• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

עכשיו חדש בחנויות הספרים "יפה נוף פלדהיים" חזון גבריאל חלק ב על הלכות שבת

עכשיו בחנויות הספרים "יפה נוף פלדהיים"
"חזון גבריאל" על הלכות שבת
למעלה מ 650 הלכות אקטואליות, על סדר ש"ע, סימנים שט"ז - שכ"ו
עם הסכמות של גדולי ישראל.
כולל פירוט יסודי ומקורות מש"ס ופוסקים לכל הלכה והלכה.
כולל פסקי הלכה של מרן הראשל"צ שטרם ראו אור
מאת מח"ס שו"ת "וקולי בא בדממה" ו"חזון גבריאל" שבת חלק א'
רק 30 ש"ח לספר.

0548438571
 

קבצים מצורפים

  • דוגמא לספר חזון גבריאל חלק ב.pdf
    2.5 MB · צפיות: 25
כוונתי שלא יודעים להבחין מתי יש להחמיר, ומתי אפשר להקל בשופי.
ובפרט שבנידו"ד הרכיבים המעורבים במטרנה לא מבושלים כלל.
לא הבנתי את כוונת מר. כלי שני אינו מבשל.
אבל בסדר. אם ככה יצא לרב להחמיר, ישר כח. עלה והצלחת ותמשיך לזכות את הרבים.
 
עיין במצורף, יש לחוש שהם מתבשלים גם בכ"ש, כפי שמצויין במצורף לגבי שקיות תה
אכי"ר, וכן למר
 

קבצים מצורפים

  • עין יצחק - פר' תזריע תשפ''ב - הֲכָנַת תֵּה בְּשַׁבָּת - 5782 288.pdf
    422.7 KB · צפיות: 10
לגבי המטרנה, הרי מרן כותב בעמ' שעט' למטה שנכון להחמיר ולחוש, וה"מ בדבר שכבר קלוי מבעוד יום, אם כן כ"ש שיש להחמיר בדבר שלא מבושל כלל וכלל.
לא הבנתי את הכ"ש. גם העלי תה לא מבושלים. ועוד אדרבה יש לומר שבמטרנה קיל טפי. דהרי כבודו כתב בספר "יש חשש שמעורב... שלא מבושלים לגמרי".
 
לכן שלחתי לך את הקובץ של מרן הרב יצחק, שכותב שעלי תה המצויים ודאי עברו קליה, אלא שאין קלייתם מועילה כל כך, והוי ממש כמו קולייס היספנין, וזה מה שכותב מרן בחזו"ע בהערה למטה דדמי לקולייס לפי הפוסקים המחמירים שהוא נוקט כמותם למעשה. עיין בחזו"ע שם עמ' שכו - שכח
 
לכן שלחתי לך את הקובץ של מרן הרב יצחק, שכותב שעלי תה המצויים ודאי עברו קליה, אלא שאין קלייתם מועילה כל כך, והוי ממש כמו קולייס היספנין, וזה מה שכותב מרן בחזו"ע בהערה למטה דדמי לקולייס לפי הפוסקים המחמירים שהוא נוקט כמותם למעשה. עיין בחזו"ע שם עמ' שכו - שכח
אבל הויטמנים הנ"ל הם קלי הבישול?
 
איני יודע לומר בצורה ודאית שהם קלי הבישול, אלא שעל אותו המשקל שעלי תה הקלויים שכותב מרן החזו"ע שיש לחוש להם, אם כן כ"ש לגבי הרכיבים המעורבים במטרנה שיש לחוש שהם מתבשלים בכ"ש.
 
איני יודע לומר בצורה ודאית שהם קלי הבישול, אלא שעל אותו המשקל שעלי תה הקלויים שכותב מרן החזו"ע שיש לחוש להם, אם כן כ"ש לגבי הרכיבים המעורבים במטרנה שיש לחוש שהם מתבשלים בכ"ש.
אבל כבודו כתב בספר שיש רק חשש שהם לא מבושלים. אז גם חשש שהם לא מבושלים. גם כלי שני אינו מבשל. ואין הוכחה שויטמנים הם קלי הבישול.
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון