• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

עכשיו חדש בחנויות הספרים "יפה נוף פלדהיים" חזון גבריאל חלק ב על הלכות שבת

עכשיו בחנויות הספרים "יפה נוף פלדהיים"
"חזון גבריאל" על הלכות שבת
למעלה מ 650 הלכות אקטואליות, על סדר ש"ע, סימנים שט"ז - שכ"ו
עם הסכמות של גדולי ישראל.
כולל פירוט יסודי ומקורות מש"ס ופוסקים לכל הלכה והלכה.
כולל פסקי הלכה של מרן הראשל"צ שטרם ראו אור
מאת מח"ס שו"ת "וקולי בא בדממה" ו"חזון גבריאל" שבת חלק א'
רק 30 ש"ח לספר.

0548438571
 

קבצים מצורפים

  • דוגמא לספר חזון גבריאל חלק ב.pdf
    2.5 MB · צפיות: 24
כוונתי שלא יודעים להבחין מתי יש להחמיר, ומתי אפשר להקל בשופי.
ובפרט שבנידו"ד הרכיבים המעורבים במטרנה לא מבושלים כלל.
לא הבנתי את כוונת מר. כלי שני אינו מבשל.
אבל בסדר. אם ככה יצא לרב להחמיר, ישר כח. עלה והצלחת ותמשיך לזכות את הרבים.
 
לגבי המטרנה, הרי מרן כותב בעמ' שעט' למטה שנכון להחמיר ולחוש, וה"מ בדבר שכבר קלוי מבעוד יום, אם כן כ"ש שיש להחמיר בדבר שלא מבושל כלל וכלל.
לא הבנתי את הכ"ש. גם העלי תה לא מבושלים. ועוד אדרבה יש לומר שבמטרנה קיל טפי. דהרי כבודו כתב בספר "יש חשש שמעורב... שלא מבושלים לגמרי".
 
לכן שלחתי לך את הקובץ של מרן הרב יצחק, שכותב שעלי תה המצויים ודאי עברו קליה, אלא שאין קלייתם מועילה כל כך, והוי ממש כמו קולייס היספנין, וזה מה שכותב מרן בחזו"ע בהערה למטה דדמי לקולייס לפי הפוסקים המחמירים שהוא נוקט כמותם למעשה. עיין בחזו"ע שם עמ' שכו - שכח
 
לכן שלחתי לך את הקובץ של מרן הרב יצחק, שכותב שעלי תה המצויים ודאי עברו קליה, אלא שאין קלייתם מועילה כל כך, והוי ממש כמו קולייס היספנין, וזה מה שכותב מרן בחזו"ע בהערה למטה דדמי לקולייס לפי הפוסקים המחמירים שהוא נוקט כמותם למעשה. עיין בחזו"ע שם עמ' שכו - שכח
אבל הויטמנים הנ"ל הם קלי הבישול?
 
איני יודע לומר בצורה ודאית שהם קלי הבישול, אלא שעל אותו המשקל שעלי תה הקלויים שכותב מרן החזו"ע שיש לחוש להם, אם כן כ"ש לגבי הרכיבים המעורבים במטרנה שיש לחוש שהם מתבשלים בכ"ש.
 
איני יודע לומר בצורה ודאית שהם קלי הבישול, אלא שעל אותו המשקל שעלי תה הקלויים שכותב מרן החזו"ע שיש לחוש להם, אם כן כ"ש לגבי הרכיבים המעורבים במטרנה שיש לחוש שהם מתבשלים בכ"ש.
אבל כבודו כתב בספר שיש רק חשש שהם לא מבושלים. אז גם חשש שהם לא מבושלים. גם כלי שני אינו מבשל. ואין הוכחה שויטמנים הם קלי הבישול.
 
חזור
חלק עליון