע, אז הלימוד הזה לא מתחיל בכלל, אולי סמכו על הרמ"א שקורעים על רבו בדוקא.
ב. לא נראה שיש חילוק בין הבקיא בהלכות המצויות כיום למה שחז"ל התכוונו, ההגדרה היא אותה הגדרה בקיא בכל ההלכות המצויות ולא מספרי קיצורים.
ג. הק"ו לא נכון, כיון שמרן זצ"ל והרב ואזנר זצ"ל פסקו לברך שהיו בני דורו של הגרי"ש אלישיב.
הסיבה שלא קורעים בלוויות גדולי ישראל אם זה לא רבו מובהק זה בגלל שאו' שהיום אין מי שעונה להגדרה ששואלין אותו בכל מקום ועונה ואף
אחה"מ, אין כאן תמיהה.
שהרי הלכה ברורה היא שמי שבא לכותל צריך לעשות קריעה, וכמה עושים קריעה???
אלא שאין לומדים ממנהגים של אנשים, אלא מהכתוב בספרי הפוסקים.
לקרוע בכותל צריך ומי שלא קורע הוא...
אבל לקרוע על רב שיודע לפסוק בכל התורה אפשר לומר שאף אחד לא קורע מלבד על כל רב תלמידיו ושומעי לקחו.
אגב מה שאמרתי זה לא המצאה שלי זה מגיע מגישה של הרבה מגדולי הדור שהיום אין מישהו שעונה על הגדרה ששואלין אותו בכל מקום ואף שיש כאלה זה לא ברמה שהמשנה התכוונה,
וגם אם נמצא מחר מישהו שיותר בקי ממרן זי"ע הוא לא יהפך להיות יותר גדול ממנו.
כי יש עוד דברים חוץ מבקיאות וידע וזה לא נגמר שם?
 
נערך לאחרונה:
א. איך משלא קרעו בהלווית הגר"ח קניבסקי (לדוגמא) אומרים שאין מישהו שיודע את התורה על בוריה?
רק בתור דוגמא אמרו על המהרי"ל דסקין שיכל ללמוד מאה דפים ביום ודף במאה ימים,
יש מישהו היום שיכול לעיין בדף אחד מאה ימים?,
יש מישהו היום שיכול ללמוד ולעין שלוש חודשים במשנה אחת?
כמו שסיפרו על אחד מגדולי הדור הקודם?
 
חזור
חלק עליון